thuron Geplaatst: 30 januari 2009 Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 (bewerkt) Hallo, Even een vraag: -De server saved niet als mensen uitloggen, hoe kan dit? Alvast bedankt Bewerkt: 5 februari 2009 door thuron Reageren
Thinkie Geplaatst: 30 januari 2009 Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 lol da is gewoon zo van gLogged[playerid] = 0; (onder onplayerdisconnect) en daarna staat er if(gLogged[playerid] == 1) { dan saved die de shit dus even glogged = 0; weghalen en eronder zetten :> Reageren
thuron Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 ik zie alleen dit: public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { gLogged[playerid] = 0; PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0; new string[256], file[128]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName); format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip); aLog("Connections.txt", string); if(gLogged[playerid] == 1) En geen OnPlayerConnect met if(gLogged erbij, maar staat deze goed zo? Reageren
Thinkie Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 ik zie alleen dit: public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { gLogged[playerid] = 0; PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0; new string[256], file[128]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName); format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip); aLog("Connections.txt", string); if(gLogged[playerid] == 1) En geen OnPlayerConnect met if(gLogged erbij, maar staat deze goed zo? kijk je hebt bij onplayerdisconnect (sorry) gLogged[playerid] = 0 en onderaan je code zie je if(gLogged[playerid] == 1) dus die kan nooit gesaved worden even gLogged[playerid] = 0 naar beneden zetten Reageren
thuron Geplaatst: 1 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar het werkt niet. zou je het volgende stukje kunnen copieëren en plakken op de goede manier? public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { gLogged[playerid] = 0; PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0; new string[256], file[128]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName); format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip); aLog("Connections.txt", string); if(gLogged[playerid] == 1) Alvast bedankt Reageren
Sandra Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 (bewerkt) Kijk, sa-mp die leest het script altijd van boven naar beneden. Bijvoorbeeld als een speler de server verlaat, dan start de server bovenaan de OnPlayerDisconnect-callback en gaat regel voor regel naar beneden tot aan het einde van die callback. Helemaal bovenaan die callback heb je: gLogged[playerid] = 0; Hier word dus 'gLogged[playerid]' op de waarde '0' gezet. Een paar regels later heb je een check gemaakt, die kijkt of de waarde van 'gLogged[playerid]' op '1' staat. if(gLogged[playerid] == 1) { Maar bovenaan heb jij die waarde al op '0' gezet, dus sa-mp slaat de hele code over vanaf regel 2697 tot aan regel 2711 (in het script dat jij in je eerste post hebt geüpload). In dat stuk code dat overgeslagen wordt, staan just de codes die ervoor zorgen dat de statistieken van de speler worden opgeslagen. Dus om dit op te lossen, hoef je alleen maar die waarde van 'gLogged[playerid]' pas ná die check op '0' te zetten. Verwijder dus de 'gLogged[playerid] = 0;' die bovenaan die callback staat, en zet hem onder die check. Zo dus: if(gLogged[playerid] == 1) { new Skin = GetPlayerSkin(playerid); if(Skin == 280 || Skin == 281 || Skin == 282) { dini_IntSet(file, "Skin", 0); } else { dini_IntSet(file, "Skin", GetPlayerSkin(playerid)); } GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); dini_IntSet(file, "HandMoney", GetPlayerMoney(playerid)); GetPlayerPos(playerid, Float:PlayerInfo[playerid][pSaveX], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveY], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveZ]); PlayerInfo[playerid][pSaveInt] = GetPlayerInterior(playerid); dini_FloatSet(file, "X_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveX]); dini_FloatSet(file, "Y_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveY]); dini_FloatSet(file, "Z_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveZ]); dini_IntSet(file, "INT_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveInt]); GetPlayerHealth(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]); GetPlayerArmour(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]); dini_FloatSet(file, "SAVE_HEALTH", PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]); dini_FloatSet(file, "SAVE_ARMOR", PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]); } gLogged[playerid] = 0; Bewerkt: 2 februari 2009 door =>Sandra<= Reageren
thuron Geplaatst: 3 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 heel erg bedankt!!! ik ga het zo snel mogelijk proberen! Reageren
thuron Geplaatst: 3 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 (bewerkt) Hmm, nu zet ie een paar nieuwe regels in mijn scriptfile "accounts": de vetgedrukten zijn nieuw HashPW=----- RegPW=----- AdminLevel=4 IP=---.---.-.--- RegYear=2009 RegMonth=1 RegDay=28 ReadTutorial=1 License=1 Passport=1 BankCash=20000 UserID=5 Officer=0 Skin=23 X_ENTER=-1809.022094 Y_ENTER=904.158508 Z_ENTER=24.890625 HandMoney=0 X_POS=0.000000 Y_POS=0.000000 Z_POS=0.000000 INT_POS=0 SAVE_HEALTH=0.000000 SAVE_ARMOR=0.000000 Als ik in dat bestandje bij handmoney een getal neerzet, doet hij het. Als ik in het spel mezelf geld geef, en ik log uit, heeft hij het bestandje niet veranderd. Hoe kan ik zorgen dat hij dit wel doet? Alvast bedankt Bewerkt: 3 februari 2009 door thuron Reageren
thuron Geplaatst: 5 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 Hmm, nu zet ie een paar nieuwe regels in mijn scriptfile "accounts":de vetgedrukten zijn nieuw HashPW=----- RegPW=----- AdminLevel=4 IP=---.---.-.--- RegYear=2009 RegMonth=1 RegDay=28 ReadTutorial=1 License=1 Passport=1 BankCash=20000 UserID=5 Officer=0 Skin=23 X_ENTER=-1809.022094 Y_ENTER=904.158508 Z_ENTER=24.890625 HandMoney=0 X_POS=0.000000 Y_POS=0.000000 Z_POS=0.000000 INT_POS=0 SAVE_HEALTH=0.000000 SAVE_ARMOR=0.000000 Als ik in dat bestandje bij handmoney een getal neerzet, doet hij het. Als ik in het spel mezelf geld geef, en ik log uit, heeft hij het bestandje niet veranderd. Hoe kan ik zorgen dat hij dit wel doet? Alvast bedankt iemand die me kan helpen? Reageren
Sandra Geplaatst: 5 februari 2009 Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 Kan je nog eens je OnPlayerDisconnect-callback hier posten zoals je hem nu hebt? Reageren
thuron Geplaatst: 5 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 dit is em: public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { if(gLogged[playerid] == 1) PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0; new string[256], file[128]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName); format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip); aLog("Connections.txt", string); if(gLogged[playerid] == 0) { new Skin = GetPlayerSkin(playerid); if(Skin == 280 || Skin == 281 || Skin == 282) { dini_IntSet(file, "Skin", 0); } else { dini_IntSet(file, "Skin", GetPlayerSkin(playerid)); } GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); dini_IntSet(file, "HandMoney", GetPlayerMoney(playerid)); GetPlayerPos(playerid, Float:PlayerInfo[playerid][pSaveX], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveY], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveZ]); PlayerInfo[playerid][pSaveInt] = GetPlayerInterior(playerid); dini_FloatSet(file, "X_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveX]); dini_FloatSet(file, "Y_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveY]); dini_FloatSet(file, "Z_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveZ]); dini_IntSet(file, "INT_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveInt]); GetPlayerHealth(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]); GetPlayerArmour(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]); dini_FloatSet(file, "SAVE_HEALTH", PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]); dini_FloatSet(file, "SAVE_ARMOR", PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]); } SendDeathMessage(INVALID_PLAYER_ID, playerid, 201); switch (reason) { case 0: { format(string, sizeof(string), "SERVER: %s(%i) has left the server (Timeout)", PlayerName, playerid); SendClientMessageToAll(COLOR_CYELLOW, string); } case 1: { format(string, sizeof(string), "SERVER: %s(%i) has left the server (Leaving)", PlayerName, playerid); SendClientMessageToAll(COLOR_CYELLOW, string); } case 2: { format(string, sizeof(string), "SERVER: %s(%i) has left the server (Kicked/banned)", PlayerName, playerid); SendClientMessageToAll(COLOR_CYELLOW, string); } } TextDrawHideForPlayer(playerid, ZoneText[playerid]); TextDrawHideForPlayer(playerid, Textie[playerid]); TextDrawDestroy(ZoneText[playerid]); TextDrawDestroy(Textie[playerid]); } Reageren
Sandra Geplaatst: 5 februari 2009 Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 Ik heb hem voor je gefixt. Ik had even het originele script gedownload, en ik zag dat het al een bug in dat script was. Maar ik denk dat die nu moet werken: http://pastebin.com/f6091e4f Reageren
thuron Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 februari 2009 Heeel erg bedankt sandra!! hij is heel goed. Alleen nog 1 probleem, (als ik zeur moet je het zeggen ) Hij slaat het bankmoney niet op, dus je kun gewoon uitloggen en weer terug gaan, dan slaat hij je handmoney wel op, maar je bankmoney niet, dus dat staat weer normaal. zo kun je eigenlijk geld "maken". Weet je hoe ik dat het beste kan oplossen? Nogmaals erg bedankt tot nu to!! Reageren
Sandra Geplaatst: 6 februari 2009 Rapport Geplaatst: 6 februari 2009 Ik weet niet hoe jij de bankmoney opslaat, maar als voorbeeld: dini_IntSet(file, "BankMoney", PlayerInfo[playerid][BankMoney]); Dat moet bij al die andere dini_-functies staan. Reageren
thuron Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 februari 2009 Ik weet niet hoe jij de bankmoney opslaat, maar als voorbeeld: dini_IntSet(file, "BankMoney", PlayerInfo[playerid][BankMoney]); Dat moet bij al die andere dini_-functies staan. Ik zal et ff proberen hoor, zometeen een uitslag Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.