zwartebanaan Geplaatst: 8 februari 2009 Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 (bewerkt) bij de bijlage is een totaal script /hit het is de bedoeling dat je random hits kan doen door /random bijvoorbeeld dat er een hit word gezet op ID amount zoiets en dan is het ID steeds verschillend als je Random doet. nu heb ik al wat geprobeerd hieronder waar het stukje overgaat: --------------------------------------- public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { dcmd(hit, 3, cmdtext); if (strcmp("/random", cmdtext, true, 10) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { new amount; new str[128]; new ID = random(14); if(IsPlayerConnected(hit)) { hit[iD] = amount; hiter[iD] = playerid; new string[256]; format(string, sizeof(string), "Er is een hit gezet op %s (%i) voor $%i KILL HEM", ReturnPlayerName(ID), ID, amount); SendClientMessage(playerid, COLOR_MSG, string); format(string, sizeof(string), "Er is een has gezet a hit op %s (%i) voor $%i KILL HEM", ReturnPlayerName(playerid), playerid, ReturnPlayerName(ID), ID, amount); SendClientMessageToAll(COLOR_MSG, string); antispam[playerid] = 1; SetTimerEx("antispamtimer", ANTISPAM_TIME*1000, false, "d", playerid); } else SendClientMessage(playerid,COLOR_MSG," Randomized player is not connected...try again"); format(str,sizeof(str),"/hit %d 1000",ID); SendPlayerMessageToAll(playerid,str); return 1; } return 0; } --------------------------------------------- nu zitten er 2 of 3 fouten in:S zou iemand die kunnen vinden ------------------------------------------------------ C:\Users\User\Desktop\Samp server - kopie\filterscripts\hit.pwn(220) : warning 219: local variable "ID" shadows a variable at a preceding level C:\Users\User\Desktop\Samp server - kopie\filterscripts\hit.pwn(221) : error 035: argument type mismatch (argument 1) C:\Users\User\Desktop\Samp server - kopie\filterscripts\hit.pwn(246) : error 033: array must be indexed (variable "hit") Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Errors. --------------------------------------------------------- alvast bedank Zwartebanaan als het verwarrend is is er bijlage help_.txt waardefoutzit.txt Bewerkt: 8 februari 2009 door zwartebanaan Reageren
Antrex Geplaatst: 8 februari 2009 Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 SendPlayerMessageToAll(playerid,str); klopt niet. Verder klopt de zin ''Er is een has gezet a hit op %s (%i) voor $%i KILL HEM'' totaal niet, het lijkt wel alsof je het zo ergens uti gekoppierd hebt Reageren
zwartebanaan Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 Er is een has gezet a hit op %s (%i) voor $%i KILL HEM sorry het moet zijn Er is een hit gezet op %s (%i) voor $%i kwam omdat ik vergeten was om ver te vertalen:P de rest is wel goed hoor Reageren
Antrex Geplaatst: 8 februari 2009 Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 SendPlayerMessageToAll(playerid,str); is goed? het moet zijn: SendPlayerMessageToAll(COLOR_HIERJECOLOR, str); Reageren
Sandra Geplaatst: 8 februari 2009 Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 Nee hoor, het is wel: SendPlayerMessageToAll(senderid, const message[]); kijk maar: http://wiki.sa-mp.com/wiki/SendPlayerMessageToAll Reageren
zwartebanaan Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 (bewerkt) { dcmd(hit, 3, cmdtext); if (strcmp("/random", cmdtext, true, 10) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { new amount; new str[128]; new hitplayer = random(14); if(IsPlayerConnected(hitplayer)) { hit[hitplayer] = amount; hiter[hitplayer] = playerid; new string[256]; format(string, sizeof(string), "Er is een hit gezet op %s (%i) voor $%i ", ReturnPlayerName(hitplayer), hitplayer, amount); SendClientMessage(playerid, COLOR_MSG, string); format(string, sizeof(string), "Er is een hit gezet op %s (%i) voor $%i ", ReturnPlayerName(playerid), playerid, ReturnPlayerName(hitplayer), hitplayer, amount); SendClientMessageToAll(COLOR_MSG, string); antispam[playerid] = 1; SetTimerEx("antispamtimer", ANTISPAM_TIME*1000, false, "d", playerid); } else SendClientMessage(playerid,COLOR_MSG," Randomized player is not connected...try again"); format(str,sizeof(str),"/hit %d 1000",ID); SendPlayerMessageToAll(playerid,str); return 1; } return 0; } Het is gelukt ik heb de errors eruit.. online doet hij het prima hij zet een random hit, maar als je die gene kilt krijg je geen geld. ook is het vreemd dat constant dezelfde ID worden genomen... ik snap er niks meer van.. gatsie... Bewerkt: 8 februari 2009 door zwartebanaan Reageren
zwartebanaan Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 compleet hit command hitgoed.txt Reageren
Big Boss Geplaatst: 8 februari 2009 Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 Dat script is volgens mij nog altijd totaal fout. dcmd werkt als volgt: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { dcmd(hit, 3 cmdtext); dcmd(random, 6, cmdtext); return 0; } dcmd_hit(playerid, params[]) { // code return 1; } dcmd_random(playerid, params[]) { // code return 1; } Reageren
zwartebanaan Geplaatst: 9 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Hoe moet ik de codes er nu inzetten ik ben nog een beginner kan al redelijk wat scripten maar dit gaat nog niet:P zou je het kunnen uitleggen? Reageren
Big Boss Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Ik heb in ieder geval de dcmd gefixed in je code. http://www.plaatscode.be/91385/ Reageren
Thinkie Geplaatst: 10 februari 2009 Rapport Geplaatst: 10 februari 2009 Nee hoor, het is wel: SendPlayerMessageToAll(senderid, const message[]); kijk maar: http://wiki.sa-mp.com/wiki/SendPlayerMessageToAll sandra blijf erbij dat is SendPLAYERmessagetoall niet sendCLIENTmessagetoall ff wakker worden Reageren
zwartebanaan Geplaatst: 12 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 februari 2009 Alvast bedankt Thinkie Reageren
zwartebanaan Geplaatst: 12 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 februari 2009 Big boss ik kan hem niet meer complemeren vol met fouten denk ik......... Reageren
Big Boss Geplaatst: 12 februari 2009 Rapport Geplaatst: 12 februari 2009 Ah ja, iets over het hoofd gezien. dcmd moet er altijd uitzien als volgt, anders crasht de compiler. dcmd_naamvancommando(playerid, params[]) { // Code return 1; } Ik heb het even voor je gefixed, geen errors of warnings meer, maar ik kan niet zeggen of het daadwerkelijk werkt zoals het zou moeten, want dat heb ik niet getest. http://www.plaatscode.be/92913/ Reageren
zwartebanaan Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 ik ga het proberen en inderdaad geen errors meer Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.