Mr. Psycho Geplaatst: 30 januari 2009 Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 (bewerkt) Heeft er iemand van jullie forumgebruikers nog iets anders dan windows? zoja, post het even hier + ben je er blij mee, welke versie en al van die andere sh*t daarover ik zal maar beginnen zeker: 3X Win XP Pro 2002+2004 SP3 1X Win95 Pro 1X Win98 Pro 1X Win2000 Pro 3X Win Vista Ultimate SP2 1X Featherlinux 0.7.5 1X Lindows OS 4.5.0 1X Ubuntu 8.10 Desktop i386 enzovoort, enzovoort, ... Bewerkt: 4 februari 2009 door Mr. Psycho Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 30 januari 2009 Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 Ik heb in mijn leven Windows XP, Vista en 7 gebruikt. Ik ben over XP en 7 erg te spreken. Ik weet dat iedereen zegt dat Windows een beveiligingsramp is, maar volgens valt het mee als je maar een goede virusscanner hebt. Ik heb met Ubuntu en Xubuntu gewerkt, ik weet niet meer welke versie. Ik vind het wel leuk om ermee te leren werken. Ik heb het nooit als 1ste besturingssysteem gebruikt, ik liep vooral vast op de gigantische hoeveelheid codes die je moet gebruiken om met dit besturingssysteem te kunnen werken. Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 dan raad ik je lindows os aan. is beetje gelijkend op windows tegenwoordig moet je al van minder en minder lunix versies al die codes kennen. bijna alles is tegenwoordig al grafisch geworden Reageren
Limbolander Geplaatst: 30 januari 2009 Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 Ubuntu is de meest makkelijkste instapbare linux distributie idd. Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 31 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 Ubuntu is de meest makkelijkste instapbare linux distributie idd. alleen moet je wel zorgen dat hij werkt!!! bij mij wilde de live CD niet direct werken hoor! Reageren
K.O. Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 Hoeveel besturingssystemen heb jij wel niet gebruikt!? Hoezo 3x Windows Vista Ultimate SP2??? Zelf ben ik begonnen op een Windows '98 systeempje, vervolgens Windows XP Home en ten slotte Windows Vista. Daartussen heb ik Fedora 10 gebruikt en af en toe Backtrack 3 via een Live CD. Mac OSX vind ik persoonlijk helemaal niks; dat heb ik ook ooit eens geprobeerd. Ubuntu is inderdaad het de 'makkelijke' Linux-distribution voor beginners, maar totaal niet mijn smaak. Dingen zijn gewoon te veel versimpeld en juist dat gangbare spreekt me een beetje tegen. Voor een lijstje van leuke Linux distributions kun je hier of hierkijken. Over Gentoo, Slackware, Slax, Knoppix en Debian hoor ik overigens ook veel goede verhalen. Misschien het waard om eens een kijkje te nemen. Waar slaat dit eigenlijk op: "tegenwoordig moet je al van minder en minder lunix versies al die codes kennen. bijna alles is tegenwoordig al grafisch geworden"Je móet helemaal niks. Wel is het zo dat de meeste Linux distros KDE of GNOME o.i.d. bevatten, een grafische desktopomgeving. Daarnaast zijn 'al die codes' gewoon ontzettend handig, overzichtelijk en snel. Dit kan in Windows ook gewoon via de opdrachtprompt overigens. Linux is daar wel veel uitgebreider in dan Windows."bij mij wilde de live CD niet werken hoor!"Dat, ligt helemaal aan jouzelf. Live CD's zijn ontzettend handig en gemakkelijk. Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 (bewerkt) Ik heb ongeveer alle windows versies tot vista gebruikt. Behalve 2000. Persoonlijk vind ik windows ME het beste. Het is enorm stabiel en het is erg snel. Maar een heleboel zooi kan je op ME niet gebruiken en daar heb je XP voor nodig. Wat ik ook een perfect besturings systeem vind was dat systeem van Amiga. Über stabiel, dat ding crashte nooit of je moest de floppy er uit trekken, en geen enkele lag! Ook geen gezeurt met opstarten. Dat was binnen een paar seconden gebeurt. En je hoefde je nooit zorgen te maken of defragmentatie of virusscanners. Heerlijke tijd. Die gasten zouden weer pc's moeten maken. Dan valt heel micro$oft en Apple in elkaar. Verder heb ik wel eens Linux willen proberen. Aangezien ik nog een oude Pentium III @ 800mhz pc heb. Maar dat vind ik nogal nutteloos aangezien het dan wel sneller mag gaan, maar de spellen krijgen ook automaties hogere systeem eisen om ze te kunnen spelen. Zo kan ik op dat graf ding op windows nog wel Postal² A Week In Paradise spelen maar onder Linux kom ik daar 300mhz voor tekort. En bovendien werken een heleboel windows programma's niet goed op Linux omdat dat via een soort emulator gaat. Is het het btw wel waard om Linux op mijn xbox te zetten? Bewerkt: 31 januari 2009 door warrock_123_321 Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 (bewerkt) Ben gekapt met dat Windows. Erger me dood aan dat besturingssysteem en zeker nu met dat vista. Microsoft begint nu zelf ook wat minder creatief te worden door nogal veel van Apple over te nemen qua interface, kijk maar naar Windows 7. Me en XP zijn de systemen die ik op de Windows PC heb gehad.Maar ik bezit dus een Apple waar ik erg tevreden mee ben. Virusvrij en geen rotzooi op je computer. Alleen is het meer geschikt voor Grafisch werk.. Apple levert gewoon kwaliteit, alleen kost het wel aardig wat Bewerkt: 31 januari 2009 door Kai-ShockWave Reageren
TomFurga Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 Na een jaartje Windows XP begaf mijn notebook het en ben toen meteen overgestapt op een MacBook, waar ik inmiddels al 2 jaar met volle teugen van geniet. Hij mag dan prima geschikt zijn voor grafisch werk, daar gebruik ik hem niet voor, ik hou het bij internetten, een (Neo)-Officeprogramma en wat schaakspellen. Nooit meer defragmenteren, registers opschonen, scannen naar virussen, malware, trojans en hoe het ook allemaal heten mag. De ingebouwde firewall is de enige beveiliging die je nodig hebt, voor de overige gevaren is een Mac ongevoelig. Ik wil nooit meer wat anders. Reageren
ikt Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 Windows 7 en Ubuntu bevallen me wel. :V Reageren
joppie Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 Ik heb tot nu toe altijd Windows gebruikt maar nu ben ik van plan een nieuwe pc te kopen, maar ik weet niet of ik dus voor een iMac of gewoon weer Windows moet gaan. De Apple werkt best lekker maar Windows ben je gewend. En als ik een iMac koop, en ik gooi er Parallels op, dan werken Windows games enzo toch wel op de Apple? Parallels = een programma dat dus waarschijnlijk ook Windows games en andere programma's op Apple laat draaien. Heeft iemand trouwens ervaring met Parallels? Reageren
NickOwnage Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 (bewerkt) Mijn rijtje van hoe ik Windows heb gehad. - Windows '95 - Windows '98 - Windows 95 & 98 samen (ME) - Windows XP - Windows Vista. @ Ik heb ze dus bijna allemaal gehad. Bewerkt: 31 januari 2009 door NickOwnage Reageren
TomFurga Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 En als ik een iMac koop, en ik gooi er Parallels op, dan werken Windows games enzo toch wel op de Apple?Heeft iemand trouwens ervaring met Parallels? Met parallels kan je inderdaad Windows games op de Apple spelen. Maar als je Windows draait op een Apple, dan is dat Windowsgedeelte net zo gevoelig voor virussen etc als een Windows-PC, dus zorg voor goede beveiligingen tegen virussen etc. Omdat ik juist van die ellende af wilde, komt er geen Windows op mijn Mac. Reageren
Galiorix Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 Ubuntu Windows 98 Windows XP Windows Vista Dit zijn de besturingssytemen die ik gedraait heb. Ik begon ongeveer een jaar of 8 (kan ook meer zijn) geleden met Windows 98. Toen we een nieuwe PC kregen, ging ik verder met XP. Later kreeg ik een eigen PC, daar stond ook XP op en dat was toen gewoon de shit. Ik ben toen een maandje na de release van Vista overgestapt op Vista, maar snel weer terug gevallen aangezien het gewoon gruwelijk was, vergeleken met XP. Ik heb ook wel eens Ubuntu uitgeprobeert, werkt heerlijk voor het surfen over het net als je gewoon internet met een kabel hebt, maar ik kon geen drivers voor mijn ontvanger voor draadloos internet vinden, dus het was voor mij niet helemaal geschikt. Als Windows 7 uit is ga ik het zeker uitproberen, aangezien ik alleen maar positieve geluiden hoor over de béta. Reageren
.Senne Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 2000, Xp. En bij XP blijft het ook, tenzij Windows 7 geen flop is Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.