Jump to content

Bijna probleem vrij zou iemand even willen kijken...:D


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

bij de bijlage is een totaal script /hit het is de bedoeling dat je random hits kan doen door /random bijvoorbeeld dat er een hit word gezet op ID amount zoiets en dan is het ID steeds verschillend als je Random doet. nu heb ik al wat geprobeerd hieronder waar het stukje overgaat:

---------------------------------------

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

dcmd(hit, 3, cmdtext);

if (strcmp("/random", cmdtext, true, 10) == 0)

{

if(IsPlayerAdmin(playerid)==1)

{

new amount;

new str[128];

new ID = random(14);

if(IsPlayerConnected(hit))

{

hit[iD] = amount;

hiter[iD] = playerid;

new string[256];

format(string, sizeof(string), "Er is een hit gezet op %s (%i) voor $%i KILL HEM", ReturnPlayerName(ID), ID, amount);

SendClientMessage(playerid, COLOR_MSG, string);

format(string, sizeof(string), "Er is een has gezet a hit op %s (%i) voor $%i KILL HEM", ReturnPlayerName(playerid), playerid, ReturnPlayerName(ID), ID, amount);

SendClientMessageToAll(COLOR_MSG, string);

antispam[playerid] = 1;

SetTimerEx("antispamtimer", ANTISPAM_TIME*1000, false, "d", playerid);

}

else SendClientMessage(playerid,COLOR_MSG," Randomized player is not connected...try again");

format(str,sizeof(str),"/hit %d 1000",ID);

SendPlayerMessageToAll(playerid,str);

return 1;

}

return 0;

}

---------------------------------------------

nu zitten er 2 of 3 fouten in:S zou iemand die kunnen vinden

------------------------------------------------------

C:\Users\User\Desktop\Samp server - kopie\filterscripts\hit.pwn(220) : warning 219: local variable "ID" shadows a variable at a preceding level

C:\Users\User\Desktop\Samp server - kopie\filterscripts\hit.pwn(221) : error 035: argument type mismatch (argument 1)

C:\Users\User\Desktop\Samp server - kopie\filterscripts\hit.pwn(246) : error 033: array must be indexed (variable "hit")

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

2 Errors.

---------------------------------------------------------

alvast bedank Zwartebanaan als het verwarrend is is er bijlage

help_.txt

waardefoutzit.txt

Bewerkt: door zwartebanaan
Geplaatst:

SendPlayerMessageToAll(playerid,str);

klopt niet.

Verder klopt de zin ''Er is een has gezet a hit op %s (%i) voor $%i KILL HEM'' totaal niet, het lijkt wel alsof je het zo ergens uti gekoppierd hebt

Geplaatst:

Er is een has gezet a hit op %s (%i) voor $%i KILL HEM

sorry het moet zijn

Er is een hit gezet op %s (%i) voor $%i

kwam omdat ik vergeten was om ver te vertalen:P de rest is wel goed hoor

Geplaatst:

SendPlayerMessageToAll(playerid,str);

is goed?

het moet zijn:

SendPlayerMessageToAll(COLOR_HIERJECOLOR, str);

Geplaatst: (bewerkt)

{
  dcmd(hit, 3, cmdtext);
  if (strcmp("/random", cmdtext, true, 10) == 0)
  {
 if(IsPlayerAdmin(playerid)==1)
 {
	 new amount;
	 new str[128];
	 new hitplayer = random(14);
 	 if(IsPlayerConnected(hitplayer))
	 {
		   hit[hitplayer] = amount;
		   hiter[hitplayer] = playerid;
		   new string[256];
		   format(string, sizeof(string), "Er is een hit gezet op %s (%i) voor $%i ", ReturnPlayerName(hitplayer), hitplayer, amount);
		   SendClientMessage(playerid, COLOR_MSG, string);
		   format(string, sizeof(string), "Er is een hit gezet op %s (%i) voor $%i ", ReturnPlayerName(playerid), playerid, ReturnPlayerName(hitplayer), hitplayer, amount);
		   SendClientMessageToAll(COLOR_MSG, string);
		   antispam[playerid] = 1;
		   SetTimerEx("antispamtimer", ANTISPAM_TIME*1000, false, "d", playerid);
	 }
	 else SendClientMessage(playerid,COLOR_MSG," Randomized player is not connected...try again");
	 format(str,sizeof(str),"/hit %d 1000",ID);
	 SendPlayerMessageToAll(playerid,str);
	 return 1;
 }
 return 0;

  }

Het is gelukt ik heb de errors eruit.. online doet hij het prima hij zet een random hit, maar als je die gene kilt krijg je geen geld. ook is het vreemd dat constant dezelfde ID worden genomen... ik snap er niks meer van.. gatsie...

Bewerkt: door zwartebanaan
Geplaatst:

Dat script is volgens mij nog altijd totaal fout.

dcmd werkt als volgt:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
dcmd(hit, 3 cmdtext);
dcmd(random, 6, cmdtext);
return 0;
}

dcmd_hit(playerid, params[])
{
// code
return 1;
}

dcmd_random(playerid, params[])
{
// code
return 1;
}

Geplaatst:

Hoe moet ik de codes er nu inzetten ik ben nog een beginner kan al redelijk wat scripten maar dit gaat nog niet:P

zou je het kunnen uitleggen?

Geplaatst:

Ah ja, iets over het hoofd gezien.

dcmd moet er altijd uitzien als volgt, anders crasht de compiler.

dcmd_naamvancommando(playerid, params[])
{
// Code
return 1;
}

Ik heb het even voor je gefixed, geen errors of warnings meer, maar ik kan niet zeggen of het daadwerkelijk werkt zoals het zou moeten, want dat heb ik niet getest.

http://www.plaatscode.be/92913/

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...