Jump to content

PS3 nadelen

Recommended Posts

Geplaatst:
Kazuo Hirai, voorzitter van Sony Computer Entertainment, is de mening toegedaan dat de Xbox 360 niet voor langere termijn is bedoeld. En hij is niet de enige die deze mening heeft.

Dit komt vooral door een gebrek aan technologie, zoals de bluray-speler.

Momenteel staat Microsoft nochtans boven Sony. Hirai zegt dat ze snel de toppositie zullen claimen. Hij zegt dat de eerste plaats maar tijdelijk werd afgestaan aan Microsoft.

"Wat betreft Xbox, ik zoek een woord wat het gebrek aan duurzaamheid omschrijft", aldus Kazuo Hirai.

De Nintendo Wii ziet Hirai niet als een gelijkwaardige console en hij beschouwt het dus ook niet als concurrentie voor Sony. Nintendo leeft qua gaming in een andere wereld dan Sony.

• Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Hayte

8

• Dieko

6

• ikt

5

• Dvt

3

Top Posters In This Topic

Geplaatst: (bewerkt)
Dat kan ik niet bepalen :7

Het grote verschil bij de PS3 en Xbox360 is gewoon dat de Xbox360 niet voor langdurig gebruik is gemaakt

Jij zet gewoon die discussie weer aan hè... :ch:

EDIT: En wie zegt dat Kaz Hirai gelijk heeft? :schater: De Xbox 360 is momenteel meer verkocht dan de PS3..

En Microsoft heeft bovendien al op dit bericht gereageerd. :duh:

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst: (bewerkt)
Dat kan ik niet bepalen :7

Het grote verschil bij de PS3 en Xbox360 is gewoon dat de Xbox360 niet voor langdurig gebruik is gemaakt

Jij zet gewoon die discussie weer aan hè... :ch:

EDIT: En wie zegt dat Kaz Hirai gelijk heeft? :schater: De Xbox 360 is momenteel meer verkocht dan de PS3..

En Microsoft heeft bovendien al op dit bericht gereageerd. :duh:

Daarnaast is de xbox 360 al langer uit, en is ie VEEL goedkoper, niet iedereen wilt 400 euro voor console betalen maar 150 euro.

En ikzelf denk dat X360 meer naar goedkoop-mogelijk-het-beste gekeken heeft, al is beste niet echt het geschikte woord maargoed(voornamelijk in het begin) zoals RROD, krassen op schijfjes, en slechte koeling.

En laat dat bericht eens zien :duh:.

Geluidsproblemen door hitte.

PS3 gebruikers zeiken erover dat de XBox 360 een gigantisch geluid maakt en altijd te heet wordt. Maar hebben jullie het zelf al opgezocht? :o

De PS3 maakt bij het afspelen van een Blu-ray disc zelf ook een gigantisch geluid. Dit komt doordat de console veels te warm wordt waardoor de koelerfan opeens hard moet werken. Eenmaal aan de gang heb je een verschikkelijk warme en luidruchtige PlayStation 3.

http://www.intuitive.com/blog/problem_sony...ray_player.html

X360 maakt ook een massaal veel geluid, en hij word ook te heet.

Ja, ik heb er zelf 3 x360\'ers die 5 keer door rrod zijn overleden :clown:.

Daarnaast, is de PS3 wel luidruchtig, met een bluray schijf erin, luister maar eens zonder, je hoort hem amper, en met hoor je hem duidelijker, maar vergeleken met een x360, nah, x360 maakt pas gigantische zoemgeluid.

Heb ooit eens vergeleken, PS3, X360, PC(6 fans) qua geluid, en pc was nr. 1, X360(scheelde niet veel met de PC) nr. 2, en ps3 was heel erg stil, nr. 3 voor hem dus.

System updates.

Waarom heeft er niemand bij stilgestaan? Er zijn steeds updates voor de PS3, waar je elke keer zo\'n 5 minuten voor het proces moet wachten. Begint het niemand te irriteren?

Om de PS3 de nieuwe functies te geven en eventuele patches voor OS/games?

En nee, het irriteert niet, het is juist leuker als je nieuwe functies erbij hebt?

Ze zijn nooit erg hoor.

Six-axis.

De PS3 heeft de Six-axis controller waarmee je leuke bewegingen kunt maken. Alleen zijn er weinig games die hier echt goed gebruik van maken. En hoe zit het met het probleem van de Dual-Shock integratie? Pas later na de release kwam er een DualShock+Six-axis controller voor de PS3 aangewaaid, terwijl Sony zelf een keer zei dat het er niet in zou passen.

Heb eigenlijk liever dat ze zeggen dat het niet gaat, dan dat ze zeggen dat het er komt en nog niet gebeurd(Beetje RROD style met Bill Gates).

En als het dus toch gaat, leuk toch, het komt er toch, wel wat later wat zeer jammer is, maar uit eindelijk is het er gekomen.

Blu-Ray?

Blu-Ray is erg interessant en bruikbaar voor mensen, indien ze een FULL HD TV hebben. Zonder HDTV heb je helemaal NIETS aan HD. Alle spellen zien er geweldig goed uit op HDTV, mede dankzij Blu-Ray discs. Ook zijn er spellen er speelbaar uit op SD-TV\'s. Maar sommige games zien er niet op op SDTV\'s. Need for Speed Carbon iemand?

http://money.cnn.com/2006/11/15/commentary...eview/index.htm

Klopt, je hebt niks aan Bluray terwijl je geen HD-TV hebt, met HD kwaliteit dan wel.

Maar dan pak je ook NFS Carbon, dat spel zuigt sowieso(Klote ports), maar bv. bij PS Home, heb ik bij bepaalde dingen dat het flikkert(Zoals Ice breaker) wat zeer klote kan zijn omdat het soms koppijn kan veroorzaken(bij mij iig).

En neem aan dat je geen PS3 koopt voor NFS Carbon xD

Hitteprobleem.

De Xbox 360 heeft een warmteprobleem, iedereen die na 2006 dingen over de 360 opzoekt weet dat. De PS3 heeft ook een warmteprobleem, dat ook regelmatig voorkomt. De PS3 heeft dus ook een warmteprobleem. Volgens sommigen erger dan de 360. De 360 wordt van binnen warm. Daarvan gaat de hardware kapot. RROD. Nu is dat trouwens redelijk voorbij. De uitgestoten lucht aan de achterkant is niet warm, ook niet na 6 uur achter elkaar spelen. Dus hardware die dichtbij de 360 staat heeft weinig kans om te worden gesmolten. De PS3 wordt ook warm, en soms dus erger dan de 360. Als je je hand er na een uurtje achterhoudt is de lucht al warmer dan die van de 360. Apparatuur dat dichtbij staat heeft dus meer kans om te worden geroosterd. De console zelf kan ook oververhit raken. Dan gaan er leuke lampjes flitsen. :) En als die helemaal warm wordt valt hij uit. Maar dit is meestal op te lossen door hem te laten afkoelen. De 360 springt van binnen uit elkaar na vele keren heet-koud-heet-koud te zijn geworden.

Verschil van de \'hitteprobleem\' zoals jij het noemt, is heel verschillend, de oudere generatie x360\'ers hebben namelijk heel erg last van inwendige hitte(let op, hitte, geen warmte).

Omdat de videokaart zijn warmte niet kwijt kan, omdat de dvd-drive erboven zit, en de koelkap er niet verboven mee zit(alleen een opening voor de zijkant van de koelribben(Wat amper niet heeft), en dus zuigt de koelers amper warmte weg, toen ik mijn x360 illegaal liet maken, deed die man er een kartonnen plaatje bovenop de videokaart koelblok, en sinds dien, koelde hij beter, veel beter, maar de warmte die achter de x360 uitkwam, veel hoger, heb eigenlijk nooit geprobeerd om de PS3 met de X360 zo te vergelijken(Zal ik nog wel een keertje doen) maar denk dat ze dan niet zo veel verschillen.

En je hardware heeft zoals jij het zegt juist meer kans op smelten, omdat de warmte niet kwijt komt, wat bij PS3 juist weer wel het geval is(Of bedoelde je hardware dat bij de PS3 in de buurt staat?).

En bij MS hebben ze een verkeerde soldeertin gebruikt, die te snel smelt waardoor de contacten verslechteren/los contacten krijgt en dus kapot/niet meer doet.

Aansluiten op VCR/DVD apparatuur.

De PS3 kan worden aangesloten op DVD/VCR(video)spelers naar de TV. Goed beeld, verder niets aan de hand. Maar als je DVD\'s afspeelt op je PS3, veroorzaakt de PS3 kunstmatige ruis, zodat je niet je DVD\'s naar de videoband kunt kopieren. Nutteloos, bijna iedereen heeft tegenwoordig een computer die DVD\'s kopieert. En waarom zou iemand een prima kwaliteit DVD naar een oud medium als videoband kopieren? lol.

http://www.associatedcontent.com/article/1...ge=2&cat=15

Tja, waar ze met Sony\'s hoofd zaten toen ze dit verzonnen weet ik ook niet, vrij nutteloos lijkt mij dit.

Dus echt een mening behalve belachelijk kan er ik niet op zetten.

Als laatste: Ik heb zelf alleen een Xbox 360, maar ik ben geen fanboy of zoiets. Beide consoles hebben goede kanten en beide hebben slechte kanten. De PS3 is ook een goede console, alsmede de 360 en de Wii.

Ik heb de PS3 beoordeeld zoals PS3 fanboys de 360 beoordelen, alleen geef ik tenminste aan wat er zo slecht aan is. En bij het warmteprobleem heb ik zelf de \'experimenten\' gedaan. De PS3 wordt warmer, ook als hij \'in de open lucht\' staat. (Ik heb beide consoles zelfs naast elkaar gelegd en met mijn hand is er niets aan de hand. Doe maar zelf als je het niet gelooft.)

Ja, PS3 heeft ook slechte kanten, zoals de lak die erop zit, trekt stof aan, en kans op krassen/jes(dat heb ik :cry:)

En de Sixaxis Controller is brak, kut kwaliteit, triggers die kraken, knopjes die verder erin zitten(Kan ook ruwheid van een vriend van me zijn) en Sixaxis waar je amper wat aan hebt(Loopt bij IV ook nog eens vrij brak, je controller omhoog en omlaag schudden voor reloading, het is sneller als je gewoon vierkantje drukt, en sturen op motors etc. is ook zwaar klote, Super Rub a Dub was best cool met Sixaxis xD)

*voelt een shitload aan onbruikbaar \"commentaar\" van PS3 fanboys op zich aankomen*

Heb je het al gekregen? :) (Heb de topic niet echt doorgelezen)

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:
Daarnaast is de xbox 360 al langer uit, en is ie VEEL goedkoper, niet iedereen wilt 400 euro voor console betalen maar 150 euro.

En ikzelf denk dat X360 meer naar goedkoop-mogelijk-het-beste gekeken heeft, al is beste niet echt het geschikte woord maargoed(voornamelijk in het begin) zoals RROD, krassen op schijfjes, en slechte koeling.

En laat dat bericht eens zien :duh:.

Astu.

En @Dieko zijn link: Ene Nickske017 zegt dit:

Microsoft fixed dit "probleem" wel :D heb al 2 jaar een PS3 en nog geen maand een 360 en ik speel nog alleen maar op men 360 no offense xD

:schater:

Geplaatst:

Net als in het xbox360 topic schijnen jullie niet op een normale manier met elkaar kunnen praten over de voor en nadelen van een console. Daarom: :slotje: .

Mocht je een andere mening hebben dan kan je over een tijdje een nieuw topic aanmaken om te bewijzen dat jullie wel op een normale manier kunnen discusiëren. Anders is het afgelopen.

Niet eens met slotje? Stuur een PB!

Ps. Tevens kunnen jullie met jullie minpunten nog steeds gewoon terecht in het daarvoor bedoelde topic.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...