Jorge_F Geplaatst: 29 april 2005 Rapport Geplaatst: 29 april 2005 Hey allemaal, Ik had met SketchUp iets gemaakt alleen als ik die exporteer krijg je een .3ds bestand. Ik kan met moomapper alleen maar .dff en .txd bestanden toevoegen. Weet iemand hoe ik van het .3ds bestand een .dff en .txd bestand kan maken? Reageren
RTS Geplaatst: 29 april 2005 Rapport Geplaatst: 29 april 2005 Open Z-Modeller, import het 3ds bestand, daarna Export en je gelieve bestand, DFF dus. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 29 april 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2005 Ik heb het geprobeerd en ik krijge deze foutmelding: <_< weet iemand hoe dit komt? Reageren
Eclipse Geplaatst: 29 april 2005 Rapport Geplaatst: 29 april 2005 Als je het bestand exporteerd als .DFF moet je niet alleen maar de naam van het object intypen. Maar je moet er ook ".DFF" achter typen. Dan krijg je geen foutmelding meer. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 29 april 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2005 je hebt gelijk eclipse Ik dank je hiervoor Reageren
Eclipse Geplaatst: 29 april 2005 Rapport Geplaatst: 29 april 2005 Graag gedaan. ....Voor meer vragen kan je natuurlijk altijd hier terecht. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 30 april 2005 Rapport Geplaatst: 30 april 2005 Hey allemaal,Ik had met SketchUp iets gemaakt alleen als ik die exporteer krijg je een .3ds bestand. Ik kan met moomapper alleen maar .dff en .txd bestanden toevoegen. Weet iemand hoe ik van het .3ds bestand een .dff en .txd bestand kan maken? als je het zo doet krijg je zekerweten een foutmelding... want dan heb je nog geen coll..., open weer je 3ds in Z-modeller export hem als als een (X) bestand, open colleditor, importeer hem, druk op options ---> minor vink X ass aan typ een naam in in het venster druk op "make coll file" dan sla je het op... nu gooi je dat in de data/maps open je GTA_VC in de data map met kladblok zoek je ergens iets over coll staat, daaron daar staat een regel met een coll die VC moet laden, kopier die regel plak hem eronder, verander het adress naar DATA/maps/"jou-objects-naam" bekijk anders een tutorial als ik te snel voor je ga, als je nog iets niet snapt vraag jee het maar. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2005 Ik heb het geprobeerd alleen lukt nog niet helemaal. Ik zie namelijk geen textures die ik wel gemaakt heb <_< Mijn gebouw is doorzichtig alleen je kan er niet doorheen lopen :blink: Reageren
Wauzie Geplaatst: 1 mei 2005 Rapport Geplaatst: 1 mei 2005 Dan heb je dit fout gedaan: In de moomapper tijdens het toevoegen van het object ben je dit vergeten op 300 te zetten, zodat hij niet onzichtbaar zou worden: Bij de moomapper 0.90 heet dit LOD VALUE. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2005 (bewerkt) Ik zie hem nu idd wel Alleen soms laat hij de textures wel zien en soms niet :blink: Het lijkt wel of ik alles fout doe Hier twee screens van wat ik bedoel: PS. Ik weet het, me huis is een beetje groot :rolleyes: Bewerkt: 1 mei 2005 door snorege Reageren
Wauzie Geplaatst: 1 mei 2005 Rapport Geplaatst: 1 mei 2005 Ik zie hem nu idd wel Alleen soms laat hij de textures wel zien en soms niet :blink: Het lijkt wel of ik alles fout doe Dit is raar. Misschien komt dat omdat je misschien 2 textures met dezelfde naam in de gta3.img hebt gestopt. En niet zo pessimistisch......iedereen moet ergens beginnen. Je doet het al aardig goed zo, je leert veel.... Reageren
Jorge_F Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2005 Ik zie hem nu idd wel Alleen soms laat hij de textures wel zien en soms niet :blink: Het lijkt wel of ik alles fout doe Dit is raar. Misschien komt dat omdat je misschien 2 textures met dezelfde naam in de gta3.img hebt gestopt. En niet zo pessimistisch......iedereen moet ergens beginnen. Je doet het al aardig goed zo, je leert veel.... Je hebt gelijk, ik had zelfs 3 dezelfde .txd bestanden daarvan in me gta3.img :lol: Reageren
Jorge_F Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2005 (bewerkt) Oke, ik heb 1 .txd en 1 .dff bestand van mijn object, ik heb een .col file die in de map C:\Program Files\Rockstar Games\Data\Maps\Huis zit. Ik heb in GTA_VC.dat verwezen naar dat .col bestand. Ik heb een aparte .IPL en .IDE, me huis staat in vice city en nog doet ie moeilijk met die textures :blink: Kan het ook aan de grote liggen van je object (mijnes is namelijk best wel groot, kijk maar naar de plaatjes die ik boven heb gepost) -------------------------------------edit-------------------------------------- Hij doet het nu wel goed . Ik weet ook niet wat het was :blink: ! Bewerkt: 1 mei 2005 door snorege Reageren
Bradley H. Geplaatst: 1 mei 2005 Rapport Geplaatst: 1 mei 2005 als je dit probleem krijgt in GTI aangezien je al lid bent kun je ook proberen een lod object te maken, dat is dat je je object al van veraf ziet..., als je dus een groot object hebt kan het zijn dat hij sommige delen niet laad... ook gebuerde het mij weleens toen ik textures van 2000 pixels gebruikte... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.