Jump to content

Router

Recommended Posts

Geplaatst:

Router is toch hardware? Ander verplaats het maar..

Hoe kan ik mijn router aanpassen. Want op mijn laptop heb ik beperkte toegang. Dan valt soms het internet eruit en komt die naar 1 of 2 minuten weer aan.. Hoe kan ik dat in mijn router aanpassen?

Alvast bedankt :tu:

Geplaatst:

Software, heeft te router software te maken ;)

Gewoon je eigen IP intypen in je browser. Als je eiegn IP niet werkt moet je eens 192.168.1.1 proberen. Anders vraag je het iemand in je huis, die weet het wel. Daarna komt of een wachtwoordding. Vul daar de gegevens in die je bij aankoop hebt gekregen. Of vraag het iemand in huis. Daarna kom je in een soort menu. Ik weet niet hoe jouw ding is, elke router verschilt.

Verder weet ik niet zoveel over draadloze netwerken. Mijn eigen draadloos netwerk valt ook zo nu en dan uit. xD

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb ook een probleem met mijn router. Mijn internet e.d. werkt perfect alleen in kom niet in mijn instellingen-scherm. Ik heb al 2 computers (mac en pc) geprobeerd met ieder zijn IP-adres ingetikt en nog en paar andere die op internet stonden alleen hij geeft steeds de melding dat het te lang duurt en/of dat hij niet niet kan vinden...

Andere manier om in mijn router-instellingen te komen? Alvast bedankt.

Geplaatst: (bewerkt)

Ga eens naar Start -> Uitvoeren (of druk op Windowstoets + R) en typ "cmd", waarna je op OK klikt.

Je krijgt nu een zwart scherm. Typ daar "ipconfig" en druk op Enter. Typ het adres over wat bij "Standaardgateway" staat, bij mij is dat 10.0.0.38, en niet 192.168.1.1 zoals bij ikt. ;)

Mocht dat niet werken, dan kan je ook 10.0.0.138 proberen.

Succes! :tu:

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt Flitskikker! Een van de komende dagen ga ik ermee aan de slag om het te proberen :)

Edit: Het werkt! Bedankt!

Bewerkt: door Kai-ShockWave

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...