Timske Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Weet iemand hoe ik een auto kan spawnen met een .ipl bestand die in de .img moet? Alvast bedankt Reageren
Beagle Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Het is nog geen eens de volgende dag en je bumpt al... Dat terzijde: We weten niet zo goed hoe we dit moeten doen. Simpel omdat dit bijna niet word gedaan. Alle spawns zijn handig om in SCM te doen, maar het kán wel in een IPL Reageren
K.O. Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 (bewerkt) Het spawnen van voertuigen in een .ipl bestand wordt echt wel eens gedaan hoor. Zelf heb ik momenteel twee mods ingame staan zie ik net die hier gebruik van maken. Ik zal eens een klein stukje kopieren/plakken voor je: cars -2668.8, -2388.9, 19.283, -80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1 -2668.8, -2383.9, 19.283, 80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1 -2668.8, -2373.9, 19.283, -80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1 -2668.8, -2358.9, 19.283, 80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1 -2703.8, -2358.9, 19.283, 90, 489, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 -2703.8, -2364.9, 19.283, 90, 579, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 -2713.8, -2351.9, 19.283, 90, 468, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 -2723.8, -2351.9, 19.283, 90, 400, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 end Zoals je kunt zien zijn de eerste 3 parameters de X-, Y- en respectievelijk Z-coördinaat van het voertuig. De 4e parameter is waarschijnlijk de rotatiehoek. Wat de andere parameters betekenen weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar waarschijnlijk zijn het dingen als alarm, car_lock, spawn_always etc. Het is in elk geval raadzaam om deze getallen gewoon over te nemen, omdat ik zeker weet dat deze in elk geval werken. Althans, zo werkt het in een IPL bestand dat in de /data/maps/ map staat. Als ik .ipl bestanden uit gta3.img exporteer naar mijn bureaublad en deze probeer te openen, ziet het verhaal er heel anders uit. Ten eerste hebben ze een 'bnry' header (0x62,0x6E,0x72,0x79) en is het duidelijk geen ASCII plaintext bestand. Eigenlijk heb ik geen idee hoe de structuur van deze bestanden in elkaar zit en of je er op een of andere manier bruikbare data uit kunt halen. Nog nooit naar gekeken eigenlijk. Weet je zeker dat je een .ipl bestand uit gta3.img moet hebben?? Kun je niet gewoon een 'normaal' .ipl bestand gebruiken?? >>> Door DaBeast: Die in de IMG zijn binaire IPL's. Als ik het goed heb, kan je deze openen in MED.<<< Bewerkt: 3 februari 2009 door DaBeast Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.