Donald-Duck Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 (bewerkt) hallo ben ik weer, na mijn vraag over ram geheugen klik zijn de meesten mij wel zat denk ik , maar ik had toch nog een vraag. Ik ben stukje bij beetje mijn computer aan het oplappen, en nu ben ik dus aangekomen bij een videokaart. En daar kon ik wel wat advies bij gebruiken. Allereerst mijn systeem: Computer ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: HP Pavilion 061 - Computermodel: PN161AA-ABH a760.nl - Computernaam: COMPUTER1 - Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: ASUSTeK Computer INC. - Model: Grouper - BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. - BIOS Model: BIOS Date: 08/27/04 13:45:15 Ver: 08.00.10, versie 3.06 - Aansluitingen: PCIEX16 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3/PCIEX1 (Vrij) - Poorten: PS2Mouse (Muis), Keyboard (Toetsenbord), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), AUX (Audio), CD (Audio), IDE (Geen), FLOPPY (Geen), CPU_FAN (Geen), SYS_FAN (Geen), ATXPWR (Geen), FP_AUDIO (Geen) Processor ¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: Intel® Pentium® 4 CPU 2.66GHz - Kloksnelheid: 2666 MHz - Socket: CPU 1 Geheugen ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Grootte: 2039 MB RAM - Type(s): 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM) Hardeschijf ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:) - Grootte: 149,04 GB (39,06 GB (C:) + 109,98 GB (D:) ) - Vrije ruimte: 40,16 GB (3,14 GB (C:) + 37,03 GB (D:) ) Stations ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: CD- of DVD-ROM station, F: CD- of DVD-ROM station, G: CD- of DVD-ROM station, H: CD- of DVD-ROM station, I: CD- of DVD-ROM station - Model(len): A: Onbekend, C: ST3160023AS IDE, E: HL-DT-ST DVDRRW GWA-4083B, F: AVOT GXUR8PQB SCSI CdRom Device, G: AVOT GXUR8PQB SCSI CdRom Device, H: AVOT GXUR8PQB SCSI CdRom Device, I: AVOT GXUR8PQB SCSI CdRom Device Geluidskaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Realtek - Model: Realtek High Definition Audio Videokaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: Intel® 82915G/GV/910GL Express Chipset Family - Beeldprocessor: Intel® 82915G/GV/910GL Express Chipset - Geheugengrootte: 128 MB VRAM - Stuurprogramma: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4497 Beeldscherm ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) - Model: Plug en Play-monitor - Schermresolutie: 1680x1050 - Kleurdiepte: 32-bits - Frequentie: 60 Hz DirectX ¯¯¯¯¯¯¯ - Versie: 9.0c Besturingssysteem ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Naam: Microsoft Windows XP Professional - Versie: 5.1.2600 - Service Pack: Service Pack 3 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.2.0.5) http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool Overige informatie: voeding van 230 volt volgens mij heb ik een PCI nodig graag onder de €100 Ik heb muis, toetsenbord en netwerkkaart maar weggelaten Maar wat zou met mijn systeem een leuk kaartje zijn, 256-512 mb. En alsjeblieft niet gaan zeuren dat het een oude computer is en dat het het niet meer waard is want dat heb ik met het ram geheugen topic al gehoord, en mijn ram geheugen bevalt prima. Bewerkt: 2 februari 2009 door Donald-Duck Reageren
Ekhart Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Wat is de reden van een nieuwe videokaart die processor is gewoonweg veel te weinig. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 @ Ekhart, hij heeft niet gezegt dat hij er GTA IV op wil spelen. @ Donald-Duck. Ik zal even kijken wat een goede oplossing is, ik zal ermee rekening houden dat de processor geen bottleneck word voor de GPU. Ik zie trouwens dat je PCI-e slot op je moederbord hebt zitten? Reageren
Donald-Duck Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 spellen, maar is de kloksnelheid te laag, want dan moet er toch gewoon een nieuwe processor in wat natuurlijk weer bakken vol geld kost Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 (bewerkt) Zal ik ook meteen maar even een nieuwe voeding uitkiezen? Ik betwijfel of jouw 230W een betere kaart kan trekken. EDIT: Is dit misschien een optie? Bewerkt: 2 februari 2009 door TaartJJ~! Reageren
Galiorix Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 De kans dat je systeem uitvalt als je er een willekeurige fatsoenlijke videokaart in zet is groot. 230 Watt is echt veel te weinig, je zit nu waarschijnlijk al tegen het randje als je een spel speelt. Een nieuwe voeding is dus een must, ik zou voor een 500Watt voeding gaan, van CoolerMaster of een vergelijkbaar A-merk. Daarnaast is een nieuwe processor eigenlijk wel aan te raden, anders kan je een gruwelijk goede videokaart kopen, maar dan kan hij nooit de performance leveren die hij zou kunnen leveren. Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, als het een socket 775 is heb je geluk, want dan hoef je geen nieuwe moederbord te kopen en alleen maar een nieuwe processor. Heb je nog een socket 475 (ofzo), vrees ik dat je een nieuw moederbord en nieuw geheugen zal moeten aanschaffen, naast je processor. Reageren
Ekhart Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 @ Ekhart, hij heeft niet gezegt dat hij er GTA IV op wil spelen.@ Donald-Duck. Ik zal even kijken wat een goede oplossing is, ik zal ermee rekening houden dat de processor geen bottleneck word voor de GPU. Ik zie trouwens dat je PCI-e slot op je moederbord hebt zitten? Ik ook niet maar het is al gezegd een betere videokaart is ook een betere processor nodig. Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Zijn processor is opzich niet de beste meer, maar een P4 is nou ook niet bagger. Met een P4 2.8 Ghz kun je nog steeds Crysis spelen. Een 9500GT is trouwens wel wat zwakjes. Ik denk dat een P4 een 9600GT en ik denk zelfs een 8800GT nog wel trekt. Maar toch zal het beter zijn om ook je processor te upgraden. Ik heb het volgende voor je samen geselt, even ervan uitgegaan dat je wel DDR2 geheugen hebt: Het setje bestaat uit een goed A merk moederbord, met een prima processor. Ook de grafische kaart zult je velen uren plezier geven. Je zult met deze upgrade zelfs IV kunnen spelen. Het is dus zeker de investering waard. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 (bewerkt) Zijn processor is opzich niet de beste meer, maar een P4 is nou ook niet bagger. Met een P4 2.8 Ghz kun je nog steeds Crysis spelen. Een 9500GT is trouwens wel wat zwakjes. Ik denk dat een P4 een 9600GT en ik denk zelfs een 8800GT nog wel trekt. Ik weet 100% zeker dat een 9600GT of 8800GT/9800GT te hoog gegrepen is voor een Pentium 4, in mijn zusjes Pentium 4 (2,8 GHz) laatst nog een HD3650 ingebouwd, deze valt te vergelijken met de 9500GT. Je merkt zelfs bij die kaart dat het misschien nog een beetje te hoog gegrepen is. Ik zou met die huidige Pentium 4 niet hoger gaan dan een 9500GT. Bewerkt: 2 februari 2009 door TaartJJ~! Reageren
Galiorix Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Met mijn AMD Athlon 64 X2 4200+ (2,2GHz)(ja, daar is 'ie weer ) heb ik last van een zware bottleneck in combinatie met een ZOTAC 8800GT, dus hij zal dat zeker krijgen. Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Ach, ik weet niet echt goed wanneer het nou wel of geen botleneck is. Maar dat setje moet toch geen problemen opleveren? Anders moet je de 6000+ pakken. Reageren
Donald-Duck Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 (bewerkt) ja, het ziet er leuk uit dat pakket voor 262 euro, maar dat wordt eerst even sparen. En kan ik mijn ddr1 ramgeheugen nog wel gebruiken dan op een nieuw moederbord? Asus PTGD1-LA (Grouper) is trouwens mijn moederbord Bewerkt: 2 februari 2009 door Donald-Duck Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Poeh, als je DDR1 hebt, zul je ook voor ong. 40 euro DDR2 2BG moeten kopen. In dat geval moet je nog langer sparen. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Dat word inderdaad moeilijk met DDR geheugen. Reageren
Vansloneker Geplaatst: 2 februari 2009 Rapport Geplaatst: 2 februari 2009 Voor niet te veel geld kan je toch best een aardige PCI-X videokaart kopen. Daar gaat zijn performance zeker mee omhoog want die Intel on-board stelt niet veel voor vermoed ik. Dan kan hij in ieder geval soepel GTA-3, VC en SA spelen. Desnoods een nette Zalman voeding erbij doen. Als Donald Duck meer wil kan hij beter gaan sparen en te zijner tijd zijn hele systeem upgraden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.