hielkeh Geplaatst: 29 januari 2009 Rapport Geplaatst: 29 januari 2009 Ik internet al lange tijd, maar nu mijn buren (met hun geweldig onbeveiligd draadloos netwerk ) verhuist zijn, moet ik mijn eigen router gaan gebruiken. Het probleem is dat mijn eigen netwerk WPA2 beveiliging heeft. Deze word door een PSP niet ondersteund. Is er een manier om toch met WPA2 te werken op een PSP? Zoniet, hoe kan ik de beveiliging van mijn router veranderen in WEP of iets anders dat mijn PSP wel ondersteunt? Mvg, Hielkeh Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 29 januari 2009 Rapport Geplaatst: 29 januari 2009 (bewerkt) Ik internet al lange tijd, maar nu mijn buren (met hun geweldig onbeveiligd draadloos netwerk ) verhuist zijn, moet ik mijn eigen router gaan gebruiken. Het probleem is dat mijn eigen netwerk WPA2 beveiliging heeft. Deze word door een PSP niet ondersteund. Is er een manier om toch met WPA2 te werken op een PSP? Zoniet, hoe kan ik de beveiliging van mijn router veranderen in WEP of iets anders dat mijn PSP wel ondersteunt?Mvg, Hielkeh Welke firmware heb je? Want volgens mij kunnen hogere firmware's meer coderingen aan. En of je het aan kan passen: zoek je eigen ip op (bijvoorbeeld via mijnip.nl) en voer deze in in de adresbalk. Nu kom je in je router, daar moet je even kijken of/waar het staat. Dat verschild namenlijk per router. Bewerkt: 29 januari 2009 door KillerZero86 Reageren
RobbieB Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 Waarschijnlijk wel, draadloos internet is draadloos internet, je kunt op elk niet beveiligd netwerk zitten met je psp. Reageren
hielkeh Geplaatst: 3 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 Nee. Ik heb een netwerk beveiligd met WPA2. WPA2 word standaard niet door je psp ondersterund. WEP en WPA wel. Mijn psp zegt als ik wil verbinden ook echt ''beveiliging niet ondersteund''. Ik heb standaard firmware versie 3,75 (geloof ik ) Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 4 februari 2009 Rapport Geplaatst: 4 februari 2009 probeer hem eens te upgraden zou ik zeggen. Reageren
Think Geplaatst: 4 februari 2009 Rapport Geplaatst: 4 februari 2009 (bewerkt) Ik internet al lange tijd, maar nu mijn buren (met hun geweldig onbeveiligd draadloos netwerk ) verhuist zijn, moet ik mijn eigen router gaan gebruiken. De 22-jarige man met Poolse nationaliteit trok regelmatig met zijn laptop naar Meerdonk bij Sint-Gillis-Waas. Hij parkeerde zijn auto telkens in een welbepaalde straat om er rustig met zijn laptop op de schoot te internetten. Hij profiteerde zo ongestoord van een onbeveiligd draadloos netwerk waarvan hij het bestaan had ontdekt. De Pool palmde het internet van zijn ’slachtoffers’ zo in, dat zij zelf niet meer in staat waren om op het internet te surfen. De zaak kwam aan het licht toen een voorbijganger het verdacht vond dat de man altijd in dezelfde straat met zijn laptop op zijn schoot zat. Hij bracht de politie op de hoogte en de man werd opgepakt. Toestemming Vaak wordt aangenomen dat de eigenaar van een internetverbinding zelf verantwoordelijk is voor deze vorm van misbruik. Maar wettelijk gezien moet een eigenaar altijd zijn toestemming geven voor het gebruik van het netwerk door anderen. “Mensen beseffen vaak niet dat dit wel degelijk een vorm van diefstal is”, zegt parketwoordvoerder Jan Kerkhofs. Externe hacking Het is niet de eerste keer dat personen vanuit hun wagen internet aftappen van een onbeveiligd netwerk. Maar de Poolse surfer is wel de eerste in ons land die de pech had betrapt te worden. “De aanklacht luidt externe hacking”, zegt Jan Kerkhofs. “Dit is een eenvoudige vorm van hacking waarmee geen werkelijke schade kan worden aangericht. Maar er kan wel een maximumgevangenisstraf van een jaar tegenover staan. Wanneer er economische schade is aangericht kan er een maximumstraf van twee jaar op staan.” www.hbvl.be Internet stelen mag niet Bewerkt: 4 februari 2009 door Think Reageren
hielkeh Geplaatst: 5 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 Ik steel niet. Dat draadloze netwerk beveiligd met WPA2 is van mijzelf, en k had vroeger toestemming om het netwerk van mijn buren te gebruiken,maardie zijn nu verhuist. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.