Jump to content

Photoshop CS2 vragen

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

Ik heb een paar vragen, En ik dacht dat dit het beste sub-forum zou zijn om te posten =).

Slicen

waar kun je de slice tool eigenlijk voor gebruiken? En hoe gebruik je het, Want ik hoor nou wel vaak iets over Slicen, Maar wat is het dan?

Hoe krijg je zo'n tekst-effect.

Wat is het verschil tussen Sprite's en Renders?

Geplaatst:

De Slice Tool wordt meestal gebruikt om afbeeldingen op te splitsen in meerdere links, wat erg handig kan zijn en een leuk effect geeft. Zo kun je een bordje in bijv. je signature laten linken naar een ander adres. In deze makkelijk te volgen tutorial wordt alles uitgelegd over slicen.

De tekst is gecreëerd met behulp van diverse 'textures', zoals ze ook wel genoemd worden. Ik raad je aan eens op sites als SigResource of Player-Art te kijken, waar je ongetwijfeld vind wat je zoekt. Hier vind je ook een heleboel tutorials waarmee je zelf ook zo'n gave tekst in je achtergrond kunt verwerken.

In principe zou je sprites ook renders kunnen noemen wanneer deze uitgeknipt zijn, maar het verschil is dat sprites figuren zijn die voorgeprogrammeerde animaties hebben, zoals een animatie voor een loopje naar rechts (Of links, natuurlijk). Renders zijn uitgeknipte afbeeldingen, zoals die David Villa in de signature waar je naar linkte. Ook voor renders kun je een kijkje nemen op SigResource, waar je vast wel aan je trekken komt.

Veel succes! :cya:

Geplaatst:
De links naarSigResource zijn dood =/.

Ik vermoed dat ze een tijdelijke storing ondervinden, aangezien ik er vanmiddag gewoon terecht

kon. Het is dus even een kwestie van geduld. ;)

In de tussentijd kun je misschien ook even op deze site kijken, waar je niet alleen textures vind, maar ook

een heleboel brushes, fonts en andere hulpmidden.

Veel succes! :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...