Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik heel eerlijk ben, vind ik 'mods die een grote jump plaatsen' een beetje vaag. Je moet weten dat er een hoop verschillende soorten mods zijn, en dat deze op verschillende manieren geïnstalleerd dienen te worden. Ik snap niet helemaal wat jij met 'mods die een grote jump plaatsen' bedoelt, dus kan ik je niet uitleggen hoe je het voor mekaar moet krijgen. Hebben we het hier over een mod die je van internet hebt gedownload? Of heb je zelf een 3D model gemaakt? In het eerste geval zit er bij de mod hoogstwaarschijnlijk een 'readme.txt' bestand, waarin staat uitgelegd hoe je de mod moet installeren.

Ook kun je altijd terecht bij de Master Tutorial List als je problemen hebt.

Geplaatst: (bewerkt)

Bij de eerste zit een readme, als je die leest weet je hoe je het moet installeren:

open up gta3.img with IMG Tool and add all of the DFF's and TXD's and then click rebuild.
copy the data folder to the GTA VC directory and say Yes to all to let it overwrite.
open VC Limit Adjuster and set buildings to 7153 and click save and start a new game of VC

all content and credit of this mod belongs to chickenplucker and was modified by nath247 for allowing it to run in VC without having to delete all of vice city.

#edit by chickenplucker
nath247 did a bunch of work to get this to work in a full Vice, so major thanks and credits go to him for this version.
Feb 24, 06

Bij de tweede download zit er gewoon een readme, als je die even doorleest weet je hoe je het moet installeren:

===================
<<< No Sink Mod (v1.1) >>>
===================
Created By: Blue Zircon
E-Mail: webmaster@gtamodz.tk
Released (v1): March 20, 2003
Released (v2): May 27, 2003

===================
<<< Installing >>>
===================
To manually install:
1. Open up your GTA: VC directory (usually in C:\Program Files).
2. Open the data folder.
3. Replace the original handling.cfg with the one provided in this zip.

====================
<<< Uninstalling >>>
====================
Replace the modded handling.cfg with the original one.

===================
<<< History >>>
===================
v1.0 - In beta.
v1.1 - Functional and fixed "unhandled exception error" at VC load screen.

Bij de derde is de readme in het spaans Italiaans (ben niet goed in het herkennen daar van), maar als je goed hebt gekeken zou je er ook uit moeten komen:

Proiettili rigeneranti by [FunGt]

Con questa mod tutti i proiettili daranno vita a Tommy (e anche a tutti gli altri personaggi come poliziotti, pedoni...
Anche se sparate alle auto gli darete vita, cioè se sta andando a fuoco e gli sparate, non esploderà più!!!
Per uccidere le persone se nn lo scoprireste da soli usate l'M4 che spesso stacca qualche parte del corpo e così morirà. Anche le bombe uccideranno la gente!!!

INSTALLAZIONE:
Per installare questa mod basta sostituire il file "weapon.dat" che si trova in "c:\programmi\Rockstargames\Grand Theft Auto vice city\data" ma ricordatevi di fare PRIMA un backup del vostro file nel caso nn foste soddisfatti della mia mod.

for problems:fungt@libero.it

[FunGt]

Dan zou je op dit zinnetje moeten letten:

"weapon.dat" che si trova in "c:\programmi\Rockstargames\Grand Theft Auto vice city\data"

Altijd eerst een backup maken :cya:

@Hieronder: Kan ze moeilijk uit elkaar halen :puh: Ik bedoelde trouwens met mijn geciteerde zin, dat je de "weapon.dat" in "VC/Data" moest zetten :)

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:
Bij de derde is de readme in het spaans, maar als je goed hebt gekeken zou je er ook uit moeten komen:

*readme*

Dan zou je op dit zinnetje moeten letten:

"weapon.dat" che si trova in "c:\programmi\Rockstargames\Grand Theft Auto vice city\data"

Altijd eerst een backup maken :cya:

Kleine verbetering: de readme is in het Italiaans, niet in het Spaans. Talen lijken lichtelijk op elkaar, maar er zijn toch wel een hoop verschillen. Bovendien gaat het niet echt om het zinnetje dat jij hebt geplaatst, maar is het volgende stukje veel belangrijker:

Per installare questa mod basta sostituire il file "weapon.dat"

Oftewel: Om de mod te installeren is het genoeg om enkele regels in weapon.dat te vervangen. Dat je een backup moet maken van het bestand en dat je de mod in de /data map kunt vinden, zijn twee zaken die eigenlijk voor zich zouden moeten spreken.

Geplaatst:
Wat werkt er dan precies niet? Start IMGTool niet op, krijg je een foutmelding, wat?

:N

soms als ik het wil openen gaat dat niet en soms als ik het open en er bestanden in wil doen gaat dat niet

Geplaatst:
"gaat dat niet". Wat gaat er niet? Foutmelding? Gebeurt niets? Wat?

als ik iets wil openen erin dan ERROR (lukt dan nie meer verder)

Geplaatst:

... en wat voor ERROR krijg je precies? Ik neem aan dat het type error er ook bij staat, en da's wel even handig om te weten.

Ik denk dat je vergeten bent om gta3.img van 'alleen-lezen' af te halen. Klik met de rechtermuisknop op het bestand en kies voor Eigenschappen. Vink nu 'alleen-lezen' uit en klik op Toepassen. Klik op OK.

Probeer het nu nog eens. Grote kans dat het nu werkt.

Mocht het nog niet werken, dan kun je proberen om een ander programma te gebruiken om het .img archief mee te openen, zoals MultiIMG.

Geplaatst:
... en wat voor ERROR krijg je precies? Ik neem aan dat het type error er ook bij staat, en da's wel even handig om te weten.

Ik denk dat je vergeten bent om gta3.img van 'alleen-lezen' af te halen. Klik met de rechtermuisknop op het bestand en kies voor Eigenschappen. Vink nu 'alleen-lezen' uit en klik op Toepassen. Klik op OK.

Probeer het nu nog eens. Grote kans dat het nu werkt.

Mocht het nog niet werken, dan kun je proberen om een ander programma te gebruiken om het .img archief mee te openen, zoals MultiIMG.

ik weet niet hoe dat ik het moet zeggen : dat programme doet gewoon niks (ik kan niks openen)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...