Jump to content

Processor overclocken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo GTAforum-leden,

Ik heb ff een vraagje:

Ik wil graag mijn processor overclocken, een AMD Athlon XP 3000+ ~2.2GHz. Stabiel is hij ongeveer 50-55 graden. Na het spelen van een game ongeveer 70 graden. Is het zo verstandig om te gaan overclocken, of wordt ie dan te heet?

En als het toch wil, met hoeveel MHz per keer moet ik hem dan opkrikken, zonder dat PC crasht ofzo?

Greetzz

GTAgangsta.

Geplaatst:

je bent gek als je eht gaat doen, hij zou misschien nog met 0.1GHz overclocked kunnen worden.

Bedenk wel; Deze chip is nog van de vorige generatie en is niet tegen oververhitting beveiligd.

Geplaatst:

Je PC vliegt niet in de fik (als je mazzel hebt), maar je processor is wel naar de knoppen.

Je zult bovendien erg weinig merken van die 200 á 300 Mhz wat je er misschien nog uit kan halen. Dan heb je sowieso een andere koeler nodig.

Maar ik raad af om je processor te overklokken.

Geplaatst:
nou ja, niet in de fik, maar hij kan wel lekker gaan roken doordat je cpu doorbrand

Dan is ie aan het smeulen, en dus niet ver van fikken af.

Maar merk je van die 200/300 mhz niet veel, want misschien dat ik mijn cpu(oude 3200+ athlon) ook wil overclocken, maar dan moet het ook wel nut hebben.

Mara naar topic starter, pak eerst een andere cooler, als ie nu al 55 graden idle word, is niet te veel, maar ook niet weinig.

Dus pak voor het overclocken een betere cpu cooler en evt. een casecooler.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...