Jump to content

Website maken


GTA-GamerXbox

Recommended Posts

Er zijn veel goede programma's voor, maar lang niet allemaal gratis:

- Kladblok (standaard in Windows, niet aanbevolen

- Adobe Dreamweaver (zeer goed en professioneel)

- Microsoft Sharepoint Designer (niet slecht maar ook niet geweldig)

- Microsoft Frontpage (wordt niet meer gemaakt maar is goed voor de beginnende webdesigner)

Verder zijn er bij o.a. Google ook nog online services, maar die ken ik verder niet.

Succes :D

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals je hierboven kunt zien heb je er al een paar. Ik zal ook een paar geven die ik ken met links als het kan ;) Indien je een site wilt maken met bv. Freewebs dan zit er al een editor in de site zelf ;)

Deze ken ik:

  • Kompozer
  • Directadmin (zit meestal bij je host erin als je een betaalde hebt.) Bereikbaar via: htp://www.jedomein.nl:2222 (meestal)

Link to comment
Delen op andere websites

'Tuurlijk, je kunt dit soort tools gebruiken waarmee het maken van een website niet veel moeilijk is dan het slepen van wat tekstvakjes en plaatjes, maar je kunt ook gewoon daadwerkelijk doorhebben wat je aan het doen bent. Daarom raad ik Notepad++ aan. Begin met het leren van HTML en maak wat simpele pagina's. Dan kun je bijvoorbeeld CSS of JavaScript gaan gebruiken. Als je echte grote websites wilt gaan maken raad ik PHP aan. Veel 'tools' heb je daar verder niet echt voor nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Directadmin (zit meestal bij je host erin als je een betaalde hebt.) Bereikbaar via: htp://www.jedomein.nl:2222 (meestal)

Bij jouw host misschien, maar dat hoeft niet voor elke host zo te zijn. Er bestaan ook hostingbedrijven zonder site-editor, laat staan met dat adres. Het hangt echt puur van je host af. Roep niet meteen dingen als je het niet zeker weet, want dat "meestal" klopt dus al helemaal niet.

Link to comment
Delen op andere websites

'Tuurlijk, je kunt dit soort tools gebruiken waarmee het maken van een website niet veel moeilijk is dan het slepen van wat tekstvakjes en plaatjes, maar je kunt ook gewoon daadwerkelijk doorhebben wat je aan het doen bent.

Tuurlijk, je moet wel doorhebben wat je aan het doen bent. In alle programma's die ik genoemd heb kan je ook de code met de hand bewerken, ik heb zelf ook HTML geleerd door een programma de code te laten maken en dan te kijken wat het allemaal deed. En verder is het natuurlijk handig als je in een menu'tje net even dat kleine stukje code op kan zoeken wat je je niet meer voor de geest kan halen. Daarom blijf ik Dreamweaver aanraden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik ook Dreamweaver CS4. Probeer anders een paar trials van de genoemde programma's te installeren en >>> Door Thundercover: Ook via de PB niet de bedoeling.<<<. Maar je zal toch kennis van HTML moeten hebben, al heb je een programma als Dreamweaver. Die HTML kennis krijg je door handleidingen die op het internet staan. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik raad mensen aan;

Adobe Dreamweaver, Adobe GoLive of iets creatiefs in Adobe Flash te maken,

Het is in prencipe niet heel ingewikkeld en gemakkelijk te begrijpen en leuk om te doen

Ik heb hier zelf al een viertal site's mee gemaakt voor wat klanten, en ze zijn zeer content over het resultaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Bare Bones Guido to HTML. Hier vind je alle html codes. Je kunt er een mooi begin met html mee maken en leren dingen op een gemakkelijke manier mooi vorm te geven. Tabellen zijn handig om dingen op de juiste plek te zetten, al is het niet zo professioneel. Ook hier is veel informatie: http://www.html-site.nl/html.php.

<body>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
</body>
</html>

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil hier nog even wat over zeggen. Ik zou gewoon gebruiken wat mij het handigste lijkt, maar dan gebaseerd van wat je weet qua HTML. Je ziet vaak sites waar je namelijk helemaal geen kennis van HTML nodig hebt maar bij andere sites heeft dat wel degelijk een grote bijdrage aan je site.

Ik heb mijn website gemaakt met Dreamweaver (ik heb enige kennis van HTML en CSS) en heb het vervolgens gehost met webs.com. Vervolgens heb ik een account aangemaakt bij dot.tk. Wanneer je daar een account hebt en je hebt je site er ingevoerd wordt er een soort van url aangemaakt waar je mensen je site dan mee bezoeken. Dan is voor zover ik weet alle reclame weg en heeft je site ook een normale URL. Het enige wat er dan nog wel is is dat er .tk staat en dat je site-icoon wordt gewijzigd maar zelf vind ik dat het meer dan waard.

Dit alles is natuurlijk geheel gratis. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil hier nog even wat over zeggen. Ik zou gewoon gebruiken wat mij het handigste lijkt, maar dan gebaseerd van wat je weet qua HTML. Je ziet vaak sites waar je namelijk helemaal geen kennis van HTML nodig hebt maar bij andere sites heeft dat wel degelijk een grote bijdrage aan je site.

Ik heb mijn website gemaakt met Dreamweaver (ik heb enige kennis van HTML en CSS) en heb het vervolgens gehost met webs.com. Vervolgens heb ik een account aangemaakt bij dot.tk. Wanneer je daar een account hebt en je hebt je site er ingevoerd wordt er een soort van url aangemaakt waar je mensen je site dan mee bezoeken. Dan is voor zover ik weet alle reclame weg en heeft je site ook een normale URL. Het enige wat er dan nog wel is is dat er .tk staat en dat je site-icoon wordt gewijzigd maar zelf vind ik dat het meer dan waard.

Dit alles is natuurlijk geheel gratis. ^_^

Als moet ik zeggen dat het best grappig ik zal ik zeggen bezoek mij website gratis en als je een bankaccount heb voor je zelf niet zulke ouders als ken je nog makkelijke geld verdien ook.

1 woord geweldig!!! en alle optie mogelijke Klik hier!

Edit: als je html wil doen dan gewoon htlm tut zoeken op internet en kladblok.

Bewerkt: door Thundercover
Link verwijderd, site voegt niks toe aan het topic. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...