vingang Geplaatst: 30 januari 2009 Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 (bewerkt) Mijn probleem is dat sa telkens crash't Mijn code staat hieronder, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om er even naar te kijken? Ik probeer een dingetje te maken dat als je in een bus gaat ($mallbus), dat er dan een checkpoint komt waar je heen moet rijden en dat dan de "missie" is afgelopen. Ik heb deze tutorial gevolgd, maar ik kom er maar niet uit... Ik heb heel veel mogelijkheden geprobeerd... tevergeefs, resultaat: crash :MIJNL 0001: wait 100 ms 03A4: name_thread 'MIJNL' 0005: $busoldstrip_x = 2443.479 0005: $busoldstrip_y = 2153.639 0005: $busoldstrip_z = 11.00554 018A: $busoldstrip_radar = create_checkpoint_at $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z 03BC: $busoldstrip_sphere = create_sphere $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z 4.0 00D6: if 0 01AE: car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 5.0 5.0 stopped 004D: jump ££MIJNL_2 :MIJNL_2 0001: wait 100 ms 0164: disable_marker $busoldstrip_radar 0164: disable_marker $busoldstrip_sphere 004E: end_thread 0051: return ;-------------Mission 0--------------- ; Originally: Initial 1 :INITIAL_1 03A4: name_thread 'INITIAL' 06C8: 0 014B: $mallbus = init_parked_car_generator #BUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2830.991 2393.461 10.82031 angle -100.0 014C: set_parked_car_generator $mallbus cars_to_generate_to 101 00D6: if 0 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_vehicle_type #BUS 004D: jump ££MIJNL 0050: gosub ££MIJNL_2 [/font] En dit heb ik bij de andere thread dingetjes gezet: 004F: create_thread ££MIJNL Zou iemand mij alstjeblieft willen helpen? Alvast bedankt, Vinnie Bewerkt: 30 januari 2009 door vingang Reageren
Beagle Geplaatst: 30 januari 2009 Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 (bewerkt) Niet zo raar dat het crasht. 01AE: car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 5.0 5.0 stopped Je hebt nog helemaal geen auto genaamd $mallbus gemaakt/gedefineerd. Je kan dit proberen: :CHECK wait 0 if or 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #COACH 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #BUS jf @CHECK //Hier de dingen die dan moeten gebeuren... EDIT: Je hele code klopt niet. Probeer deze structuur eens: :CHECK wait 0 if or 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #COACH 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #BUS jf @CHECK 018A: $CHECKPOINT = create_checkpoint_at 2443.479 2153.639 11.00554 03BC: $SPHERE = create_sphere 2443.479 2153.639 11.00554 4.0 00D9: $MALLBUS = actor $PLAYER_ACTOR car // mission only :CHECK2 wait 0 if car $MALLBUS sphere 0 near_point 2443.479 2153.639 radius 4.0 4.0 stopped jf @CHECK2 0164: disable_marker $busoldstrip_radar 0164: disable_marker $busoldstrip_sphere Helaas, ben ik een CLEO scripter, dus kunnen er fouten in mijn structuur zitten. In de SCM werkt het iets anders, dus verbeter me als het fout is (was alleen een voorbeeld hoe het zou werken in CLEO)! Bewerkt: 30 januari 2009 door Beagle Reageren
vingang Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 Niet zo raar dat het crasht. 01AE: car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 5.0 5.0 stopped Je hebt nog helemaal geen auto genaamd $mallbus gemaakt/gedefineerd. Je kan dit proberen: :CHECK wait 0 if or 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #COACH 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #BUS jf @CHECK //Hier de dingen die dan moeten gebeuren... EDIT: Je hele code klopt niet. Probeer deze structuur eens: :CHECK wait 0 if or 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #COACH 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #BUS jf @CHECK 018A: $CHECKPOINT = create_checkpoint_at 2443.479 2153.639 11.00554 03BC: $SPHERE = create_sphere 2443.479 2153.639 11.00554 4.0 00D9: $MALLBUS = actor $PLAYER_ACTOR car // mission only :CHECK2 wait 0 if car $MALLBUS sphere 0 near_point 2443.479 2153.639 radius 4.0 4.0 stopped jf @CHECK2 0164: disable_marker $busoldstrip_radar 0164: disable_marker $busoldstrip_sphere Helaas, ben ik een CLEO scripter, dus kunnen er fouten in mijn structuur zitten. In de SCM werkt het iets anders, dus verbeter me als het fout is (was alleen een voorbeeld hoe het zou werken in CLEO)! dankje voor het snelle antwoord! ik heb het getest maar werkt niet.. bedankt voor de reactie Reageren
vingang Geplaatst: 5 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 mm ja in cleo... maar als ik dit in cleo doe (als ik dus cleo installeer) kan ik dan nog wel SA:MP spelen? Reageren
Beagle Geplaatst: 6 februari 2009 Rapport Geplaatst: 6 februari 2009 Je kan nog SA-MP spelen, maar dit gaat CLEO gaat raar doen met SA-MP. Als je dus SA-MP gaat spelen, moet je even alle scripts uit de map CLEO halen, en als je weer singleplayer wil spelen met je CLEO scripts, kan je ze er weer in doen Reageren
vingang Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 februari 2009 (bewerkt) oke HARTSTIKKE BEDANKT!!!! ik ga nu cleo enzo installeren en verder proberen te scripten, je zal snel genoeg iets van me horen! __________________________________________________________________ ik heb wat geprutst en nu crash hij alleen nog als je in de bus gaat zitten, ik heb nu de code verandert naar: :MIJNL 0001: wait 100 ms 03A4: name_thread 'busmiss' 014B: $mallbus = init_parked_car_generator #BUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2830.991 2393.461 10.82031 angle -100.0 014C: set_parked_car_generator $mallbus cars_to_generate_to 101 :MIJNL_2 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_vehicle_type #BUS 004d: jump_if_false ££MIJNL_2 :MIJNL_3 0001: wait 0 ms 0005: $busoldstrip_x = 2443.479 0005: $busoldstrip_y = 2153.639 0005: $busoldstrip_z = 11.00554 018A: $busoldstrip_radar = create_checkpoint_at $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z 03BC: $busoldstrip_sphere = create_sphere $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z 4.0 :MIJNL_4 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 01AE: car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 4.0 4.0 stopped 004D: jump_if_false ££MIJNL_3 :MIJNL_5 0164: disable_marker $busoldstrip_radar 0164: disable_marker $busoldstrip_sphere 004E: end_thread en bij de andere threads: 004F: create_thread ££MIJNL nu crasht hij alleen nog als je in de bus zit, zou iemand mij kunnen helpen? (ik heb het nog niet in cleo geprobeerd) Bewerkt: 7 februari 2009 door vingang Reageren
PatrickW Geplaatst: 7 februari 2009 Rapport Geplaatst: 7 februari 2009 een mission-builder gebruiker, die beginnen zeldzaam te worden De reden waarom hij crashed is deze regel: 01AE: car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 4.0 4.0 stopped $mallbus is namelijk geen auto, maar een cargenerator. Je kunt het oplossen door nadat je hebt gezien dat de player in een #bus zit, de handle van deze bus op te vragen met: 03C0: $de_bus = actor $PLAYER_ACTOR car Dit kun je toevoegen net onder ":MIJNL_3". Daarna kun je dus kijken of $de_bus bij het punt is aangkomen. Een ander probleem is deze regel: 004D: jump_if_false ££MIJNL_3 je springt hier te ver terug, want nu ga je telkens opnieuw een checkpoint en een sphere maken. Je moet hier dus naar "MIJNL_4" springen. Reageren
Beagle Geplaatst: 7 februari 2009 Rapport Geplaatst: 7 februari 2009 (bewerkt) En als je het in CLEO doet moet je niet ££ gebruiken, maar @. Dus: jump_if_false @LABEL_1 jump @LABEL_1 @PatrickW: Sanny Builder overheerst! @Hieronder: Het ging nu toch over CLEO? Bewerkt: 8 februari 2009 door Beagle Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 7 februari 2009 Rapport Geplaatst: 7 februari 2009 Heel handig om een (beginnende) scripter in de war te maken. @ hierboven: duidelijk niet, aangezien hij zijn stijl niet veranderd. Reageren
vingang Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 winz! totale code: :MIJNL 0001: wait 100 ms 03A4: name_thread 'busmiss' 014B: $mallbus = init_parked_car_generator #BUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2830.991 2393.461 10.82031 angle -100.0 014C: set_parked_car_generator $mallbus cars_to_generate_to 101 :MIJNL_2 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_vehicle_type #BUS 004d: jump_if_false ££MIJNL_2 :MIJNL_3 0001: wait 0 ms 03C0: $de_bus = actor $PLAYER_ACTOR car 0005: $busoldstrip_x = 2443.479 0005: $busoldstrip_y = 2153.639 0005: $busoldstrip_z = 11.00554 02A7: $icon_sphere_busoldstrip = create_icon_marker_and_sphere 0 at $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z :MIJNL_4 0001: wait 2 ms 00D6: if 0 00EE: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2443.479 2153.639 radius 15.0 15.0 in_car 004D: jump_if_false ££MIJNL_4 0164: disable_marker $icon_sphere_busoldstrip 004E: end_thread reactie graag![/font] misschien teveel van t goede maar ik heb geen DUIDELIJKE[/font] tut gevonden over actors en cars, bijv een actor als passenger instappen. ik heb wel proberen af te kijken van rockstar (bij de taxi missie) maar ik kwam er niet uit. kan iemand mij een zetje in de goede richting geven? MVG, Vinnie Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 februari 2009 Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 Misschien handig om meer uitleg te geven over wat je wilt: - Wil je dat wij je helpen om een stukje code te schrijven? - Zit er een fout in je code? - Wil je je code gewoon "showen"? Kortom; meer uitleg is gewenst. Reageren
vingang Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 ik wil een bus missie schrijven met actors enzo ik volg de tutorials alleen daar wordt niet altijd uitgelegd wat ik bedoel zoals een actor in een car doen bijv. en de animatie's van players en het balkje "time left" met een timer enzo, daar heb ik geen tut's voor gevonden. daarom wil ik hier vragen hoe dat zou moeten. Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 leer eerst maar eens de basics voordat je aan een missie begint. leer eerst mar eens actors creeren en autos spawnen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.