Jump to content

Screensaver is een .exe bestand

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Ik heb een screensaver gedownload maar het is een .exe bestand en als ik daarop klik dan speelt hij af.

Hij installeert dus ook niets.

Ik heb ook gekeken bij rechtermuisknop, eigenschappen, schermbeveiliging maar daar kun je hem niet zoeken o.i.d.

En ik heb wel gelezen dat .exe voor Vista is en XP was .scr of iets in die richting.

Ik werk trouwens met XP.

Iemand en idee waar ik hem dan kan plaatsen?

Alvast bedankt.

PS. installeert/installeerd, is het nou met d of t?

Dat rode verbeterstreepje geeft aan dat het met een d fout is.

Bewerkt: door joppie
Geplaatst: (bewerkt)

Heb je misschien een link naar de site waar je hem hebt gedownload?

Ook kan het zijn dat het .exe bestand dat je hebt gedownload een soort trial is.

Je kunt dan gewoon de screensaver zien, maar om te gebruiken moet je betalen.

Installeert is gewoon met een ''t''. ;)

Grtz RD :cya:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Geplaatst:

Screensavers van XP zelf staan in 'C:\WINDOWS\system32'.

Je kan proberen hem erin te zetten en of hij hem dan wel ziet, en anders kun je proberen de extensie te veranderen naar '.scr', zonder aanhalingstekens, dit is ook de extensie van XP screensavers.

Het is de moeite waard om te proberen.

Geplaatst:

Een .scr screensaverbestand is inhoudelijk exact hetzelfde als een 'normale' .exe toepassing, alleen dan met de SCR extensie. Een .exe programma kun je dus als screensaver laten lezen door de extensie te veranderen in .scr. Zorg er wel voor dat Mapopties -> Tabblad 'Weergave' -> 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' NIET aangevinkt staat. Als je dat doet heb je namelijk de kans dat Windows XP het een dergelijke naam geeft: 'naam.scr.exe' in plaats van het gewenste 'naam.scr'. Daarna kun je de extensies voor bekende bestandstypen natuurlijk weer gewoon verbergen, zoals waarschijnlijk de standaardinstelling is.

Alle bestaande screensavers staan inderdaad in C:\WINDOWS\system32\ zoals FerryN al zei. Wanneer je in die map op 'Weergave' klikt en dan op 'Details' en vervolgens selecteert op 'Type' zul je, wanneer je even naar beneden scrollt, vanzelf een rijtje tegenkomen met als bestandstype 'Schermbeveiliging'. (scrnsave.scr, sspipes.scr, sstext3d.scr, ssstars.scr, etc...) Als dit bij jouw eigen screensaver ook staat weet je in elk geval dat je goed zit.

Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg maar ik heb het dus veranderd en dan heb ik gekeken bij de eigenschappen van de screensaver, waar staat dat het een screensaver bestand is.

Ik wilde dus gaan kijken of ie het deed (eigenschappen/schermbeveiliging) maar dat deed het ook niet.

Hij gaf een wit scherm in een window... :bonk: en deed verder helemaal niets.

Dus ik heb hem weer terug veranderd, en dan doet ie het wel, maar niet als screensaver.

Gewoon weer als 'filmpje' want het is een flash screensaver.

Maar kan het niet zo zijn dat het gewoon bedoeld is voor Vista?

Geplaatst:

Ok, het zijn een paar stappen maar met de directe link kom je ook op de site uit waar ik je nu naar doorstuur.

Klik op deze site op Acer Predator (in het oranje onderaan het bericht Alienware vs Predator).

Dan ga je naar downloads en kies je wallpapers en screensaver.

Klik dan helemaal rechts op het plaatje rechts van het woord screensaver.

klik op download.

:tu:

Geplaatst:

Zo te zien is het een flash bestand.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij kun je dit niet als screensaver instellen.

Misschien is het bedoeld om hem handmatig aan te zetten door het bestand te openen en dan op CTRL + F te drukken.

Geplaatst:

Ik weet het niet zeker maar volgens mij kun je dit niet als screensaver instellen.

Misschien is het bedoeld om hem handmatig aan te zetten door het bestand te openen en dan op CTRL + F te drukken.

Ja ik kan hem gewoon zo laten afspelen, maar of dat nu echt de bedoeling is van eens screensaver? denk het niet.

Ik denk eigenlijk dat het meer gericht is op Vista, omdat bij Vista de extensie van screensavers .exe is.

Geplaatst:

Ja ik kan hem gewoon zo laten afspelen, maar of dat nu echt de bedoeling is van eens screensaver? denk het niet.

Ik denk eigenlijk dat het meer gericht is op Vista, omdat bij Vista de extensie van screensavers .exe is.

Mijn Vista screensavers zijn gewoon .scr en staan in de map Windows --> System32.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...