Jump to content

HTML Code Contact Formulier?


NickyHendriks

Recommended Posts

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    15

  • marcootje

    5

  • Thundercover

    4

  • Woetsha

    3

Je kan bij mijn weten geen contactformulier maken met HTML, omdat HTML een opmaaktaal is. Je kan wel een contactformulier maken met PHP. Hier vind je een paar voorbeelden.

HTML is geen opmaaktaal. Er zit dan wel opmaak in maar er zijn hele websites in HTML geschreven... En kan ik bijvoorbeeld een HTML code in een PHP bestand zetten?

Link to comment
Delen op andere websites

Dan zit je waarschijnlijk op google.sc en niet op google.nl, want dat levert dit op.

Tevens kun je ook een formulier elders laten maken, en in je site inpluggen. ik heb dat ook met mijn site gedaan. Dit kun je doen op formgenerator.com. Het werkt heel simpel, en zonder moeilijke codes maak je een eigen contact formulier. En je plakt de gegereerde code zo op je site. Als iemand dan je form invult, krijg je automatisch het ingevulde formulier in je mailbox, erug handig.

PS. Voor een uitwerking kun je op MSN om een link vragen naar het contactformulier op mijn oude verlaten MS Publisher site. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Dan zit je waarschijnlijk op google.sc en niet op google.nl, want dat levert dit op.

Tevens kun je ook een formulier elders laten maken, en in je site inpluggen. ik heb dat ook met mijn site gedaan. Dit kun je doen op formgenerator.com. Het werkt heel simpel, en zonder moeilijke codes maak je een eigen contact formulier. En je plakt de gegereerde code zo op je site. Als iemand dan je form invult, krijg je automatisch het ingevulde formulier in je mailbox, erug handig.

PS. Voor een uitwerking kun je op MSN om een link vragen naar het contactformulier op mijn oude verlaten MS Publisher site. :Y

Hier heb ik wat aan :D

Link to comment
Delen op andere websites

HTML is geen opmaaktaal. Er zit dan wel opmaak in maar er zijn hele websites in HTML geschreven...
Het is onmogelijk om met HTML alleen, een loginsysteem of contact formulier te maken.
HyperText Markup Language (afgekort HTML) is een computertaal (meer specifiek, een opmaaktaal) voor de specificatie van documenten op het World Wide Web.
En kan ik bijvoorbeeld een HTML code in een PHP bestand zetten?
Tuurlijk kan dat! ;)

Het is idee van Sprunk is wel goed, maar als formgenerator.com offline is dan kunnen er ook geen emails meer worden verzonden.

Bewerkt: door Woetsha
Link to comment
Delen op andere websites

Het is idee van Sprunk is wel goed, maar als formgenerator.com offline is dan kunnen er ook geen emails meer worden verzonden.

Ik heb dat in die 4 jaar nog niet mee gemaakt. Eén keer hadden ze onderhoud aan de server, en dat hebben ze keurig van tevoren laten weten via e-mail.

Maar je moet maar kijken of je het wat vind. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

HTML is geen opmaaktaal. Er zit dan wel opmaak in maar er zijn hele websites in HTML geschreven...
Het is onmogelijk om met HTML alleen, een loginsysteem of contact formulier te maken.
HyperText Markup Language (afgekort HTML) is een computertaal (meer specifiek, een opmaaktaal) voor de specificatie van documenten op het World Wide Web.

Erm... Heb je een bron? Er is namelijk veel meer dan alleen opmaak hoor. Je kunt er hele websites mee maken. Alleen niet zo uitgebreid

Link to comment
Delen op andere websites

Erm... Heb je een bron? Er is namelijk veel meer dan alleen opmaak hoor. Je kunt er hele websites mee maken. Alleen niet zo uitgebreid
Ik denk dat hij het hier vandaan heeft. ;)

Ok. Maarr toch vind ik dat HTML niet tot opmaaktaal hoort.

Link to comment
Delen op andere websites

Erm... Heb je een bron? Er is namelijk veel meer dan alleen opmaak hoor. Je kunt er hele websites mee maken. Alleen niet zo uitgebreid
Ik denk dat hij het hier vandaan heeft. ;)

Ok. Maarr toch vind ik dat HTML niet tot opmaaktaal hoort.

en waarbij hoort het dan wel? HTML is wel degelijk een opmaaktaal, wat kun je er anders mee?

je zou ook kunnen zeggen een website-opbouw-taal, maar dat is weer zo...lang

ik zou echt niet weten wat je meer kunt met HTML? tell me ^_^

mvg

Marco

Link to comment
Delen op andere websites

Erm... Heb je een bron? Er is namelijk veel meer dan alleen opmaak hoor. Je kunt er hele websites mee maken. Alleen niet zo uitgebreid
Ik denk dat hij het hier vandaan heeft. ;)

Ok. Maarr toch vind ik dat HTML niet tot opmaaktaal hoort.

en waarbij hoort het dan wel? HTML is wel degelijk een opmaaktaal, wat kun je er anders mee?

je zou ook kunnen zeggen een website-opbouw-taal, maar dat is weer zo...lang

ik zou echt niet weten wat je meer kunt met HTML? tell me ^_^

mvg

Marco

Erm... wat dacht je van een Youtube video op je site zetten dmv deze code:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/(video-ID)&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/I5ALIL7T764&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is een 'embed'-code, een code waarmee je iets van een andere site (in dit geval de site YouTube) af haalt. Wil je echt een soort programma, een text-based game of inlog-systeem, maken; zul je echt PHP moeten gebruiken. HTML is echter niet veel meer dan een taal waarmee je je pagina opbouwt en opmaakt. Andere (dynamische) dingen worden meer in JavaScript geschreven.

HTML is een computertaal, of het een opmaaktaal is moet je jezelf maar afvragen. Ook Wikipedia zegt dat het 'daarnaast' een opmaaktaal is, wat suggereert dat het een verzameling van talen is.

Link to comment
Delen op andere websites

Erm... wat dacht je van een Youtube video op je site zetten dmv deze code:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/(video-ID)&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/I5ALIL7T764&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

zoals VWO-er al zei, is hetgeen dat die embed importeert iets anders is dan html (java of flash oid...), met html importeer je het dus alleen, en maakt het zo mogelijk op met wat <param>'s (weer terugkomend op het opmaken ;) )

mvg

Marco

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...