ikt Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) Zoals mensen al hebben gemerkt is GTAForum een hangplaats voor vele PS3 fanboy's. En alsmaar komen er zeiktopics over hoe erg de Xbox 360 wel niet is. Terwijl de meesten niet eens een Xbox in het echt hebben gezien. Maar hoe zit het met de PS3 zelf? Kassa geeft het antwoord. Voor de 'eerlijkheid' behandel ik de consoles qua techniek en dergelijke, niet op service. Die van Microsoft was ook crap voordat er massaal klachten kwamen. Geluidsproblemen door hitte. PS3 gebruikers zeiken erover dat de XBox 360 een gigantisch geluid maakt en altijd te heet wordt. Maar hebben jullie het zelf al opgezocht? :o De PS3 maakt bij het afspelen van een Blu-ray disc zelf ook een gigantisch geluid. Dit komt doordat de console veels te warm wordt waardoor de koelerfan opeens hard moet werken. Eenmaal aan de gang heb je een verschikkelijk warme en luidruchtige PlayStation 3. http://www.intuitive.com/blog/problem_sony...ray_player.html System updates. Waarom heeft er niemand bij stilgestaan? Er zijn steeds updates voor de PS3, waar je elke keer zo'n 5 minuten voor het proces moet wachten. Begint het niemand te irriteren? Six-axis. De PS3 heeft de Six-axis controller waarmee je leuke bewegingen kunt maken. Alleen zijn er weinig games die hier echt goed gebruik van maken. En hoe zit het met het probleem van de Dual-Shock integratie? Pas later na de release kwam er een DualShock+Six-axis controller voor de PS3 aangewaaid, terwijl Sony zelf een keer zei dat het er niet in zou passen. Blu-Ray? Blu-Ray is erg interessant en bruikbaar voor mensen, indien ze een FULL HD TV hebben. Zonder HDTV heb je helemaal NIETS aan HD. Alle spellen zien er geweldig goed uit op HDTV, mede dankzij Blu-Ray discs. Ook zijn er spellen er speelbaar uit op SD-TV's. Maar sommige games zien er niet op op SDTV's. Need for Speed Carbon iemand? http://money.cnn.com/2006/11/15/commentary...eview/index.htm Hitteprobleem. De Xbox 360 heeft een warmteprobleem, iedereen die na 2006 dingen over de 360 opzoekt weet dat. De PS3 heeft ook een warmteprobleem, dat ook regelmatig voorkomt. De PS3 heeft dus ook een warmteprobleem. Volgens sommigen erger dan de 360. De 360 wordt van binnen warm. Daarvan gaat de hardware kapot. RROD. Nu is dat trouwens redelijk voorbij. De uitgestoten lucht aan de achterkant is niet warm, ook niet na 6 uur achter elkaar spelen. Dus hardware die dichtbij de 360 staat heeft weinig kans om te worden gesmolten. De PS3 wordt ook warm, en soms dus erger dan de 360. Als je je hand er na een uurtje achterhoudt is de lucht al warmer dan die van de 360. Apparatuur dat dichtbij staat heeft dus meer kans om te worden geroosterd. De console zelf kan ook oververhit raken. Dan gaan er leuke lampjes flitsen. En als die helemaal warm wordt valt hij uit. Maar dit is meestal op te lossen door hem te laten afkoelen. De 360 springt van binnen uit elkaar na vele keren heet-koud-heet-koud te zijn geworden. Aansluiten op VCR/DVD apparatuur. De PS3 kan worden aangesloten op DVD/VCR(video)spelers naar de TV. Goed beeld, verder niets aan de hand. Maar als je DVD's afspeelt op je PS3, veroorzaakt de PS3 kunstmatige ruis, zodat je niet je DVD's naar de videoband kunt kopieren. Nutteloos, bijna iedereen heeft tegenwoordig een computer die DVD's kopieert. En waarom zou iemand een prima kwaliteit DVD naar een oud medium als videoband kopieren? lol. http://www.associatedcontent.com/article/1...ge=2&cat=15 Als laatste: Ik heb zelf alleen een Xbox 360, maar ik ben geen fanboy of zoiets. Beide consoles hebben goede kanten en beide hebben slechte kanten. De PS3 is ook een goede console, alsmede de 360 en de Wii. Ik heb de PS3 beoordeeld zoals PS3 fanboys de 360 beoordelen, alleen geef ik tenminste aan wat er zo slecht aan is. En bij het warmteprobleem heb ik zelf de 'experimenten' gedaan. De PS3 wordt warmer, ook als hij 'in de open lucht' staat. (Ik heb beide consoles zelfs naast elkaar gelegd en met mijn hand is er niets aan de hand. Doe maar zelf als je het niet gelooft.) *voelt een shitload aan onbruikbaar "commentaar" van PS3 fanboys op zich aankomen* Bewerkt: 26 januari 2009 door ikt
PSP-Keeper Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) Dit vind ik nou een goed topic Elke keer weer dat gezeik over dat de '360 gebrekkig zou zijn, problemen zou hebben, maar wat nou over de PS3? Zie nu al 2 mensen posten Bewerkt: 26 januari 2009 door PSP-Keeper
ikt Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) Dit vind ik nou een goed topic Elke keer weer dat gezeik over dat de '360 gebrekkig zou zijn, problemen zou hebben, maar wat nou over de PS3? Zie nu al 2 mensen posten Dankje voor de positieve reactie. En ik wed voor een pixel dat de 2 reacties zéér negatief over mij en de 360 zullen zijn en de PS3 de hemel inprijzen. Edit: Yay, al 1 (halve) post met commentaar op mij :V Bewerkt: 26 januari 2009 door ikt
Hayte Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) mag ik even zeggen dat je lult? punt 1 warmte "probleem" was de PS3 ook daadwerkelijk kapot gegaan? misschien dat de PS3 een hogere maximale temperatuur grens heeft dan de XBox? Blu-Ray, nooit geluidsoverlast gehad Systeem Updates wat is daar precies slecht aan? krijg je tenminste nog leuke nieuwe functies, al veroorzaken ze soms problemen die een week later weer worden opgelost d.m.v. een nieuwe update over dat laatste gedoe (dat kopieren) weet ik niks van, ik doe dat namelijk niet, en begreep ook niet precies waar het over ging... even kijkend naar de laatste zin, ik zeg ook niet dat de PS3 perfect is Controllers gaan best wel snel kapot, de 40 gig heeft te weinig USB ports, het geeft af op de grond onder zich (als je hem dus verschuift), je wordt dus genaait met de verschillende versies (er zijn meer verschillen dan alleen het aantal Gig, maar daar kom je pas achter als je het koopt), online zooi kopen kan alleen via credit-card... op meer kan ik even niet komen, maar er zal vast wel meer zijn EDIT: mag ik nu de pixel? Bewerkt: 26 januari 2009 door Hayte
TomHagen Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 Ik heb mijn PS3 al meer dan anderhalf jaar, en nooit een probleem mee gehad. Hij wordt op zicht best warm, maar in een dichte kast met deurtje open valt het reuze mee met het lawaai. De systeem updates zijn er om de paar maanden volgens mij, in ieder geval niet vaak. Dus dat vind ik niet echt irritant. En het zijn vaak wel fijne updates.
IV trailer Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 Wat een zeiktopic. Anyway. Van de problemen die je verteld lijd ik eigenlijk helemaal niet. De warmte is tot dusver niet schadelijk. Hij heeft inderdaad meer hitte uistoot dan de xbox, maar dat is voor mij geen punt. In de winter is het zelfs wel lekker omdat de kachel op zolder niet goed staat afgesteld. Ik doe ook altijd de deur open wanneer de droger hitte mijn kamer in kan komen. Voor de rest herken ik de andere problemen niet. Ook niet van SD/HD dingen. Ik heb hem namelijk waarvoor ie gemaakt is. HDTV.
ikt Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) mag ik even zeggen dat je lult?punt 1 warmte "probleem" was de PS3 ook daadwerkelijk kapot gegaan? misschien dat de PS3 een hogere maximale temperatuur grens heeft dan de XBox? Blu-Ray, nooit geluidsoverlast gehad Systeem Updates wat is daar precies slecht aan? krijg je tenminste nog leuke nieuwe functies, al veroorzaken ze soms problemen die een week later weer worden opgelost d.m.v. een nieuwe update over dat laatste gedoe (dat kopieren) weet ik niks van, ik doe dat namelijk niet, en begreep ook niet precies waar het over ging... even kijkend naar de laatste zin, ik zeg ook niet dat de PS3 perfect is Controllers gaan best wel snel kapot, de 40 gig heeft te weinig USB ports, het geeft af op de grond onder zich (als je hem dus verschuift), je wordt dus genaait met de verschillende versies (er zijn meer verschillen dan alleen het aantal Gig, maar daar kom je pas achter als je het koopt), online zooi kopen kan alleen via credit-card... op meer kan ik even niet komen, maar er zal vast wel meer zijn EDIT: mag ik nu de pixel? Punt 1: Volgens de review niet, een resetje en af laten koelen en je kunt weer verdergaan. Alleen de apparatuur eromheen... Punt 2: Ja, van het geluid heb ik zelf ook niets gemerkt. Ik heb trouwens negatievere bronnen gebruikt. Punt 3: Agree [jammer genoeg. ] Zo nu en dan een update zou wel leuk staan. Punt 4: Ik zou zelf ook niet via de DVD speler mijn console aansluiten, en ik zie ook niet waarom, maar het kan, en zoals bij punt 2 te lezen heb ik negatieve info gezocht. Maar deze keer kan het wel kloppen, en Sony was dus met overbodige dingen bezig. Of ze waren al met de PS3 bezig in 1999 ofzo. En hier heb je je pixel: [Kijk naar de IMG code, hij staat er echt! ] Ik heb mijn PS3 al meer dan anderhalf jaar, en nooit een probleem mee gehad. Hij wordt op zicht best warm, maar in een dichte kast met deurtje open valt het reuze mee met het lawaai. De systeem updates zijn er om de paar maanden volgens mij, in ieder geval niet vaak. Dus dat vind ik niet echt irritant. En het zijn vaak wel fijne updates. Zie boven jouw quote. Wat een zeiktopic. Anyway. Van de problemen die je verteld lijd ik eigenlijk helemaal niet. De warmte is tot dusver niet schadelijk. Hij heeft inderdaad meer hitte uistoot dan de xbox, maar dat is voor mij geen punt. In de winter is het zelfs wel lekker omdat de kachel op zolder niet goed staat afgesteld. Ik doe ook altijd de deur open wanneer de droger hitte mijn kamer in kan komen. Voor de rest herken ik de andere problemen niet. Ook niet van SD/HD dingen. Ik heb hem namelijk waarvoor ie gemaakt is. HDTV. Ik lijd ook niet aan de problemen van de 360 waar PS3 eigenaren over waarschuwen waarom je zeker geen 360 moet komen. En het hitteprobleem heeft ook iedereen, maar ligt aan de consoles. Als je het qua "company fucks consumer" positie beoordeeld heeft de 360 jammer genoeg wel een nadeel, het oude moederbord. Bewerkt: 26 januari 2009 door ikt
Hayte Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 mag ik even zeggen dat je lult?... Punt 1: Volgens de review niet, een resetje en af laten koelen en je kunt weer verdergaan. Alleen de apparatuur eromheen... Punt 2: Ja, van het geluid heb ik zelf ook niets gemerkt. Ik heb trouwens negatievere bronnen gebruikt. Punt 3: Agree [jammer genoeg. ] Zo nu en dan een update zou wel leuk staan. Punt 4: Ik zou zelf ook niet via de DVD speler mijn console aansluiten, en ik zie ook niet waarom, maar het kan, en zoals bij punt 2 te lezen heb ik negatieve info gezocht. Maar deze keer kan het wel kloppen, en Sony was dus met overbodige dingen bezig. Of ze waren al met de PS3 bezig in 1999 ofzo. En hier heb je je pixel: [Kijk naar de IMG code, hij staat er echt! ] Punt 1: ik heb ook niks om mijn PS3 heen, dus ik merk er niet veel van Ik heb een pixel! Volgens mij had de gast die de recensie schreef allerlei dingen aan de PS3 verandert en hem op plekken gegooit waar het niet moet zodat hij al die vage geluiden en metingen krijgt, want ik heb ze niet xD
HA5H Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) . Bewerkt: 18 februari 2015 door HA5H
Hayte Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 Het spijt me om te zeggen, maar al deze redenen zijn echt poep.Ik heb ten eerste echt bijna nooit van deze problemen gehoord. Als het is gebeurd dan zal het vast bij 1 op de 4000 PS3 Owners zijn gebeurd. Over die ruis, heb ik nog nooit gehad. Over Blu-Ray, dat kan dan wel zo zijn dat over een Full HD tv, maar heeft een 360 een Blu-Ray speler? Kijkt Microsoft zo wel vooruit naar de toekomst? En HD TV's komen ook steeds meer in de huiskamers van mensen terecht.. Dan zou ik toch liever voor mooier beeld (Blu-Ray) gaan dan van die crappy oude DVD'tjes van nu die de XBOX alleen maar afspeelt. Kun je beter naar de toekomst kijken (wat SONY doet) ipv achterblijven omdat de XB0X 360 o zo geweldig is. Misschien komt het wel omdat ik een PS3-owner ben, maar ik vind dat wij meer mogen klagen over de 360 dan de 360 mensen over de PS3. Want daarbij komt ook nog eens, als Sony/IBM de PS3 Cell Processor niet door hadden verkocht/gegeven aan Microsoft dan was de 360 nog steeds lelijk. En zeg niet dat ik partijdig ben, want ik heb hier in huis ook nog een oude Xbox staan, die het nog steeds doet en waardoor ik goede ervaringen heb met Microsoft. Alleen dit gaat er gewoon bij mij niet in. De 360 verkoopt bijv. ook zo goed, omdat je een (als je kijkt naar de toekomst) oud en goedkoop ding heel erg goedkoop nu kunt kopen. Maar het is echt niet omdat de 360 zo goed is hoor, want geloof me.. Op de 360 komen precies dezelfde spellen uit als voor de PS3, maar dan goedkoper en ook de console zelf is goedkoper. Dat vinden veel mensen dus kopen zij allemaal een 360, en omdat de PS3 zo duur is kopen weinig mensen hem.. Maar wat als alles dezelfde prijs zou hebben en we gaan puur op kwaliteit en etc. af. Geloof mij dan, dan koopt iedereen massaal een PS3! Dus plz zeg niet dat de PS3 slechter is dan de 360 want als we de boel vergelijken dan ben ik bang dat de PS3 ver boven alle consoles uitsteekt. Amen - Haakon Het spijt me om te zeggen, maar wat je zegt is poep XBox keek naar de toekomst, alleen hij greep mis met de HDDVD Beiden Microsoft en Sony gingen naar IBM toe voor een processor, dus dat is ook al poep dat IBM zooi verkocht aan Microsoft van Sony Er is geen verschil in prijs tussen de console spellen, en de XBox heeft ook mooie exclusives moet ik zeggen Kijk niet alleen naar de zooi die je denkt te weten, maar ook naar de dingen die dood logisch zijn
Gijsso Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) Ik heb mijn PS3 precies 1 jaar, 1 maand en 21 dagen en ik heb nog geen problemen gehad. Oververhitting: Ik heb dat nog nooit gehad. Hij staat altijd in een gesloten ruimte en zelfs op de warme dagen in de zomer GEEN oververhitting. De fans gingen wel iets harder blazen, maar dat was naar 3 minuten alweer over. Systeemupdates: Als je zo verslaafd bent aan gamen dat je niet eens 5 minuten kunt wachten, dan moet je een leven gaan zoeken. Het zijn 5 minuten en dat was het weer voor ongeveer een maand. Je kunt wel over alles zeiken. Sixaxis: Dit punt is waar, ik moet het toegeven. Ik vind het echt jammer dat dit heel weinig wordt gebruikt. Ik hoop dat daar in de toekomst wel verandering in komt. Bluray geluid: Ik kijk behoorlijk vaak B-R film en het geluid dat uit dat ding komt is even hard als wanneer ik normaal games speel. Het is dus bullsh*t dat ie meer geluid maakt. Ik vind het ook wel een beetje k*t dat de 40GB versie maar 2 usb slots heeft en dat je niet PS2 spellen erop kunt spelen, maar echt de grootste ramp uit de geschiedenis is het niet. Een PS3 heb je tenminste voor de PS3 spellen, de PS2 spellen zijn een kleine, leuke toevoeging. Verder heb ik pas 1 controller versleten in 1 jaar. Dat is misschien wel een beetje slechte kwaliteit, maar het komt ook een beetje door eigen schuld. Ik heb dat ding opgestuurd en ik maar wachten. Het duurde 1 maandje, en ik kreeg er gelijk 2. 1 als vervanging en de andere omdat het zolang duurt. Zoiets krijg je niet bij Microsoft. Als je een kapotte opstuurt, dan is de kans heel groot dat je eentje terug krijgt die waarschijnlijk ook weer kapot kan gaan (vriend heeft dit al 3 keer gehad voordat hij naar een PS3 overstapte). Ik geef toe, de spellen op de Xbox 360 zijn beter, maar ik denk dat na dit jaar het gelijk zal zijn of dat ze op de PS3 zelfs beter zullen zijn. 2009 gaat niet zo'n groot gamejaar worden als 2008, maar het is voor de PS3 een goed jaar om bij te komen bij de Xbox 360. Bewerkt: 26 januari 2009 door GTAGijsso
ikt Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) Haakon, sorry dat ik dit moet zeggen, maar: JE LULT UIT JE NEK Kom maar eens met bewijs. Ik heb er niets tegen dat de 360 wordt geflamed, maar KOM DAN MET ARGUMENTEN in plaats van alles te verzinnen. @ Gijsso: Jammer genoeg heb je gelijk. Maar geef toe dat als je wordt gekrimpt naar 10 CM hoog je niet bij de PS3's uitlaat wilt gaan staan . >>> Door Ikkes: Iets minder overdreven mag ook wel <<< Bewerkt: 27 januari 2009 door Ikkes
Hayte Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) WTF???? krijg jij 2 controllers terug? die flikkers bij Sony zeiden dat ik mooi bij Game moest zeiken! (zaak in Engeland waar ik hem kocht) bonnetje ben ik natuurlijk kwijt... SIXAXIS werkt voor geen mieter, dus dat vind ik niet erg de vorige systeemupdate duurde bij mij overigens een kwartiertje @IKT ik heb hem ook al tegen argumenten gegeven, zie boven Bewerkt: 26 januari 2009 door Hayte
Tomeken Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 ohja zolang men ps3 marcheert ben ik content. en elektronica mag warm worden, iets wat warm is marcheert beter en das bij alles zo. en of xbox nu beter is dan ps3 of omgekeert, het draait bij sony en microsoft toch maar om 1 ding--> GELD
HA5H Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) . Bewerkt: 18 februari 2015 door HA5H
Recommended Posts