Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Mijn probleem is dat sa telkens crash't

Mijn code staat hieronder, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om er even naar te kijken?

Ik probeer een dingetje te maken dat als je in een bus gaat ($mallbus), dat er dan een checkpoint komt waar je heen moet rijden en dat dan de "missie" is afgelopen.

Ik heb deze tutorial gevolgd, maar ik kom er maar niet uit...

Ik heb heel veel mogelijkheden geprobeerd... tevergeefs, resultaat: crash :N:cry:

:MIJNL  
0001: wait 100 ms
03A4: name_thread 'MIJNL'
0005: $busoldstrip_x = 2443.479
0005: $busoldstrip_y = 2153.639
0005: $busoldstrip_z = 11.00554
018A: $busoldstrip_radar = create_checkpoint_at $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z
03BC: $busoldstrip_sphere = create_sphere $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z 4.0 
00D6: if 0
01AE:   car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 5.0 5.0 stopped
004D: jump ££MIJNL_2

:MIJNL_2
0001: wait 100 ms  
0164: disable_marker $busoldstrip_radar
0164: disable_marker $busoldstrip_sphere
004E: end_thread
0051: return

;-------------Mission 0---------------
; Originally: Initial 1


:INITIAL_1
03A4: name_thread 'INITIAL'
06C8:  0 
014B: $mallbus = init_parked_car_generator #BUS -1 -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at  2830.991  2393.461  10.82031 angle  -100.0
014C: set_parked_car_generator $mallbus cars_to_generate_to  101  
00D6: if 0
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_vehicle_type #BUS
004D: jump ££MIJNL
0050: gosub ££MIJNL_2

[/font]

En dit heb ik bij de andere thread dingetjes gezet:

004F: create_thread ££MIJNL

Zou iemand mij alstjeblieft willen helpen?

Alvast bedankt, Vinnie

Bewerkt: door vingang
Geplaatst: (bewerkt)

Niet zo raar dat het crasht.

01AE:   car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 5.0 5.0 stopped

Je hebt nog helemaal geen auto genaamd $mallbus gemaakt/gedefineerd. Je kan dit proberen:

:CHECK
wait 0
if or
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #COACH
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #BUS
jf @CHECK

//Hier de dingen die dan moeten gebeuren...

EDIT: Je hele code klopt niet. Probeer deze structuur eens:

:CHECK
wait 0
if or
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #COACH
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #BUS
jf @CHECK
018A: $CHECKPOINT = create_checkpoint_at 2443.479 2153.639 11.00554
03BC: $SPHERE = create_sphere 2443.479 2153.639 11.00554 4.0
00D9: $MALLBUS = actor $PLAYER_ACTOR car // mission only 

:CHECK2
wait 0
if
car $MALLBUS sphere 0 near_point 2443.479 2153.639 radius 4.0 4.0 stopped
jf @CHECK2
0164: disable_marker $busoldstrip_radar
0164: disable_marker $busoldstrip_sphere

Helaas, ben ik een CLEO scripter, dus kunnen er fouten in mijn structuur zitten. In de SCM werkt het iets anders, dus verbeter me als het fout is (was alleen een voorbeeld hoe het zou werken in CLEO)!

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:
Niet zo raar dat het crasht.

01AE:   car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 5.0 5.0 stopped

Je hebt nog helemaal geen auto genaamd $mallbus gemaakt/gedefineerd. Je kan dit proberen:

:CHECK
wait 0
if or
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #COACH
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #BUS
jf @CHECK

//Hier de dingen die dan moeten gebeuren...

EDIT: Je hele code klopt niet. Probeer deze structuur eens:

:CHECK
wait 0
if or
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #COACH
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model #BUS
jf @CHECK
018A: $CHECKPOINT = create_checkpoint_at 2443.479 2153.639 11.00554
03BC: $SPHERE = create_sphere 2443.479 2153.639 11.00554 4.0
00D9: $MALLBUS = actor $PLAYER_ACTOR car // mission only 

:CHECK2
wait 0
if
car $MALLBUS sphere 0 near_point 2443.479 2153.639 radius 4.0 4.0 stopped
jf @CHECK2
0164: disable_marker $busoldstrip_radar
0164: disable_marker $busoldstrip_sphere

Helaas, ben ik een CLEO scripter, dus kunnen er fouten in mijn structuur zitten. In de SCM werkt het iets anders, dus verbeter me als het fout is (was alleen een voorbeeld hoe het zou werken in CLEO)!

dankje voor het snelle antwoord!

ik heb het getest maar werkt niet.. :N

bedankt voor de reactie :tu:

Geplaatst:

mm ja in cleo...

maar als ik dit in cleo doe (als ik dus cleo installeer) kan ik dan nog wel SA:MP spelen?

Geplaatst:

Je kan nog SA-MP spelen, maar dit gaat CLEO gaat raar doen met SA-MP. Als je dus SA-MP gaat spelen, moet je even alle scripts uit de map CLEO halen, en als je weer singleplayer wil spelen met je CLEO scripts, kan je ze er weer in doen ^_^

Geplaatst: (bewerkt)

oke HARTSTIKKE BEDANKT!!!!

ik ga nu cleo enzo installeren en verder proberen te scripten, je zal snel genoeg iets van me horen! :tu:

__________________________________________________________________

ik heb wat geprutst en nu crash hij alleen nog als je in de bus gaat zitten,

ik heb nu de code verandert naar:

:MIJNL  
0001: wait 100 ms
03A4: name_thread 'busmiss'
014B: $mallbus = init_parked_car_generator #BUS -1 -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at  2830.991  2393.461  10.82031 angle  -100.0
014C: set_parked_car_generator $mallbus cars_to_generate_to  101 

:MIJNL_2
0001: wait 0 ms 
00D6: if 0
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_vehicle_type #BUS
004d: jump_if_false ££MIJNL_2 

:MIJNL_3 
0001: wait 0 ms  
0005: $busoldstrip_x = 2443.479
0005: $busoldstrip_y = 2153.639
0005: $busoldstrip_z = 11.00554
018A: $busoldstrip_radar = create_checkpoint_at $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z
03BC: $busoldstrip_sphere = create_sphere $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z 4.0 

:MIJNL_4
0001: wait 0 ms 
00D6: if 0
01AE:   car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 4.0 4.0 stopped
004D: jump_if_false ££MIJNL_3

:MIJNL_5 
0164: disable_marker $busoldstrip_radar
0164: disable_marker $busoldstrip_sphere
004E: end_thread

en bij de andere threads:

004F: create_thread ££MIJNL

nu crasht hij alleen nog als je in de bus zit,

zou iemand mij kunnen helpen?

(ik heb het nog niet in cleo geprobeerd)

Bewerkt: door vingang
Geplaatst:

:D een mission-builder gebruiker, die beginnen zeldzaam te worden :puh:

De reden waarom hij crashed is deze regel:

01AE:   car $mallbus sphere 0 near_point $busoldstrip_x $busoldstrip_y radius 4.0 4.0 stopped

$mallbus is namelijk geen auto, maar een cargenerator.

Je kunt het oplossen door nadat je hebt gezien dat de player in een #bus zit, de handle van deze bus op te vragen met:

03C0: $de_bus = actor $PLAYER_ACTOR car

Dit kun je toevoegen net onder ":MIJNL_3".

Daarna kun je dus kijken of $de_bus bij het punt is aangkomen.

Een ander probleem is deze regel:

004D: jump_if_false ££MIJNL_3

je springt hier te ver terug, want nu ga je telkens opnieuw een checkpoint en een sphere maken. Je moet hier dus naar "MIJNL_4" springen.

Geplaatst: (bewerkt)

En als je het in CLEO doet moet je niet ££ gebruiken, maar @. Dus:

jump_if_false @LABEL_1

jump @LABEL_1

@PatrickW: Sanny Builder overheerst!

@Hieronder: Het ging nu toch over CLEO?

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:

Heel handig om een (beginnende) scripter in de war te maken.

@ hierboven: duidelijk niet, aangezien hij zijn stijl niet veranderd.

Geplaatst:

:tu::dans: winz! :dans::tu:

totale code:

:MIJNL  
0001: wait 100 ms
03A4: name_thread 'busmiss'
014B: $mallbus = init_parked_car_generator #BUS -1 -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at  2830.991  2393.461  10.82031 angle  -100.0
014C: set_parked_car_generator $mallbus cars_to_generate_to  101 

:MIJNL_2
0001: wait 0 ms 
00D6: if 0
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_vehicle_type #BUS
004d: jump_if_false ££MIJNL_2 

:MIJNL_3 
0001: wait 0 ms
03C0: $de_bus = actor $PLAYER_ACTOR car  
0005: $busoldstrip_x = 2443.479
0005: $busoldstrip_y = 2153.639
0005: $busoldstrip_z = 11.00554 
02A7: $icon_sphere_busoldstrip = create_icon_marker_and_sphere 0 at $busoldstrip_x $busoldstrip_y $busoldstrip_z

:MIJNL_4
0001: wait 2 ms 
00D6: if 0
00EE:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2443.479 2153.639 radius 15.0 15.0 in_car
004D: jump_if_false ££MIJNL_4 
0164: disable_marker $icon_sphere_busoldstrip
004E: end_thread

reactie graag![/font]

misschien teveel van t goede maar ik heb geen DUIDELIJKE[/font] tut gevonden over actors en cars, bijv een actor als passenger instappen.

ik heb wel proberen af te kijken van rockstar (bij de taxi missie) maar ik kwam er niet uit.

kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

MVG, Vinnie

Geplaatst:

Misschien handig om meer uitleg te geven over wat je wilt:

- Wil je dat wij je helpen om een stukje code te schrijven?

- Zit er een fout in je code?

- Wil je je code gewoon "showen"?

Kortom; meer uitleg is gewenst. :)

Geplaatst:

ik wil een bus missie schrijven met actors enzo

ik volg de tutorials alleen daar wordt niet altijd uitgelegd wat ik bedoel

zoals een actor in een car doen bijv. en de animatie's van players en het balkje "time left" met een timer enzo, daar heb ik geen tut's voor gevonden. daarom wil ik hier vragen hoe dat zou moeten. _O_^_^

Geplaatst:

leer eerst maar eens de basics voordat je aan een missie begint.

leer eerst mar eens actors creeren en autos spawnen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...