Jump to content

iTunes

peter-de-gekste

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik heb sinds vandaag een externe harde schijf waar ik al mijn muziek op wil zetten.

Het probleem is echter dat iTunes al mijn bestandjes alleen herkent op mijn interne harde schijf. Is het dan mogenlijk om mijn bibliotheek op te slaan op die harde schijf en dan via zo'n iTunes library bestandje het weer te laden zodat hij de muziek op mijn externe harde schijf gaat herkennen?

Ik hoop dat jullie me begrijpen (A)

MvG

Peter

Geplaatst:

Het is mogelijk doe het zelf ook namelijk.

Je moet dan wel de eerste keer even geduld hebben tot itunes de schijf heeft gezien, waarna je gewoon alles kunt doen zoals een interne schijf.

Verder is het ook handig om je externe schijf er voor het openen van itunes aan te sluiten zodat deze hem sneller vind (op de 1 of andere rare manier)

Geplaatst:

Volgens mij begrijpen jullie me verkeerd(A)

Kijk:

Als je bijvoorbeeld in je map Mijn Documenten het nummer het leven is zo mooi van hans en pietje hebt staan.

Deze zet je in je bibliotheek van iTunes.

Nou wil je eigenlijk al je muziek van iTunes, die dus in de map Mijn Documenten staat, ergens anders hebben staan (Een externe schijf) omdat je interne schijf overvol staat. Als je het nummer wat we net in de bibliotheek hebben gezet, ineens ergens anders neerzet, dan raakt iTunes in de war en kan het nummer niet meer vinden.

Dus mijn vraag, is er een sneller manier, dan eerst alle muziek van iTunes te laten verzamelen op die harde schijf en dan vervolgens handmatig alles weer terug zetten zodat hij die nummers gewoon kan vinden? Heb namelijk 4089 nummers.. vind t best veel werk deze allemaal handmatig weer terug te plaatsen..

Geplaatst:

Als je je externe harde schijf erin steekt hoef je iTunes niet eens te gebruiken. Je kan gewoon naar de map(pen) gaan waar je muziek in staat en die gewoon naar de externe harde schijf slepen. Zo zet ik ze in ieder geval over...

Geplaatst:
Als je je externe harde schijf erin steekt hoef je iTunes niet eens te gebruiken. Je kan gewoon naar de map(pen) gaan waar je muziek in staat en die gewoon naar de externe harde schijf slepen. Zo zet ik ze in ieder geval over...

Lezen kan ook wel eens moeilijk zijn. :7

Maar goed, wat ik heb gedaan, is nadat je alle muziek hebt verplaats naar een andere locatie (jouw externe harde schijf in dit geval), in iTunes alles uit de bibliotheek verwijderen (Cntr + A --> Delete), en vervolgens alles weer toevoegen (Bestand --> Map aan bibliotheek toevoegen). Maar dan ben je wel de eigenschappen kwijt (aantal keren dat je het hebt afgespeeld, rates, enz..).

Ik zou geen andere manier weten, misschien als je niet alles uit de bibliotheek verwijdert, maar wel alles toevoegt. Misschien dat iTunes er dan zelf voor zorgt dat je geen dubbele nummers in de bibliotheek hebt staan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...