Hannes82 Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 (bewerkt) Kijk hier mag ik nou graag even op reageren. Het volgende is mijn mening 1: De prijs Voor de kwaliteit cq opties vind ik de PS3 te duur tov de Xbox 360 2: Compatibiliteit van PS2 spellen Bij sommige PS3 consoles kan je geen PS2 spellen draaien. Wat is dat nou voor vaags? Je moet de duurste PS3 kopen wil je je PS2 spellen kunnen draaien. 3: De Controller Wat een waardeloos geval bij alle Playstations. Ik had er met mijn PS2 ook altijd last van. Dat ding is gemaakt voor kleine japannerhandjes. Bij de Xbox 360 zit een controller waar een gemiddeld mens wat mee kan. 4: Bluray speler Wie heeft deze domme uitvinding nu bedacht? Sorry hoor maar ik zie echt het verschil niet. BTW ben ik van mening dat Bluray een flop is. Nou dat was het wel een beetje. Bewerkt: 26 januari 2009 door Hannes82
Dwayne Forge Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Sorry maar ben jij blind ofzo ?? Je zegt ik zie het verschil niet maar als je kijkt zie je echt 100% verschil tussen Blu Ray en DVD.
SniperEye Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Zoals mensen al hebben gemerkt is GTAForum een hangplaats voor vele PS3 fanboy's. En alsmaar komen er zeiktopics over hoe erg de Xbox 360 wel niet is. Terwijl de meesten niet eens een Xbox in het echt hebben gezien. Maar hoe zit het met de PS3 zelf? Kassa geeft het antwoord.Voor de 'eerlijkheid' behandel ik de consoles qua techniek en dergelijke, niet op service. Die van Microsoft was ook crap voordat er massaal klachten kwamen. Geluidsproblemen door hitte. PS3 gebruikers zeiken erover dat de XBox 360 een gigantisch geluid maakt en altijd te heet wordt. Maar hebben jullie het zelf al opgezocht? :o De PS3 maakt bij het afspelen van een Blu-ray disc zelf ook een gigantisch geluid. Dit komt doordat de console veels te warm wordt waardoor de koelerfan opeens hard moet werken. Eenmaal aan de gang heb je een verschikkelijk warme en luidruchtige PlayStation 3. http://www.intuitive.com/blog/problem_sony...ray_player.html In mijn omgeving zijn er een tiental PS3 bezitters waarvan er nog geen één hierover heeft geklaagd. Dus ik denk dat je dit met cijfers moet weerleggen. System updates.Waarom heeft er niemand bij stilgestaan? Er zijn steeds updates voor de PS3, waar je elke keer zo'n 5 minuten voor het proces moet wachten. Begint het niemand te irriteren? Hierdoor is het apparaat zeer flexibel en is het eenvoudig nieuwe features toe te voegen. Dus een nadeel? Six-axis.De PS3 heeft de Six-axis controller waarmee je leuke bewegingen kunt maken. Alleen zijn er weinig games die hier echt goed gebruik van maken. En hoe zit het met het probleem van de Dual-Shock integratie? Pas later na de release kwam er een DualShock+Six-axis controller voor de PS3 aangewaaid, terwijl Sony zelf een keer zei dat het er niet in zou passen. Het is een extra optie die is toegevoegd. Of deze nou wel of niet wordt gebruikt bij ontwikkelaars is niet per definitie een nadeel van de console. Blu-Ray?Blu-Ray is erg interessant en bruikbaar voor mensen, indien ze een FULL HD TV hebben. Zonder HDTV heb je helemaal NIETS aan HD. Alle spellen zien er geweldig goed uit op HDTV, mede dankzij Blu-Ray discs. Ook zijn er spellen er speelbaar uit op SD-TV's. Maar sommige games zien er niet op op SDTV's. Need for Speed Carbon iemand? http://money.cnn.com/2006/11/15/commentary...eview/index.htm Dit apparaat is op de verre toekomst gericht waarbij de verwachting en de feiten zijn dat steeds meer huishoudens over gaan op HD, Full HD of SuperHD TV's. De opslag capaciteit van een BD is nog vele malen hoger waardoor er een grote buffer is om ook games te ontwikkelen die aan toekomstige eisen moeten voldoen. Hitteprobleem.De Xbox 360 heeft een warmteprobleem, iedereen die na 2006 dingen over de 360 opzoekt weet dat. De PS3 heeft ook een warmteprobleem, dat ook regelmatig voorkomt. De PS3 heeft dus ook een warmteprobleem. Volgens sommigen erger dan de 360. De 360 wordt van binnen warm. Daarvan gaat de hardware kapot. RROD. Nu is dat trouwens redelijk voorbij. De uitgestoten lucht aan de achterkant is niet warm, ook niet na 6 uur achter elkaar spelen. Dus hardware die dichtbij de 360 staat heeft weinig kans om te worden gesmolten. De PS3 wordt ook warm, en soms dus erger dan de 360. Als je je hand er na een uurtje achterhoudt is de lucht al warmer dan die van de 360. Apparatuur dat dichtbij staat heeft dus meer kans om te worden geroosterd. De console zelf kan ook oververhit raken. Dan gaan er leuke lampjes flitsen. En als die helemaal warm wordt valt hij uit. Maar dit is meestal op te lossen door hem te laten afkoelen. De 360 springt van binnen uit elkaar na vele keren heet-koud-heet-koud te zijn geworden. Geld hetzelfde verhaal als over het geluid, je valt in herhaling. Aansluiten op VCR/DVD apparatuur.De PS3 kan worden aangesloten op DVD/VCR(video)spelers naar de TV. Goed beeld, verder niets aan de hand. Maar als je DVD's afspeelt op je PS3, veroorzaakt de PS3 kunstmatige ruis, zodat je niet je DVD's naar de videoband kunt kopieren. Nutteloos, bijna iedereen heeft tegenwoordig een computer die DVD's kopieert. En waarom zou iemand een prima kwaliteit DVD naar een oud medium als videoband kopieren? lol. http://www.associatedcontent.com/article/1...ge=2&cat=15 Het is voor het eerst dat ik dit hoor. Volgens mij is dit ook weer een kwestie van spijkers op laag water zoeken. Als laatste: Ik heb zelf alleen een Xbox 360, maar ik ben geen fanboy of zoiets. Beide consoles hebben goede kanten en beide hebben slechte kanten. De PS3 is ook een goede console, alsmede de 360 en de Wii.Ik heb de PS3 beoordeeld zoals PS3 fanboys de 360 beoordelen, alleen geef ik tenminste aan wat er zo slecht aan is. En bij het warmteprobleem heb ik zelf de 'experimenten' gedaan. De PS3 wordt warmer, ook als hij 'in de open lucht' staat. (Ik heb beide consoles zelfs naast elkaar gelegd en met mijn hand is er niets aan de hand. Doe maar zelf als je het niet gelooft.) *voelt een shitload aan onbruikbaar "commentaar" van PS3 fanboys op zich aankomen* De pot verwijt de ketel. Ik zal je start zin nog eens quoten. Denk dan maar eens na wat je hierover zegt: Zoals mensen al hebben gemerkt is GTAForum een hangplaats voor vele PS3 fanboy's. En alsmaar komen er zeiktopics over hoe erg de Xbox 360 wel niet is. Terwijl de meesten niet eens een Xbox in het echt hebben gezien. Maar hoe zit het met de PS3 zelf? Kassa geeft het antwoord. Ik heb geen moeite met kritiek, maar fundeer je kritiek fatsoenlijk zodat er ook op basis van objectieve argumenten gediscussieerd kan worden. En er zijn wellicht nadelen aan de PS3.
FireFighter Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 (bewerkt) Jullie moeten dit goed weten: 'Elk voordeel heeft zijn nadeel' Johan Crijf. Dat gedoe over wat beter is, is totale onzin! Niks is beter. Bewerkt: 27 januari 2009 door FireFighter
Gijsso Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 @ Gijsso: Jammer genoeg heb je gelijk. Maar geef toe dat als je wordt gekrimpt naar 10 CM hoog je niet bij de PS3's uitlaat wilt gaan staan . Als je het koud hebt dan zou ik er geen problemen mee hebben. Maar je hebt ook gelijk. ER zitten hier heel veel PS3 fanboys (ik ben er zelf ook een) en dan snap ik best wel dat je ook wel een topic wilt aanmaken dat over de problemen van de PS3 gaat. Er is geen een ding perfect en dat wil jij laten zien. Er zijn al zat topic over de problemen van de Xbox 360. Ik snap best wel dat jij dit topic maakt.
Dvt Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 (bewerkt) Kijk hier mag ik nou graag even op reageren.Het volgende is mijn mening 1: De prijs Voor de kwaliteit cq opties vind ik de PS3 te duur tov de Xbox 360 2: Compatibiliteit van PS2 spellen Bij sommige PS3 consoles kan je geen PS2 spellen draaien. Wat is dat nou voor vaags? Je moet de duurste PS3 kopen wil je je PS2 spellen kunnen draaien. 3: De Controller Wat een waardeloos geval bij alle Playstations. Ik had er met mijn PS2 ook altijd last van. Dat ding is gemaakt voor kleine japannerhandjes. Bij de Xbox 360 zit een controller waar een gemiddeld mens wat mee kan. 4: Bluray speler Wie heeft deze domme uitvinding nu bedacht? Sorry hoor maar ik zie echt het verschil niet. BTW ben ik van mening dat Bluray een flop is. Nou dat was het wel een beetje. Ja ik ben ook niet zo zeker van Blu-Ray. Kijk eens naar Bose: Die slaat Blu-Ray over. En kijk eens naar Apple: Niet geïnteresseerd in Blu-Ray... Zegt veel over dit formaat. Daarnaast kan er wel meer op, maar laadt het trager. Kijk maar naar GTA IV loading comparison. Zo zie je maar, de DVD overwint! Nee, dat vind ik ook weer niet. Het is de hoogste tijd om DVD te vervangen, want er kan gewoon veel te weinig op voor deze HD tijd. Maar of Blu-Ray nou de echte goede opvolger is, dat weet ik zonet nog niet... En BTW @ikt: Je hoeft de 360 niet te verdedigen, laat die kinderachtige PS3 fanboys maar lekker denken dat de PS3 perfect is. De meesten hebben idd nog nooit een 360 aangeraakt of er mee gespeeld. We kunnen niet tegen ze op want er zitten er hier veel te veel. EDIT: En @Dieko: Bekijk dit maar eens goed Die tabel is oud en de prijzen zijn al helemaal verlaagt. Daarnaast is de HD-DVD speler niet meer te koop en niet nodig. Ook is de harde schijf vergroot naar 60GB. En van dat Ethernet klopt geen hout, dat is namelijk gewoon dezelfde snelheid als de PS3 en het ligt tevens aan je internetverbinding... Wat HDMI betreft, deze heeft de Xbox 360 nu ook. En de PS3 fanboy die deze tabel heeft gemaakt heeft gewoon een HDMI versie er bij gezet en de PS3 nét een getalletje hoger gegeven... Bundels zijn steeds anders dus die hoeven niet eens in de tabel te staan. En ten slotte is de PS3 60GB PS2 compatible niet meer te koop (ja haha Marktplaats maar dat telt officieel niet ) dus die kun je ook wegstrepen. Bewerkt: 27 januari 2009 door Dvt
Hayte Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 (bewerkt) Haakon, sorry dat ik dit moet zeggen, maar:JE LULT UIT JE NEK Kom maar eens met bewijs. Ik heb er niets tegen dat de 360 wordt geflamed, maar KOM DAN MET ARGUMENTEN in plaats van alles te verzinnen. @ Gijsso: Jammer genoeg heb je gelijk. Maar geef toe dat als je wordt gekrimpt naar 10 CM hoog je niet bij de PS3's uitlaat wilt gaan staan . Wat verzon ik dan? even die dood grote quote eruit punt 1. SIXAXIS misschien zag Microsoft in dat de technologie nog niet goed genoeg er voor is, gebruikt iemand hier bij GTA IV SIXAXIS? of bij een ander spel? dus hoe is dat een voordeel van de PS3, alleen een nadeel toch, het kost immers extra geld BluRay: Microsoft kon de toekomst niet voorzien, Sony én Microsoft gingen een gokje wagen, en deze keer had Sony goed gegokt. Proccesor Beiden Sony en Microsoft gingen zonder het van elkaar te weten naar IBM, dus dat VERZIN je me voelt weer een verzinnings quote aankomen die verschillings quote is overigens sterk verouderd Bewerkt: 27 januari 2009 door Ikkes
ikt Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Woehoe, ik kreeg net een dreigPM of iets waarop het moet lijken.
Hackman Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 (bewerkt) Ik vind zelf dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Er zitten aan beide console goede en slechte kanten maar omdat de ene console net iets meer mensen op dit forum heeft wordt het andere zomaar opeens sterk benadeelt heb ik het gevoel. Verder heb je dat goed laten zien door middel van fouten en goede dingen naar boven te halen waardoor (hopelijk) mensen gaan inzien dat geen enkele console echt perfect is. Verder vind ik het allemaal zo goed als waar alleen ik heb met mijn console echt nog nooit problemen gehad eigenlijk. Nog nooit is mijn lieve schat (Ps3) vastgelopen of keerde ze zich tegen mij of noem maar op. Het enige minpunt is toch wel die updates die blijkbaar nodig zijn, daardoor loop ik automatisch al 5 tot 10 minuten speeltijd mis door het updaten dat je bijna onmogelijk kunt omzeilen als je online wilt spelen en na de update zie ik vaak amper verschil en dan vraag ik me wel eens af wat ze dan precies wel op mijn Ps3'tje dumpen. Verder ook nog nooit problemen gehad dat hij te warm werd en dat ze daardoor op hol sloeg dus ik ben verder echt hartstikke tevreden en zou ook niet willen ruilen waardoor ik dus een X-box over mijn beschikking zou krijgen. Waarom? Omdat ik de Ps3 handiger vind en niet echt weet hoe ik zo'n X-box controller moet beethouden en dus niet echt goed speel en omdat het geld kost om online te gaan (ondanks de betere verzorging van de servers) en door bepaalde dingen die een Ps3 niet heeft, die je console kan laten doodgaan. Ik vind een dreigbrief over een onderwerp als dit trouwens behoorlijk zwak. Blijkbaar iemand die met zijn stijve kutkop er niet tegen kan dat zijn console wordt benadeeld of iets in die geest. Wedden dat zo iemand in het echt helemaal geen vrienden heeft? Als hij niet eens tegen een beetje meningsverschil kan als deze maak je het nooit echt ver in deze wereld. Mvg, Hackman Bewerkt: 27 januari 2009 door Hackman
Hayte Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Woehoe, ik kreeg net een dreigPM of iets waarop het moet lijken. Flamewar ftw! @Hackman op Wikipedia kan je zien wat Sony op je PS3 gooit als ze updaten :Pt
Dieko Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Woehoe, ik kreeg net een dreigPM of iets waarop het moet lijken. Ik vind het een goed bedacht topic,maar het is beter als er een slotje op komt. Anders komt hier nog een fanboy oorlog
Hayte Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Woehoe, ik kreeg net een dreigPM of iets waarop het moet lijken. Ik vind het een goed bedacht topic,maar het is beter als er een slotje op komt. Anders komt hier nog een fanboy oorlog dan moeten al die negatieve XBox topics ook dicht, anders is het oneerlijk
Dieko Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Woehoe, ik kreeg net een dreigPM of iets waarop het moet lijken. Ik vind het een goed bedacht topic,maar het is beter als er een slotje op komt. Anders komt hier nog een fanboy oorlog dan moeten al die negatieve XBox topics ook dicht, anders is het oneerlijk Dat kan ik niet bepalen Het grote verschil bij de PS3 en Xbox360 is gewoon dat de Xbox360 niet voor langdurig gebruik is gemaakt
Hayte Geplaatst: 27 januari 2009 Rapport Geplaatst: 27 januari 2009 Woehoe, ik kreeg net een dreigPM of iets waarop het moet lijken. Ik vind het een goed bedacht topic,maar het is beter als er een slotje op komt. Anders komt hier nog een fanboy oorlog dan moeten al die negatieve XBox topics ook dicht, anders is het oneerlijk Dat kan ik niet bepalen Het grote verschil bij de PS3 en Xbox360 is gewoon dat de Xbox360 niet voor langdurig gebruik is gemaakt uhm, waarop baseer je dat?
Recommended Posts