Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb in een tutorial gelezen hoe je cars kunt spawnen.

Maar als ik de main in Sannybuilder 3 open komen er miljoenen regels :N , op ongeveer welke regel moet ik de code neerzetten?

Geplaatst:

zoek gewoon naar de opcode met sanny builder en dan vind je het vanzelf. Het is trouwens ook handiger om het in cleo te doen, hoef je geen nieuwe game te starten.

Geplaatst:
Wat is een opcode?

In dit geval is een opcode een regel wat tegen San Andreas zegt wat er moet gebeuren. Wat Wesley bedoeld, is dat je een van de woorden in de opcode die jij wil toevoegen (bijvoorbeeld "lock", of "parked") moet zoeken door op CTRL+F te drukken. Dan vind je dezelfde regel, en zet je jou nieuwe eronder. In CLEO is het makkelijker, hoef je geen nieuw game te starten ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Wat is een opcode?

In dit geval is een opcode een regel wat tegen San Andreas zegt wat er moet gebeuren. Wat Wesley bedoeld, is dat je een van de woorden in de opcode die jij wil toevoegen (bijvoorbeeld "lock", of "parked") moet zoeken door op CTRL+F te drukken. Dan vind je dezelfde regel, en zet je jou nieuwe eronder. In CLEO is het makkelijker, hoef je geen nieuw game te starten ;)

Bedankt voor de hulp Beagle!

Ik heb alleen nu nog een probleem.

Als ik op compline druk staat er kan IMG file niet schrijven....

Deze code heb ik ingetypt

014B: $PARKED_cheetah = init_parked_car_generator #cheetah color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -2524.0945 2247.4575 4.6145 angle 49.6353

014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101

Wat moet ik nu doen??

PS de auto spawnt ingame nu ook niet!

Bewerkt: door GTA_K

014B: $PARKED_cheetah = init_parked_car_generator #cheetah color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -2524.0945 2247.4575 4.6145 angle 49.6353

Ja, deze code is ook fout. Jij maakt $PARKED_CHEETAH aan, maar bij

zeg jij dat er iets met een $PARKED_RHINO moet gebeuren. Dit moet ook $PARKED_CHEETAH zijn. Ook zou ik aanraden namen van voertuigen, peds en objecten in hoofdletters te doen. Dus dan word het CHEETAH in plaats van cheetah :) De goede code is dus:

014B: $PARKED_CHEETAH = init_parked_car_generator #CHEETAH color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -2524.0945 2247.4575 4.6145 angle 49.6353
014C: set_parked_car_generator $PARKED_CHEETAH cars_to_generate_to 101

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:
Wat is je code nu precies? Waar heb je het gezet? Is het in CLEO (ben even vergeten)?

Deze (2 codes achter elkaar):

014B: $BAYSIDEMODCAR1 = init_parked_car_generator #CHEETAH color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -2524.094 2247.458 4.6145 angle 49.6353 
014C: set_parked_car_generator $BAYSIDEMODCAR1 cars_to_generate_to 101 
$BAYSIDEMODARMOUR1 = Pickup.Create(#BODYARMOUR, 15, -2534.001, 2251.989, 4.9803)

Ik heb ze in Initial_1 gezet.

Ik ben aan het scripten in Sannybuilder, maar ik heb cleo 3.0 wel geïnstalleerd en hij werkt ook.

Maar ik heb geen idee hoe ik in cleo moet werken.

Wat jij hebt gemaakt is een normale SCM mod. Daar heb je het originele main.scm voor aangepast en er deze regels ingevoegd. Bij het gebruik van SCM mods is het algemeen bekend dat je savegames niet meer zullen werken. Je zult de mod dus weg moeten halen (gewoon de originele main.scm er weer in zetten, ik neem aan dat je een backup hebt gemaakt) om weer gebruik te kunnen maken van je savegames.

CLEO mods maak je door de volgende regel bovenaan je script neer te zetten in SannyBuilder:

{$CLEO .CS}

Dan wordt het script automatisch gecompileerd tot een .cs bestand in plaats van een .scm bestand. Dit bestand kun je dan in de CLEO map zetten en deze zal automatisch worden gelezen door het spel. Jouw script had er in CLEO vorm dus zo uit kunnen zien:

{$CLEO .CS}

thread "test"

:TEST
014B: $BAYSIDEMODCAR1 = init_parked_car_generator #CHEETAH color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -2524.094 2247.458 4.6145 angle 49.6353 
014C: set_parked_car_generator $BAYSIDEMODCAR1 cars_to_generate_to 101 
$BAYSIDEMODARMOUR1 = Pickup.Create(#BODYARMOUR, 15, -2534.001, 2251.989, 4.9803)

0A93: end_custom_thread

Als ik me niet vergist heb tenminste. Zo'n ervaren scripter ben ik nu ook weer niet. ;)

Bewerkt: door K.O.

Ik heb het geplakt en toen kwam deze error:

Onbekende directive DEFINE OBJECTS 389

Ik kan nu niet meer complimeren!!

EDIT:

Ik heb er nu een MPACK van gemaakt, nu kan ik wel weer saven en complimeren.

Bewerkt: door GTA_K

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...