Jump to content

School's Pc

Recommended Posts

Geplaatst:

Als we dan toch specs van de computers op school gaan posten, doe ik mee!

Computer
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Compaq
- Computermodel: EVO
- Computernaam: XXXXXXXX
- Systeemtype: X86 (32-bits) systeem

Moederbord
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Compaq
- Model: 0788h
- BIOS Fabrikant: Compaq
- BIOS Model: 686Y2 v1.04

Processor
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: Intel® Pentium® 4 CPU 1.50GHz
- Kloksnelheid: 1495 MHz

Geheugen
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Grootte: 511 MB RAM

Hardeschijf
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Bestandstype: FAT
- Grootte: 18,64 GB
- Vrije ruimte: 12,27 GB

Videokaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: NVIDIA Vanta/Vanta LT (Microsoft Corporation)
- Beeldprocessor: Vanta/Vanta LT
- Geheugengrootte: 16 MB
- Drivers: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.5673

Beeldscherm
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
- Model: Plug en Play-monitor
- Schermresolutie: 1024x768
- Kleurkwaliteit: 32-bits
- Frequentie: 75 Hz

Geluidskaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Intel
- Model: Intel® 82801BA/BAM AC'97 Audio Controller

DirectX
¯¯¯¯¯¯¯
- Versie: 9.0c

Besturingssysteem
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Naam: Microsoft Windows XP Professional
- Versie: 5.1.2600
- Service Pack: Service Pack 3

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Gegenereerd door Flitskikker InfoTool

Heerlijk snel, niet? ^_^

dan heb ik 1 vraag op school bij mij als ik dan op de pc zit kan de docent zo alles zien wat ik doe en wat ik in type en ook wachtwoorden enzo.... maar ik wil niet dat hij mee kijkt! weet iemand hier een oplossing voor?

Ja, boot Linux vanaf een cd of maakt een UBCD4Win, hiermee start je namelijk niet vanaf het netwerk op maar vanaf een cd ;)

• Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ikt

4

• Sprunk

4

• TaartJJ~!

2

• ComKwak

2

Geplaatst: (bewerkt)

Elke klas heeft bij ons een laptop van 2 GB geheugen, 2,4 GHZ processor, en voor de rest weet ik het eigenlijk niet (en met Vista op).

Er zijn ook wel echte computerklassen met meerdere computers, maar volgens mij zijn die slechter en staat daar meestal Windows XP op.

De videokaart weet ik niet, maar er is een computer klas met een vrij slechte videokaart, de kwaliteit van bijvoorbeeld een afbeelding in Powerpoint heeft slecht afgewerkte randen enz. (Gelukkig is dit niet bij allemaal het geval).

Vorig op een vorige school hadden ook dem eeste computers een goede snelheid,; maar één van de computerklassen(waar we altijd ICT hadden) gingen echt zooo traag. Er stond Windows 2000 op en het duurde misschien 10 minuten voor ze opgestart waren, ik weet dat er een pentium (of intel xD) 2 in zat, dus een vrij oud model, met 256 mb geheugen voor de rest weet ik het eigenlijk niet, ze gingen alleen héééééél traag.

Bewerkt: door vice
Geplaatst:

Dat computers sloom starten ligt aan het beheergedoe, beheerders hebben er allemaal zooi op gegooid. Ik heb hier beneden een Pentium 3 met 128+256MB RAM en een onboard kaart die al problemen heeft met Google Earth. Maar die start snel alle programma's op. En ik heb er redelijk veel opstaan.

Schoolcomputers hebben meestal meestartende programma's omdat beheerders te dom zijn en veel laten meestarten. Indien er accounts zijn moeten ze ook via het netwerk worden overgedragen.

Geplaatst:

Hallo maar verwacht jij dat de directeur iets van €10.000 aan computers gaat uitgeven? Ze zijn in iedergeval goed genoeg. Wou jij dan een Computer met Vista, Nvidia 9800 GT, etc. ??? :)

Geplaatst:
Ja, boot Linux vanaf een cd of maakt een UBCD4Win, hiermee start je namelijk niet vanaf het netwerk op maar vanaf een cd ;)

Ja en hoe wou jij die cd op school opstarten?

Want: bij 2/3 van de computers is cd speler gemolt

En als je het geluk hebt dat die nog wel werkt, bios staat ingesteld dat harde schijf hogere opstart prioriteit heeft als CD speler. En dan moet er zo nodig een wachtwoord in bios staan..

En flitstikker tool kan ik ook niet laden op school. Alle .exe en .bat bestanden worden geblokkeerd.

Geplaatst:
Bij ons hebben de van die slooooooooome Dell PC met een 2.0 Ghz P4 en 512Mb geheugen. :schater:

Als je IE opstart zit je al 30 seconden te wachten.

halooooooow!!! IE is microsoft!!! Zegt dat al niet genoeg!!!

en onze directie os nog zo slim om alle pc's die op onze school staan, door 6IB(informaticabeheer) in elkaar gestoken zijn + moden gerepareerd worden door diezelfde noobs.

ik in me 3de jaartje kan het zelf nog beter dan die 6 de informaticagastjes.

Maar wij hebben een infromaticaklas waar zij niet aan mogen komen namelijk de high-end pc klas :puh: (voor onze school zijn dat de beste:p)

allemaal 256 mega ram, 40 gig HDD, 48 mega grafisch onboard geval (jaja, 48 mega! je leest het goed!), en de recordtijd voor opstarten en aanmelden op het netwerk: 10 min.

Geplaatst:

Wij hebben op school net een boel nieuwe pc's. Allemaal basis, dat wel. Dus gewoon een zwarte, egale kast met één cd-drive, twee usb's en een plug voor oortjes en microfoon.

Intern zit het wel goed, al zou je er geen games op kunnen spelen.

Windows vista, ik gok een dual-core processor van rond de 2 ghz, ik gok ook 512 mb ram en een videokaart die geen videokaart te noemen valt.

Maar op zich zeker niet slecht :D

Geplaatst:

Nog es opnieuw gekeken in computersettings (die kl*te computerbeheerder die niets van beveiliging afweet)

Lokaal 1: het lokaal waar we net de high-end pc's nodig hebben:

Processor: 1.60 GHz Intel Pentium 4

Ram Mem: 224 Mb Ram

Netwerk kaart: 100 Mb/s

Grafische kaart: 224 MB

Lokaal 2: waar we nu net géén high-end pc's nodig hebben:

Processor: 3.00 GHz Intel Pentium 4 (Hyper-Threaded)

Ram Mem: 1015 Mb Ram

Netwerk kaart: 100 Mb/s

Grafische kaart: 1015 MB

Geplaatst:
Wij hebben op school net een boel nieuwe pc's. Allemaal basis, dat wel. Dus gewoon een zwarte, egale kast met één cd-drive, twee usb's en een plug voor oortjes en microfoon.

Intern zit het wel goed, al zou je er geen games op kunnen spelen.

Windows vista, ik gok een dual-core processor van rond de 2 ghz, ik gok ook 512 mb ram en een videokaart die geen videokaart te noemen valt.

Maar op zich zeker niet slecht :D

serieus, Vista met 512MB ram?

als deze al neit vastloopt bij het opstarten is dat een wonder

Geplaatst:

Wij hebben net 1 week oude Dell's (bah) op school. Zit een Core 2 Duo in, ben er alleen nog niet achter welke :N (leraar stond in de buurt dus kon even niet kijken). Weet er eigenlijk niks van behalve dat er een C2D inzit en dat de PC voor Vista Home Basic is geschikt. Ik denk dat er een E2200 in zit. De E7300 is te 'snel' voor het gebruik op een school. Omdat de PC voor Vista geschikt is, verwacht ik dat er 1GB in zit (512MB is net te weinig). De GPU zal wel onboard zitten, een Intel ding ofzo. Ze zijn wel lekker snel met opstarten / inloggen ;)

Geplaatst:

Ik heb eens in mijn school rondgeneust wat er allemaal verder stond:

1 Apple Power Mac

23 Apple eMac's

37 Apple iMac's

20 Macbooks

Gelukkig mogen we ook onze eigen laptop meenemen, de mijne is nog 10x sneller dan al dat schroot bij elkaar en mijn laptop is ook geen monster maar een €400,- bugetlaptopje, ik ben allang blij dat ik GTA IV kan spelen op low.

Bij ons op school heb je van die pc's met een heel mooi 'Intel Dual Core' stickertje er op. Haal je die er af staat er alleen een Pentium 4 stickerstje. :7 Met een processor snelheid zo laag dat het ook geen Dual Core kan zijn.

Bewerkt: door warrock_123_321

Onze school is gek ben ik erachter gekomen. Ze hebben een Core 2 Duo E6850 Conroe als processor. CPU-z ftw!

Bewerkt: door ikt

Ja en hoe wou jij die cd op school opstarten?

Want: bij 2/3 van de computers is cd speler gemolt

En als je het geluk hebt dat die nog wel werkt, bios staat ingesteld dat harde schijf hogere opstart prioriteit heeft als CD speler. En dan moet er zo nodig een wachtwoord in bios staan..

En flitstikker tool kan ik ook niet laden op school. Alle .exe en .bat bestanden worden geblokkeerd.

Dr is ook een linux die je kunt opstarten vanaf een usb stick. (aanrader, niks geen sloom gedoe, geen beveiliging...)

BTW, .exe en .bat bestanden zijn bij ons ook geblokkeerd, maar die beveiliging kun je gewoon in taakbeheer afsluiten. Ze hebben het Explorer.exe genoemd (ze verwachten dat niemand daar aankomt vanwege explorer.exe, met kleine letters). Ik dus del-enter, en ALLE beveiliging (incl hyves enzo) is UIT! Dan nog even de 'meekijksoftware' uitschakelen en je hebt vrij spel!!

OT: Wij hebben allemaal HP Compaqs op school. 512MB Ram, pentium 4 en een onboard vidiokaart... Opstarten duurt vreemd genoeg niet lang. Ik zal proberen morgen de flitskikker tool even uit te voeren.

https://files.itslearning.com/data/1150/6850/schoolpc.htm

RoL0

Bewerkt: door RoL0

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...