Crypteq Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 (bewerkt) Ik heb al een tijdje een probleem.... Ik had altijd iets van 1 GB aan Ram geheugen, maar opeens heb ik nog maar 512 MB ram... Ik heb niks aan instellingen verandert. Ik heb zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd, maar heeft niks geholpen... Mijn systeem: Computer Fabrikant: Compaq Presario 061 Computermodel: EG634AA-ABH SR1509NL NL530 Computernaam: Bart Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: MSI Model: AMETHYST-M BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD BIOS Model: Phoenix - Award BIOS v6.00PG, versie 3.33 Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Vrij) Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB) Processor Model: AMD Athlon 64 Processor 3200+ Kloksnelheid: 994 MHz Socket: Socket 939 Geheugen Grootte: 510 MB RAM Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM) Hardeschijf Bestandstype(s): NTFS (C:), FAT32 (D:) Grootte: 186,29 GB (179,33 GB (C:) + 6,96 GB (D:) ) Vrije ruimte: 154,3 GB (150,75 GB (C:) + 3,55 GB (D:) ) Stations Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: CD- of DVD-ROM station, F: CD- of DVD-ROM station, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf Model(len): C: ST3200822AS IDE, D: Generic USB SD Reader USB Device USB, E: HL-DT-ST DVDRRW GWA-4166B, F: TSSTcorp DVD-ROM TS-H352C, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Onbekend Geluidskaart Fabrikant: Realtek Model: Realtek AC'97 Audio Videokaart Model: NVIDIA GeForce 6200 TurboCache Beeldprocessor: GeForce 6200 TurboCache Geheugengrootte: 256 MB VRAM Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.7184 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Plug en Play-monitor Schermresolutie: 1400x1050 Kleurdiepte: 32-bits Frequentie: 60 Hz Muis Fabrikant: Microsoft Model: PS/2-compatibele muis Aantal knoppen: 5 Aansluiting: PS/2 Toetsenbord Model: Compaq PS2 Keyboard (2K - 3) Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) Functietoetsen: 12 Netwerkkaart Model(len): Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), 1394-netwerkkaart (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1 (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8 (Ethernet 802.3), RT73 USB Wireless LAN Card (Ethernet 802.3) Adressen: IP: 0.0.0.0, MAC: 00:13:D3:2B:95:3E, DHCP: & IP: 192.168.233.1, MAC: 00:50:56:C0:00:01, DHCP: & IP: 192.168.127.1, MAC: 00:50:56:C0:00:08, DHCP: & IP: 192.168.2.2, MAC: 00:14:5C:82:E9:97, DHCP: 192.168.2.1 DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Home Edition Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 2 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.2.0.5) Weet iemand wat het probleem is? en hoe ik het kan verhelpen? alvast bedankt, BC7 Bewerkt: 3 februari 2009 door BC7 Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 Heb je ook daadwerkelijk 2 RAMplaatjes in je pc zitten? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 Misschien heeft een van je reepjes het begeven? Reageren
FerryN Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 Dat bij taakbeheer meer 'geheugen' staat klopt, is normaal. Is ook bij mij zo, er staat dat ik bijna 5gb aan geheugen heb, terwijl ik 4gb heb(en XP dus telt ie maar 3gb). Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 Oh ja, niet goed op gelet. Taakbeheer geeft het virtueel geheugen aan, dat klopt niet. Reageren
Crypteq Geplaatst: 3 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 (bewerkt) Heb je ook daadwerkelijk 2 RAMplaatjes in je pc zitten? nee, maar 1 Misschien heeft een van je reepjes het begeven? dat kan niet als ik er maar 1 heb, als die het begeeft dan doet je pc het niet meer. Dat bij taakbeheer meer 'geheugen' staat klopt, is normaal.Is ook bij mij zo, er staat dat ik bijna 5gb aan geheugen heb, terwijl ik 4gb heb(en XP dus telt ie maar 3gb). Ok, maar dan is het wel raar dat ik nu maar 512MB ram heb... Bewerkt: 3 februari 2009 door BC7 Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 kijk eens op canyourunit.com watie daar zegt over je hoeveelheid RAM. Reageren
Galiorix Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 Het lijkt me nogal typisch dat je opeens de helft minder RAM heb, zonder dat je ook maar iets verandert hebt. Heb je je computer niet een keer naar een reparatie shop gebracht en dat ze dan gewoon een RAM module gejat hebben? Reageren
Thundercover Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 Heb je ook daadwerkelijk 2 RAMplaatjes in je pc zitten? nee, maar 1 (...) Weet je zeker dat het ook een 1GB-plaatje is? Maak desnoods je pc open en kijk eens of het op de sticker staat. Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 RAM latjes worden echt niet zomaar gehalveerd. Het kan zijn dat je: - Altijd al 512Mb hebt gehad, terwijl je dacht dat he 1 GB had. - Ze inderdaad in een computershop je 1 BG latje hebben veranderd naar een 512MB latje. Die stakkers doen dat vooral met DDR1 geheugens. Alsof niemand het door heeft, die rotzakken - Je hebt de grootte van je videokaart vergroot. Je videokaart gebruikt namelijk geheugen van je RAM. - Je toch 2 reepjes had, en eentje het heeft begeven Dit zijn de mogelijke opties, meer kan ik er zo gauw niet bedenken. Reageren
Crypteq Geplaatst: 3 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 RAM latjes worden echt niet zomaar gehalveerd. Het kan zijn dat je:1 Altijd al 512Mb hebt gehad, terwijl je dacht dat he 1 GB had. 2 Ze inderdaad in een computershop je 1 BG latje hebben veranderd naar een 512MB latje. Die stakkers doen dat vooral met DDR1 geheugens. Alsof niemand het door heeft, die rotzakken 3 Je hebt de grootte van je videokaart vergroot. Je videokaart gebruikt namelijk geheugen van je RAM. 4 Je toch 2 reepjes had, en eentje het heeft begeven Dit zijn de mogelijke opties, meer kan ik er zo gauw niet bedenken. 1. is een mogelijkheid.... 2. heb pc nooit weggebracht. 3. ik zou niet weten hoe 4. nee, heb maar 1. Waarschijnlijk maar nieuw RAM geheugen kopen... Met een beetje geluk binnenkort nieuwe pc Reageren
ikt Geplaatst: 4 februari 2009 Rapport Geplaatst: 4 februari 2009 RAM latjes worden echt niet zomaar gehalveerd. Het kan zijn dat je:- Altijd al 512Mb hebt gehad, terwijl je dacht dat he 1 GB had. - Ze inderdaad in een computershop je 1 BG latje hebben veranderd naar een 512MB latje. Die stakkers doen dat vooral met DDR1 geheugens. Alsof niemand het door heeft, die rotzakken - Je hebt de grootte van je videokaart vergroot. Je videokaart gebruikt namelijk geheugen van je RAM. - Je toch 2 reepjes had, en eentje het heeft begeven Dit zijn de mogelijke opties, meer kan ik er zo gauw niet bedenken. Het is voor zover ik weet niet mogelijk om een externe VGA extra geheugen te geven. En als je het doet heb je sowieso weinig prestatiewinst. DDR2/3 geheugen is veel slomer dan het videokaartgeheugen. En het is anders ontworpen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 4 februari 2009 Rapport Geplaatst: 4 februari 2009 Met een beetje geluk binnenkort nieuwe pc Als je een nieuwe pc wilt gaan kopen zou ik geen geld meer uit gaan geven aan RAM plaatjes voor deze. Reageren
FerryN Geplaatst: 4 februari 2009 Rapport Geplaatst: 4 februari 2009 Misschien heeft een van je reepjes het begeven? dat kan niet als ik er maar 1 heb, als die het begeeft dan doet je pc het niet meer. In me moeders pc zaten 2 reepjes, en ze had 480mb ramgeheugen, een 'cel' zeg maar heeft het wss begeven waardoor hij nog maar 480mb had ipv. 512mb. Dus het is wel mogelijk. Dat bij taakbeheer meer 'geheugen' staat klopt, is normaal.Is ook bij mij zo, er staat dat ik bijna 5gb aan geheugen heb, terwijl ik 4gb heb(en XP dus telt ie maar 3gb). Ok, maar dan is het wel raar dat ik nu maar 512MB ram heb... Wat stond er eerst dan bij taakbeheer? Als eerst daar ook 1200nogwat mb stond klopt het dus wel, want bij taakbeheer staat je virtueel geheugen, niet het geheugen dat er daadwerkelijk inzit. Draai je kast open, en kijk naar het stickertje wat erop zit geplakt, wss. staat er 512mb en heb je het misschien door de war gegooid met wat er bij taakbeheer staat. Reageren
Sprunk Geplaatst: 5 februari 2009 Rapport Geplaatst: 5 februari 2009 (bewerkt) Het is voor zover ik weet niet mogelijk om een externe VGA extra geheugen te geven. En als je het doet heb je sowieso weinig prestatiewinst. DDR2/3 geheugen is veel slomer dan het videokaartgeheugen. En het is anders ontworpen. Het is wel mogelijk bij nVdia kaarten. nVidia heeft een speciale technologie genaamd TurboCache, waarbij ook gebruik word gemaakt van je RAM geheugen. (lees meer). En onboard chips maken alleen maar gebruik van je RAM. Maar dat je er eigenlijk niet zoveel op vooruit gaat klopt wel. Videokaart geheugen draait soms wel 5x sneller dan systeemgeheugen. TurboCache zit dan ook alleen op de wat mindere kaarten. (zie wederom Wiki artikel) Bewerkt: 5 februari 2009 door Sprunk Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.