Jump to content

Internet Explorer is extreem traag!

Recommended Posts

Geplaatst:
Heb je al wel geüpdatet naar Internet Explorer 7 of surf je nog steeds met 6 over het net?

Hoe kan je zien welke Explorer je hebt dan?

Volgens mij heb ik wel 6 maar weet het niet zeker. :N

Geplaatst: (bewerkt)
Heb je al wel geüpdatet naar Internet Explorer 7 of surf je nog steeds met 6 over het net?

Hoe kan je zien welke Explorer je hebt dan?

Volgens mij heb ik wel 6 maar weet het niet zeker. :N

Kijk bij Help --> Over Internet Explorer. Als je niet Versie 7 hebt, kijk dan bij Extra --> Windows Update of klik hier.

Ohja, volgens mij werkt 6 nog niet met tabbladen. :7

Bewerkt: door TomHagen

Internet Explorer gaat veel trager dan Firefox(dat is gewoon zo en daar is niets aan te veranderen).

Maar als je toch een klein verschil wilt merken kan je altijd Internet Explorer 8 downloaden(ik weet niet of dit nog steeds een BETA-VERSIE is) maar één van die voorwaarden was dat IE sneller zou werken.

Ik zal even laten zien hoe snel dat IE opend en ik zal dan ook maar even vergelijken met Firefox(nee, mijn computer is niet snel):

Internet Explorer: 3 seconden(extreem snel, de eerste keer dat je hem opstart rond de 8 seconden) *

Firefox 2 Seconden(1 second verschil, maar ook de eerste keer dat je hem opstart blijft die snel opstarten). *

*: Ik bedoel daarmee gewoon: Als je je computer opstart bedoel ik "De eerste keer dat je je browser start" nadat je computer is opgestart.

Dus eigenlijk is er niet zoveel verschil aan... IE 8.0 vind ik ook aangenamer werken, Alles staat overzichtelijker en alles is beter beveiligd en zo.

Dus ik zou zeggen... Probeer het eens uit!

Klik hier om eens rustig te kijken wat er nieuw is... de informatie is in het engels, maar je kan hem wel in het nederlands downloaden!

Bewerkt: door vice
Geplaatst:

Neem gewoon IE7, IE8 is zwaar klote en het ver***** de meeste forum paginas gewoon en klopt er geen bal meer van de weergave.

Wie heeft mijn post nou weer verwijderd. Ik suggesteer alleen om zijn netwerk met een andere browser te testen om te kijken of het ook verneukt is. Ik denk van wel. Hij heeft namelijk zijn laptop opneiuw geïnstalleerd zonder enig resultaat, dus moet het richting de hardware liggen. Ik probeer deze jongen te helpen, waarom dan mijn post verwijderen?!

>>> Door Thundercover: Rustig maar, je hoeft niet meteen te schelden als je post verwijderd is.<<<

Ja, maar...

Oke, toch vind ik het oneerlijk omdat ik erin suggesties ofzo had staan. En je hebt mijn edit verwijderd waarom nog meer tips stonden en er minder gescheld is. :puh:

>>> Door Thundercover: Van je edit vreesde ik al toen ik een edit-lijn met mijn naam erin zag staan. :$<<<

@ OP:

Je kunt proberen FireFox/Opera/Chrome te installeren om te kijken of je netwerkkaart nog goed is. Aangezien je al hebt zitten re-installen denk ik dat die gaar is. Kijk eens of het lukt met een andere manier. Als je draadloos doet moet je kijken hoeveel signaal je hebt. En probeer ook eens met een kabel :D

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:
Neem gewoon IE7, IE8 is zwaar klote en het ver***** de meeste forum paginas gewoon en klopt er geen bal meer van de weergave.

Ja dat is om ook oude websites goed weer te geven... Er staat ergens in IE 8 een knopje waarbij je het zicht kunt veranderen naar hoe het eruit zou zien in IE 7. (Ik had het probleem ook op een forum, ik drukte op het knopje en alles was weer normaal).

Maar ja... het is natuurlijk waar je liever mee werkt.

Geplaatst:

Ik had IE 6 nog.

Nu heb ik 7 geinstalleerd en nu werkt hij wel wat sneller. :Y

Maar toch nog niet helemaal op zijn best.

Want eerder deed hij het wel nog sneller. :duh:

Geplaatst:

Dat ligt dan denk ik niet in IE7 of IE6. Maar ik denk aan je verbinding. Controleer dit anders even. Of neem contact op met je provider ;)

Probeer eens het volgende:

1. Maak eens een lijstje van websites die bij jou erg traag zijn.

2. Ga naar Start > Uitvoeren en typ cmd

3. typ ping, dan een spatie en dan een van die sites die traag is, en druk vervolgens op ENTER.

4. Kijk nu eens of je direct een reply (antwoord) ziet, of dat ie een tijdje bezig is.

Als het traag zou zijn, gebruik dan eens het PING commando met dit lijstje:

74.125.45.100

17.149.160.49

213.239.154.35

Kijk dan eens of het met deze bovenstaande nummers wel snel gaat.

Maar nog een vraag: bij welk punt in IE blijft het steken? Bij Zoeken Naar..., Bezig met Openen of Verbinden?

Bewerkt: door RHochstenbach
Geplaatst:

3. typ ping, dan een spatie en dan een van die sites die traag is, en druk vervolgens op ENTER.

4. Kijk nu eens of je direct een reply (antwoord) ziet, of dat ie een tijdje bezig is.

74.125.45.100

17.149.160.49

213.239.154.35

Maar nog een vraag: bij welk punt in IE blijft het steken? Bij Zoeken Naar..., Bezig met Openen of Verbinden?

Erm... Pingen is toch sites overbelasten?

Nee, dan kan je testen of je kan verbinden met web servers, en of er een vertraging in zit. Is een van de eerste stappen die je moet doen bij verbindingsproblemen.

Bewerkt: door RHochstenbach
Geplaatst:

74.125.45.100

17.149.160.49

213.239.154.35

Nee, Pingen is legaal. Je kunt alleen het systeem overbelasten als je op een server met honderden tegelijk duizenden requests stuurt. DDoS'en.

Geplaatst:

74.125.45.100

17.149.160.49

213.239.154.35

Nee, Pingen is legaal. Je kunt alleen het systeem overbelasten als je op een server met honderden tegelijk duizenden requests stuurt. DDoS'en.

Oh dat bedoelde ik :Y Ik haalde het door elkaar :$

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...