Jump to content

Babymoordenaar speelde GTA IV


Flying Dutchman

Recommended Posts

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickOwnage

    7

  • Danoontje_nl

    5

  • Biocount

    3

  • Dieko

    3

het is nie de oorzaak van die games dat mensen zoiets doen

da weeten veel mensen

Nee games zijn absoluut niet de oorzaak van deze misdaden,Bij mensen die niet goed zijn zien ze geen verschil in een game of the real life.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk wel dat het zo kan zijn dat dit spel, of een ander gewelddadig spel, de 'emmer heeft doen overlopen'. Wellicht had hij al psychische problemen of andere moeilijkheden waardoor de grens tussen spel en werkelijkheid voor hem vervaagde.

Er is vaker gezegd dat hij dit niet had!

Link to comment
Delen op andere websites

als ze wisten dat hij psycisch niet helemaal correct was zou ik hem terminste niet een spel laten spelen en zeker niet gta ...

ze hadden dat probleem met of hij een game realistish zag

of niet eerst beter op een kinderspel kunnen uitesten en kijken wat er dan uit de test kwam

Link to comment
Delen op andere websites

We mogen overal om heendraaien aangezien GTA niet de schuldige is (en al helemaal niet onze community). Dat je er persoonlijk stil bij wilt staan is een eigen mening. Natuurlijk keur ik het niet goed wat deze persoon heeft gedaan. Maar wij (de community) zijn helemaal nergens schuldig aan, en ook de games, makers van de games, mensen met de rechten van de games en de bedrijven die het promoten ook niet.

Ik ben het niet met je eens. We moeten er juist niet om heen draaien, want dan lijkt het of je schoorvoetend toegeeft dat het misschien toch met GTA te maken heeft. We moeten juist een duidelijk beargumenteerd statement maken om aan te geven dat GTA hier niets mee te maken heeft.

Wel denk ik en dat heb ik al eerder gezegd, dat hij erg afgezonderd leefde en niets anders te doen had dan games, omdat hij gewoon geen leven had. Maarja daar kun je de games natuurlijk niet de schuld van geven. Hij kon ook grasprietjes gaan tellen om zijn nutteloze leven in te vullen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat GTA misschien een bepaalde rol heeft gespeelt hierbij is zeer goed mogelijk, aangezien een bepaalde groep vatbaar is voor dit soort spellen en daardoor verkeerde gedachten krijgt. Maar dat de verantwoordelijkheid bij zo'n geval (als het overduidelijk is) dan bij een uitgever en/of ontwikkelaar van een spel komt de liggen, vind ik niet fair. Als mensen weten dat een bepaald persoon bepaalde gedachten kan krijgen vanwege geweldadige games/films, moeten in ieder geval de mensen in zijn directe omgeving er voor zorgen dat hij niet kan worden beïnvloed door dit soort media. En er is altijd nog de verantwoordelijkheid van de persoon zelf...

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het gewoon allemaal vergezocht mensen moeten altijd dingen de schuld geven.

maar daar wordt dit drama niet minder erg van, die vent spoort gewoon niet en je kan gta zo bloederig maken als je zelf wil maar dat is spel, die vent ziet het verschil niet tussen werkelijkheid en een game,

deze bewuste man moet gewoon levenslang achter de tralies zonder games .

Link to comment
Delen op andere websites

Hij is niet gestoord, hij deed dit met zijn volle verstand! Ze hadden een bloedcontrole gedaan en ook geen Alcohol of Drugs aangetroffen. :duh:

Mensen doe niet moeilijk en lees dit topic door dan hoef ik niet alles 4x te zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het weeral erg dat als er een moordenaar is die GTA speelt dit vermeld wordt, maar als hij games als Mario Kart zou spelen dan vermelden ze het niet? Komaan zeg, het meest gespeelde game onder jongeren is GTA, en zijn de meeste kinderen van GTA babymoordenaars? De jongen heeft z'n inspiratie trouwens uit een film gehaald, al weet ik niet welke, en hij kon dus gewoon de realiteit niet uit elkaar houden met de fantasie. Nouja, ik ben toch al tevreden dat de media niet rechtstreeks zegt dat GTA de schuldige is, want de meeste ouders en grootouders vinden GTA al slecht en willen niet dat hun kinderen dit spelen, terwijl het een zeer goed spel is en je er zeker niet agressief van wordt, als je ten minste weet dat het niet echt is...

Link to comment
Delen op andere websites

dit is wel echt discriminatie hoor :duh: alleen gta wordt weer aan gepakt, nooit een andere game die gewelddadig is, altijd weer: gta dit, gta dat en uberhaupt dan kunnen ze dat wel over iedere crimineel zeggen want iedereen heeft wel eens gta gespeelt :D:Y

Link to comment
Delen op andere websites

dit is wel echt discriminatie hoor :duh: alleen gta wordt weer aan gepakt, nooit een andere game die gewelddadig is, altijd weer: gta dit, gta dat en uberhaupt dan kunnen ze dat wel over iedere crimineel zeggen want iedereen heeft wel eens gta gespeelt :D:Y

maar het probleem met gta is meestal dat dat het spel is waarbij meestal de leeftijdsgrenzen ( 18+ ) word genegeerd

en te jonge kinderen het spelen.

en dan schuiven ze al het slechte en agressieve gedrag van kinderen die dat spel spelen op gta af

en sommige landen hebben gta al verboden ( australie ) waardoor mensen gaan denken : is het spel ZO erg dat in sommige landen het word verboden?

Link to comment
Delen op andere websites

Ze vinden het wel zo dat GTA er gelijk bij moet worden geassocieerd.

In de spellen van nu is het bijna in elke Game moord & doodslag. In dat

nieuwe spel dat net uit is, daar is het mogelijk om kernoorlogen te voeren,

maar DAT komt er natuurlijk weer niet bij.

De enige verandering die je zou krijgen is dan nog deze.

Mijn mening was eerst. Als ze Bin Laden ooit gevangen nemen moet

hij aan de strop. Nu denk ik, executeer hem net als Darko in That Special Someone :D

Overigens word ik er niet warmer van als mensen numij gaan quoten

en dan zeggen: jij bent een koude klootzak. Natuurlijk is het erg,

en al helemaal als zo'n psychopaat ook nog eens weerloze kinderen gaan

lastig vallen. Neem lastig vallen overigens niet te licht op A.U.B.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan dit soort ziek gedrag niet wijten aan 1 enkele factor. Waarschijnlijk heeft deze persoon ook een erg ongelukkige jeugd gehad en een bepaalde geestesafwijking. Het is onzin om te zeggen dat GTA 4 heeft bijgedragen aan de daad. Hier is het volgende wel toepasselijk: 'Alle alcoholisten hebben vroeger melk gedronken, maar het gebruik van melk leidt niet regelrecht tot alcoholverslaving' (citaat uit voorwoord van het boek Christiane F.)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...