Jump to content

The Curious Case of Benjamin Button.


Forever GTA

Recommended Posts

45404tg9.jpg

The Curious Case of Benjamin Button.

http://www.benjaminbutton.com/

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Curious_C...Benjamin_Button

Zoals je ook op de site kan lezen heeft de film wel 13 oscars nominaties gekregen.

Daisy (Cate Blanchett) is een weduwe op leeftijd. Ze ligt stervende in het ziekenhuis. Ze wordt gezelschap gehouden door haar dochter Caroline (Julia Ormond). Daisy vraagt haar voor te lezen uit het daar aanwezige dagboek van ene Benjamin Button, waarna de film overgaat op beelden van diens leven, hoewel soms onderbroken voor dialogen tussen Daisy en Caroline in het heden.

De film gaat over iemand die oud is geboren en jong dood gaat, maar in z'n leven veel doet en tegenkomt.

Vroeg in de kindertijd ontmoet hij het meisje die de ware is en vica versa, maar ze zijn gedoemd want ze leven allebei de andere kant op. En zijn op een bepaald moment in het leven even oud.

Ben er heen geweest samen met een kennis in een rolstoel die ik net ken, dus ik heb niet alleen van de film geleerd maar ook van haar.

Niet dat de titanic altijd de beste zou blijven natuurlijk, er zijn natuurlijk ook films geweest die beter dan de deze film waren.

Maar t is wel een van de beste die er is.

Maar denk wel en voor mij zeker dat benjamin button al die films gepasseerd is, en nog heel lang net als de titanic de beste blijft al komen er steeds meer betere films uit.

The holiday is er zeker een van.

Wat ik van de film vond:

Een 3 uur durende film die van mij part nog veel langer had mogen duren, de film blijft je vasthouden tot het einde zonder ook maar enige verveling of iets dergelijks. Voor ieder anders natuurlijk.

Er zijn niet veel films die zo goed zijn dat ze bij de beste horen zoals de juiste:

acteurs/actrices, muziek, omgeving, emoties en veel meer.

Het is werkelijk een prachtfilm vol met romance, spanning, triestheid, blijheid. Het is magisch je gelooft ieder moment.

Brad pitt & Cate blachett zijn de juiste personen geweest voor deze film ze vullen elkaar ook heel goed op, ze hebben vast ook foto's van brad's jeugd/bladen etc.. gebruikt voor z'n jongere zelf, want je ziet hem gewoon terug van hoe ie er jaren geleden uitzag.

Ik denk dat bepaalde andere beroemdheden het ook hadden kunnen doen, weet ongeveer welke maar dan zou de film ook een beetje anders zijn.

Het is de rol van hun leven en denk niet dat ze die nog zullen overtreffen, cate heeft dan wel in lotr gespeeld dat was haar beste rol, maar het heeft wel die film overtroffen.

Op het einde was niet alleen ik maar degene met mij, en andere in tranen zo goed is het t is de beste film van het jaar zoiezo al.

(paar tranen)

Je zult niet zo gauw iets anders zien dan dit, het is een ongeloofelijk verhaal het inspireert. En je leert er ook van maar zal niet zeggen wat dat mag je zelf ondervinden, het is een ''echte aanrader'' het komt tot z'n recht in de bioscoop.

Die 13 nominaties heeft de film en de rest zeker verdiend, zelfs nog meer lijkt me. Weet niet of je nog hoger kan scoren maar dat zou zeker kunnen anders.

Kan doorblijven gaan natuurlijk maar ga het maar kijken zou ik zeggen, en als je iets wilt weten kan je t ook vragen natuurlijk. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb die film ook gezien en vind echt prachtige film die ik heb ooit gezien. Eerste dramafilm die verdient in mijn top 10. De scene met Benjamin en zijn echte vader aan de pier waar de zonsopgang vind ik mooiste scene.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...