-->nick<-- Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 Ik ben van plan binnenkort GTA IV voor der pc aan te schaffen. Maar aangezien mijn pc GTA IV niet aankan wou ik vragen hoeveel geld ik ongeveer kwijt zou zijn als ik GTA IV optimaal zou kunnen draaien? Eisen GTA Iv en wat ik zelf heb van Canyourunit.com Reageren
Sprunk Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 (bewerkt) Je hebt een nieuwe processor, grafische kaart en voeding nodig Je bent dan toch al gauw zo'n 3 a 4 honderd euro kwijt, als je IV op max wilt draaien. EDIT: Ik heb even het volgende voor je samengesteld op alternate.nl: - Intel® Core™ 2 Duo E8500 (Boxed, FC-LGA4, "Wolfdale") á €198,- - XFX GF9800GTX+ 775M XXX (Retail, 2x DVI-I, HDMI, SLI) á €159,- - OCZ StealthXStream (Retail, 2x PCIe) á €69,- totaal: €417,-, maar dan heb je ook kwaliteit in huis! Bewerkt: 31 januari 2009 door Sprunk Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 31 januari 2009 Rapport Geplaatst: 31 januari 2009 Ik heb ook even wat samengesteld, ook bij alternate want de site van Azerty start niet. Ik heb er ook een nieuw moederbord bijgedaan, omdat waarschijnlijk jouw huidige moederbord de FSB snelheden van de nieuwere CPU's niet trekt, ook heb ik een Core 2 Quad processor gepakt. Reageren
Sprunk Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Nick, wat is je huidige moederbord? Mischien dat de FBS wel gaat met je huidige moederbord, dat scheelt toch weer wat geld. Reageren
Versnellingspook Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Das een stuk goedkoper bij azerty, en een E8400 is weinig verschillend met E8500 en toch ben je iets goedkoper uit.. Reageren
ikt Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Overclocken, wat RAM erbij gooien en een goeie kaart pakken zoals een 8800GT, die kosten nu niets meer. Ohja, GTA IV werkt niet goed op goede computers. Je computer moet ongeveer 1½ keer sterker zijn dan recommended specs om hem lekker vloeiend op medium-high te spelen. Reageren
Hayte Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Je hebt een nieuwe processor, grafische kaart en voeding nodig Je bent dan toch al gauw zo'n 3 a 4 honderd euro kwijt, als je IV op max wilt draaien.EDIT: Ik heb even het volgende voor je samengesteld op alternate.nl: - Intel® Core™ 2 Duo E8500 (Boxed, FC-LGA4, "Wolfdale") á €198,- - XFX GF9800GTX+ 775M XXX (Retail, 2x DVI-I, HDMI, SLI) á €159,- - OCZ StealthXStream (Retail, 2x PCIe) á €69,- totaal: €417,-, maar dan heb je ook kwaliteit in huis! je zit nu wel blij te vertellen dat hij een nieuwe voeding nodig heeft, maar waar precies zie jij dat? misschien heeft hij wel een 500 Wattes voeding... Overigens is wat extra RAM ook wel handig Reageren
Sprunk Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Omdat hij dus een kant en klare PC heeft gekocht. En ik weet uit ervaring dat voedingen in merk PC's zwak zijn. Meestal is het kiele kiele en kan er weinig hardware bijgezet worden. En omdat de GF9800GTX toch wel een stroomvretertje is, heeft hij hoogstwaarschijnlijk een nieuwe voeding nodig. Want met een merkloze 500Watt voeding kom je ook niet zo ver. Reageren
Biocount Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Waarom koop je GTA4 niet alvast dan? Je kan het altijd proberen, mischien trekt je pc het net wel op alles low. Dan heb je ieder geval al iets om mee te gamen mocht het wel werken. Maar een wat betere pc is inderdaad wel nodig als je in de toekomst ook nog gta wilt spelen.. Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Waarom koop je GTA4 niet alvast dan?Je kan het altijd proberen, mischien trekt je pc het net wel op alles low. Dan heb je ieder geval al iets om mee te gamen mocht het wel werken. Maar een wat betere pc is inderdaad wel nodig als je in de toekomst ook nog gta wilt spelen.. Geniaal idee -.-' Behalve dat alles onder het minimum zit en de game al amper draait als je net onder recomended zit zit hij straks met een spel waar hij neks mee kan... Want wie zegt dat gta4 ook daadwerkelijk op de nieuwe pc gaat werken? Er zijn genoeg mensen met quad cores en 8800Gt die het spel op low nog niet eens boven de 30 fps krijgen. Reageren
Galiorix Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Mijn PC zit volgens die Canyourunit rotzooi ook onder het minimum, maar hij draaide toch wel fatsoenlijk, met een HD2600 PRO 256mb, een AMD Ahtlon X2 4200+ (2,2Ghz) en 1 gig intern geheugen. Oké, een framerate die buiten rond de 20 schommelt is niet ruim over bemeten, maar bij de minima wordt er meestal vanuit gegaan dat je het spel in ieder geval kan draaien, maar dat gaat dus ook prima als je er een beetje onder zit. En de 7600GT is aangeraden, en het gebrek aan genoeg videogeheugen zal weinig uitmaken, aangezien mijn kaart ook 'maar' 256 VRAM heeft. Ik zou zeggen: kopen. Als je tevreden bent, scheelt je dat een update en de nodige centen en anders kan je altijd nog upgraden. Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 februari 2009 Waarom koop je GTA4 niet alvast dan?Je kan het altijd proberen, mischien trekt je pc het net wel op alles low. Dan heb je ieder geval al iets om mee te gamen mocht het wel werken. Maar een wat betere pc is inderdaad wel nodig als je in de toekomst ook nog gta wilt spelen.. Omdat GTA 4 60 euro kost, dus dat betekend dat ik voor €60 langer moet wachten voor dat ik mijn pc kan upgraden, aangezien ik me er nu vaak vreselijk aan irriteer. Mijn videokaart begint vaak te trippen waardoor ik niets meer zie in het beeld en hij veel te traag is (laat hem er direct bij resetten) Snap je? Maar ik zal er dus ongeveer 350 a 400 aan kwijt zijn? Reageren
ikt Geplaatst: 7 februari 2009 Rapport Geplaatst: 7 februari 2009 Kun je beter 700 uitgeven en een nieuwe computer kopen die echt veel langer mee gaat. :V Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 februari 2009 Kun je beter 700 uitgeven en een nieuwe computer kopen die echt veel langer mee gaat. :V Ik zit ook nog een beetje te twijfelen, maar voor de mensen die zeiden dat misschien beter eerst kon kopen. Ik ben vandaag even van mijn neef geleent. Dus ga ik even kijken hoe ik hem afdraai. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.