Jump to content

Problemen met PC

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Net heb ik mijn pc in stanby modus gezet omdat ik ff weg moest. Toen ik hem daarna wou aanzetten stopte hij ermee. Elke keer als ik heb nu aanzet hapert hij. Het stroom gaat aan en uit denk ik (heb geen beeld en de lampjes op het toetsenbord knipperen.) Ook gaat de ventilator aan / uit.

Wat kan dit zijn?

MVG Reinier

Geplaatst:

Hoor je piepjes?

Zo ja, kijk in het boekje van je mobo wat het probleem is.

Zo nee, dan is je mobo dood of misschien wle je bios.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je bios crashen, als dit gebeurt heb je een probleem.

Kijk in jepc en haal bijvoorbeeld de videokaart er eens uit en wissel de geheugen sticks eens om of start met 1 stick, het kan maar zo zijn dat 1 van de 2 kapot is.

Er kan kortsluiting geweest zijn in huis terwijl je pc aanstond, in dat geval is je moederbord gewoon kapot en doorgebrand.

Mocht je bios gecrasht zijn/kapot, dan kan deze replaced worden(denk ik), maar ik denk dat er gewoon iets op je mobo kapot is.

Geplaatst:

Ik hoor geen piepjes. wel loopt hij nu door, maar de lampjes branden niet ook nog geen beeld. T zal wel een nieuw pc zijn denk ik.

Geplaatst:
Je kunt er ook gewoon een nieuw mobo inzetten, nieuwe PC is niet noodzakelijk.

Hoe duur is een goede mobo ongeveer? Me pc is ook niet echt goed meer dus een nieuwe pc zou ik ook niet erg vinden.

Geplaatst:
Je kunt er ook gewoon een nieuw mobo inzetten, nieuwe PC is niet noodzakelijk.

Hoe duur is een goede mobo ongeveer? Me pc is ook niet echt goed meer dus een nieuwe pc zou ik ook niet erg vinden.

Ligt aan de rest van je onderdelen, moet er wel op passen natuurlijk.

Geplaatst:

zorg nou maar eerst dat je zeker weet dat je mobo kapot is, als jij bij het opstarten geen beeld krijgt(ook niet van de bios) is de kans dat je mobo kaduuk is of de bios is gecrasht(bios is gewoon software en kan gewoon crashen), als je bios is gecrasht kan het maarzo zijn dat de code in de bios chip corrupted is.

Je kunt de batterij van de mobo eruit halen(zou neit weten hoe dat moet) en er na 10 minuten er weer inzetten.

Mocht je wel het eerste scherm te zien krijgen, dan kun je de bios enteren(meestal DEL F2 of F12) en de settings resetten.

Kijk in ieder geval alles goed na zodat je dingen kunt uitsluiten en zeker weet wat kapot is, straks is er bijvoorbeeld alleen een geheugenmodule kapot en heb jij een nieuwe pc gekocht omdat anderen vertelden dat je mobo kapot is(waar ik neit echt in geloof)

Geplaatst: (bewerkt)
zorg nou maar eerst dat je zeker weet dat je mobo kapot is, als jij bij het opstarten geen beeld krijgt(ook niet van de bios) is de kans dat je mobo kaduuk is of de bios is gecrasht(bios is gewoon software en kan gewoon crashen), als je bios is gecrasht kan het maarzo zijn dat de code in de bios chip corrupted is.

Je kunt de batterij van de mobo eruit halen(zou neit weten hoe dat moet) en er na 10 minuten er weer inzetten.

Mocht je wel het eerste scherm te zien krijgen, dan kun je de bios enteren(meestal DEL F2 of F12) en de settings resetten.

Kijk in ieder geval alles goed na zodat je dingen kunt uitsluiten en zeker weet wat kapot is, straks is er bijvoorbeeld alleen een geheugenmodule kapot en heb jij een nieuwe pc gekocht omdat anderen vertelden dat je mobo kapot is(waar ik neit echt in geloof)

Als er een geheugenmodule kapot is dan gaat de bios hard piepen.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst:

Maar dat wil dus nog niet zeggen dat het moederbord kapot is, volgens mij is gewoon de bios gecrasht, of er is kortsluiting geweest.

Geplaatst:

Heb je ook al geprobeerd de stroom er een nachtje af te halen? Als je hele systeem even zonder stroom heeft gestaan doet hij het wel eens weer. Kan je ook het type moederbord geven dat je hebt?

Geplaatst:

Als er kortsluiting was is zijn huis vangt de voeding dat wel op. De meeste voedingen zijn tegen kortsluiting beveiligd. Dehalve als je zo'n C merk bagger ding erin hebt zitten natuurlijk.

Probeer dit eens. Ze de schakelaar op je voeding uit, en haal het batterijtje uit je moederbord. Druk en paar keer op de aan knop en wacht dan een half uurtje. Druk nogmaals op de aanknop. Stop de batterij weer in je moederbord en zet de stroom er weer op. Misschien dat alles nu weer goed werkt.

En als je geen beeld krijgt, kan ook je videokaart kapot zijn natuurlijk.

Geplaatst:
Heb je ook al geprobeerd de stroom er een nachtje af te halen? Als je hele systeem even zonder stroom heeft gestaan doet hij het wel eens weer. Kan je ook het type moederbord geven dat je hebt?

Op de een of andere manier heeft t gewerkt:) Hij doet het weer goed:)

Bedankt voor de hulp allemaal!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...