Jump to content

Port Forwarding Probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik ben nu een tijdje aan het werken aan een SA:MP server, en ik wil deze nu online zetten. Alles lukte vrij aardig, totdat ik bij het hoofdstuk 'Port Forwarden' aankwam. Ik kom nu niet meer verder. Ik heb alle aanwijzingen die hier staan gevolgd, en ook de port open gezet in mijn firewall. Toch, als ik mijn port wil testen op WhatismyIP krijg ik de melding "Port 7777 Timed-out". Nu krijg ik mijn server dus niet online, hij blijft hangen op "Retrieving info".

Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen? Mijn router is trouwens een Sitecom WL-118.

Mvg,

David

Geplaatst:

Ik heb mijn samp server port ook even op die site gechecked, maar die zegt dat ie ook "time-out" is, en toch komen er mensen op mijn server.

ik zou als ik jou was even kijken of je in je server.cfg alles goed heb staan. vooral:

lanmode 1

announce 1

query 1

voor de rest neem ik aan dat je het allemaal goed staat.

Als het niet gelukt is hoor ik het wel!!

Geplaatst:

Helaas, dat hielp mij niet verder. Toen ik overigens VWO-er op MSN sprak, zei hij dat hij ook problemen heeft met poorten openen op een Sitecom router. Misschien werkt het poorten openen voor SA:MP bij Sitecom niet zo goed...

Geplaatst:

tja, daar weet ik verder niks van, ik heb nml geen sitecom router. ik heb gewoon de poort van het spel (meestal 7777) op mijn router (even naar dos prompt gaan, ipconfig intypen en daar je standaardgateway overnemen en bij IE intypen).

Dan poort 7777 (in de meeste gevallen) vrijgeven.

Als dat niet wil kun je altijd een andere poort gebruiken, zoals ik heb gedaan bij poort 5555. dan hetzelfde doen, maar dan met poort 5555.

en even bij de firewall op je computer kijken of ie em daar tegenhoud. als dat nie werkt moe je maar even kijken op http://portforward.com/routers.htm. even je router selecteren en je krijgt uitleg hoe je voor die router een poort moet openen.

Geplaatst:

Ik heb ook een Sitecom Maar die van mij gaat wel open, Maar bij mij heeft iedereen hetzelfde ip : Mijn Standaart Gateway xD

Geplaatst:
tja, daar weet ik verder niks van, ik heb nml geen sitecom router. ik heb gewoon de poort van het spel (meestal 7777) op mijn router (even naar dos prompt gaan, ipconfig intypen en daar je standaardgateway overnemen en bij IE intypen).

Dan poort 7777 (in de meeste gevallen) vrijgeven.

Als dat niet wil kun je altijd een andere poort gebruiken, zoals ik heb gedaan bij poort 5555. dan hetzelfde doen, maar dan met poort 5555.

en even bij de firewall op je computer kijken of ie em daar tegenhoud. als dat nie werkt moe je maar even kijken op http://portforward.com/routers.htm. even je router selecteren en je krijgt uitleg hoe je voor die router een poort moet openen.

In mijn hoofdpost heb ik vermeld dat ik dit alles al heb geprobeerd...

Ik heb ook een Sitecom Maar die van mij gaat wel open, Maar bij mij heeft iedereen hetzelfde ip : Mijn Standaart Gateway xD

Ik heb ook al geprobeerd om bij het ipadres de standaard gateway in te vullen, maar dat heeft ook niet geholpen...

Geplaatst: (bewerkt)
Heb je wel een statisch IP? Anders zal het inderdaad niet lukken.

Ja, dit werd ook verteld op die website en is het eerste wat ik heb gedaan.

Edit: Op de een of andere manier heb ik het werkend gekregen, bedankt iedereen voor de hulp!

Bewerkt: door David22
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Edit: Op de een of andere manier heb ik het werkend gekregen, bedankt iedereen voor de hulp!

Mischien handig als je zeg hoe. Dan kan ik er ook wat mee.

Geplaatst:

Mischien handig als je zeg hoe. Dan kan ik er ook wat mee.

Ik bleek het al die tijd al goed te doen, maar wist niet dat ik mijn eigen server niet kon connecten via mijn externe ip.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...