JGuntherS Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Hoi hoi, ik ga jullie nu vervelen met mijn verhaal over de WoodBox360! (Onderaan de post zijn foto's, die zijn vast boeiender dan mijn verhaaltje ) Ik werd eerst geplaagd door E74-foutmeldingen (heeft te maken met losse soldeerverbindingen door oververhitting) door de XBox. Dit kon wel (tijdelijk) verholpen worden door nieuwe koelpasta op de GPU te doen, maar na een kwartier spelen gaf hij dezelfde melding gewoon weer. Terugsturen naar Microsoft was al geen optie meer, de garantie was verlopen én hij was al open geweest. Toen heb ik besloten om iets aan de koeling te doen. Eerst heb ik de XBox gewoon open gelaten en 2 extra ventilatoren op de koelblokken van de GPU en de CPU gelegd, maar dat was niet echt handig, omdat de behuizing niet echt meer dicht paste. Ik was op zoek naar een nieuwe, grotere behuizing, en vond een houten enveloppendoos van de IKEA. Deze doos was wel geschikt als behuizing voor de XBox, hij was ietsje groter dan de oude behuizing, en vooral veel hoger, zodat er genoeg ruimte was voor de nieuwe ventilatoren die op de koelblokken lagen. Ik heb het moederbord gewoon op de bodem gelegd van de doos en ik heb een gat gezaagd in de achterkant van de doos voor alle aansluitingen aan de achterkant (stroom, AV-kabel, HDMI, netwerk en een USB-poort) en als luchtuitgang voor de originele ventilatoren. Aan de zijkant zit een gat voor de harde schijf-aansluiting. De DVD-speler ligt op 2 houten balkjes, iets hoger dan in de originele behuizing, zodat er daaronder ruimte is voor de extra koeler op het GPU-koelblok. Het grootste probleem was alleen de voorkant, want tussen de voorkant van het moederbord (waar 2 USB-aansluitingen zitten, de poorten voor de memory units en niet te vergeten de eject- en aanknop) en de voorwand van de doos zit een tussenruimte van een centimeter of 5. Ik heb de USB-aansluitingen, de memory unit-poorten en de aanknop (je kunt de XBox aan- en uitzetten met een draadloze controller) gewoon niet bereikbaar gelaten, ik heb alleen een gat geboord in de voorkant en daar een sateprikker doorheen gestoken voor de eject-knop. Et voilà, een XBox360 in een houten doos, een WoodBox360 dus! En dan zijn hier de foto's! Reageren
PrI3sT Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 (bewerkt) Lol heb je ineens wel een exclusieve xbox Bewerkt: 2 februari 2009 door PrI3sT Reageren
Rullez Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Ik had zelf gekozen voor een computer kast, want dit ziet er echt niet uit. Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Dat tape is ongelofelijk lelijk. Als je nou gewoon een sterkere intercooler in er gegooid had of de bestaande ge overcloacked had (die van mij is nu 2x zo snel als standaart, ik kan hem 10x zo snel maken, maar dan maakt hij wel heel erg veel herrie. En je kan tegenwoordig ook voor ± €30,- een cooler kopen die je achter op je xbox kan klikken. En hoe wil je er nu een Xecture Soundblaster 360 NE er op aansluiten, of heb je die al? Met een sterkere intercooler en een extra klik cooler had je gewoon je oude 360 kast kunnen behouden zonder een lelijk houten ikea ding te bouwen. Reageren
warhoofd3 Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 (bewerkt) Ziet er netjes uit, maar het gaat waarschijnlijk problemen geven met de koeling, omdat het hout is. Want er komt vaak ook veel warmte onder het moederbord, en op andere plekken waar je het niet wil. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het er daar aan de binnenkant uitziet(airflow). Ik doe meestal gewoon de kap losjes over mijn Xbox, want hij moet vaak open als er weer iets kapot is(RROD, E74, onleesbare DVD's, etc). Ik heb zo'n oude Xbox 360 en dat is echt een RAMP. Bewerkt: 2 februari 2009 door timmyhawky Reageren
X-Zero Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Wow....Wat een beun ding, wel grappig dat die speelgoedkist het nog steeds doet Reageren
ViceAgent Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Hey Jesse! Goed om je weer eens te zien hier. Ik vind het wel grappig dat je je x-box zo weer aan de praat hebt gekregen. Je moet alleen niet zonder draadloze controller komen te zitten! Enne jongens, het maakt toch niet uit dat hij er niet zo stijlvol uitziet als de fabrieksuitvoering. Het gaat er juist om dat hij nog werkt! Nu maar hopen dat 'ie het nog lang blijft doen (probeer als hij het niet blijft doen eens je woodbox op te sturen naar Microsoft, kun je lachen om de reactie). Reageren
IV trailer Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Grappig gemaakt. Ik kan de afwerking en de vormgeving moeilijk goed vinden, maar het gaat jouw er denk ik meer om dat hij het doet. Reageren
JGuntherS Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Dat tape is ongelofelijk lelijk. Als je nou gewoon een sterkere intercooler in er gegooid had of de bestaande ge overcloacked had (die van mij is nu 2x zo snel als standaart, ik kan hem 10x zo snel maken, maar dan maakt hij wel heel erg veel herrie. En je kan tegenwoordig ook voor ± €30,- een cooler kopen die je achter op je xbox kan klikken. En hoe wil je er nu een Xecture Soundblaster 360 NE er op aansluiten, of heb je die al? Met een sterkere intercooler en een extra klik cooler had je gewoon je oude 360 kast kunnen behouden zonder een lelijk houten ikea ding te bouwen. Wat ik nou juist zo fijn vond is dat ik er geen rooie cent aan uitgegeven heb . En bij ons staat ie normaal in een kast, uit het zicht . Reageren
lexus123 Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 HAHAAHA GEWELDIG! Zeer vet en origineel! Reageren
HA5H Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Hahahha droog hoor! Niet het mooiste wat ik ooit heb gezien, maar who cares! Niemand doet je dit na Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Nu heb je een houte x doos speciaal edition. Reageren
ikt Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Awesomeness! Dit moet je zeker op een site als Tweakers posten, misschien kom je dan in het nieuws Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.