reflax Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Heey, ik wil een nieuwe computer kopen, me neef heeft een packet samengesteld, ik vroeg me af of ik GTA iv hiermee gewoon normaal mee kan spelen, niet op het hoogste maar op gemiddeld Kast: Coolermaster 5 PSU: zalman 500watt mobo: asus p5n-d cpu: pentium D 2.5 ghz ram: kingston 2gb 800mhz vid: msi geforce 9600 512mb hardeschrijf: maxtor 500GB 7200rpm 32mb ? Alvast bedankt voro je reactie ^^ ( als deze samenstelling niet goed is, kan iemand danvoor mij dit lijstje update + de prijs posten van alles ? )
TaartJJ~! Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Nee, de processor is niet snel genoeg. Wat is je budget? dan zal ik even een pakket samen stellen.
reflax Geplaatst: 9 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Nee, de processor is niet snel genoeg.Wat is je budget? dan zal ik even een pakket samen stellen. ongeveer 500/540 euro
TaartJJ~! Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Inclusief kast en DVD drive etc?
reflax Geplaatst: 9 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 naja kast zou ik denk ik wel nodig hebben, deze kast is te klein en dvd ding ka nik uit me ouwe kast halen zitten er toch 2 in ^^ oja ik wil wel een upgraded bare systeem mobo moet Dual SLI ondersteunen met 2x 16speed PCI-e poorten Quadcore ondersteuning IDE en S-ata II ondersteuning Gigabyte lan poortjes da tik later als ik meer geld heb altijd nog kan upgraden >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<
TaartJJ~! Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 (bewerkt) Is dit wat? OH, ik zoek wel even een ander moederbord. Bewerkt: 9 februari 2009 door TaartJJ~!
reflax Geplaatst: 9 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Is dit wat?OH, ik zoek wel even een ander moederbord. zit alleen geen harddisk bij
TaartJJ~! Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Ja ik zal even iets anders doen, heb die inderdaad over het hooft gezien Moederbord heeft toch wel 2 PCI-e x16 slots, dus dat hoef ik toch niet te vervangen. Heb er dit van kunnen maken, 500GB HDD.
reflax Geplaatst: 9 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Ja ik zal even iets anders doen, heb die inderdaad over het hooft gezien Moederbord heeft toch wel 2 PCI-e x16 slots, dus dat hoef ik toch niet te vervangen. Heb er dit van kunnen maken, 500GB HDD. me neef zei dit : jah hij heeft er zelfs 3 maar t moet wel 16x speed zijnniet 16x 4x en 1x ( heb zelf niet verstand van pcs :PP )
TaartJJ~! Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 3 PCI slots en 2 PCI-e 2.0 16x slots volgens Azerty.
Limbolander Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Ja ik zal even iets anders doen, heb die inderdaad over het hooft gezien Moederbord heeft toch wel 2 PCI-e x16 slots, dus dat hoef ik toch niet te vervangen. Heb er dit van kunnen maken, 500GB HDD. zou die quadcore omruilen voor een E8400/E8500/E8600 de beste prijs/kwaliteit verhouding van die drie, dat ligt meer in zijn budget. als je quadcore neemt neem dan meteen een goede, niet zon Q8200, dan kan je beter een goede dualcore nemen zoals ik hierboven al noemde.
TaartJJ~! Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 Ja ik zal even iets anders doen, heb die inderdaad over het hooft gezien Moederbord heeft toch wel 2 PCI-e x16 slots, dus dat hoef ik toch niet te vervangen. Heb er dit van kunnen maken, 500GB HDD. zou die quadcore omruilen voor een E8400/E8500/E8600 de beste prijs/kwaliteit verhouding van die drie, dat ligt meer in zijn budget. als je quadcore neemt neem dan meteen een goede, niet zon Q8200, dan kan je beter een goede dualcore nemen zoals ik hierboven al noemde. Ik wil niet veel zeggen maar de Q8200 presteert beter dan de E8x00 in GTA IV en andere games die 4 cores ondersteunen.
Sprunk Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 (bewerkt) Je kunt eventueel nog wat bezuinigen op het geheugen. Met 2 GB heb je voldoende geheugen voor GTA IV, zeker als je op XP draait. Het is misschien maar een paar tientjes, maar scheelt misschien toch veel als je weinig geld hebt. En je kunt ook een AMD processor nemen. De X4 Phenom komt ook ver boven de aanbevolen eisen uit, en AMD is toch goedkoper dan Intel. De X9950 kost maar 175 euro, en dat is relatief goedkoop voor een goede Quad Core processor. GTA heeft eigenlijk aan een X3 Phenom al genoeg om op high te spelen, maar gewoon een X4 pakken zoals bijvoorbeeld deze, en natuurlijk een Socket AM2+ moederbord anders past het niet Ook is dezeCPU makkelijk te overclocken, mocht hij dat ooit willen doen. Bewerkt: 9 februari 2009 door Sprunk
reflax Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2009 oh hai i be cousin of reflax De reden waarom ik voor m'n neefje intel kies is omdat deze stabieler is. Daarnaast probeer ik een zo uitbreidbaar mogelijk systeempje op te zetten, dus een zo goed mogelijke moederboardje + de basis onderdelen. (T zou dan ook niet erg zijn als die mobo de helft van zijn budget opslurpt) Naarmate me neefje dan n baantje hebt, want hij's pas 14 Dan kan hij voor de dure CPU's (Quad core extreme ofzo) ,videokaartjes(gtx 260) en hyperX memmory gaan snapje? Tot die tijd zou het systeem wat ik samen had gestelt wel voldoende moeten zijn. Ik heb zelf een pctje van 2.500 euro staan met 1 van de meest grafische cpu's van intel (Pentuim D 3.4ghz) mijn systeem kan echt makkelijk gta 4 runnen. Vandaar dat ik voor de Pentuim D 2.5 ghz koos. Dat zou in principe het minimale moeten zijn wat de game aan kan. De specs van gta 4 zeggen ook dat Dual core minimaal gewenst is En deze cpu's kan ik persoonlijk tot 1ghz mee overclocken met de nieuwe asus mobo's. Dus dan zou die cpu van hem tegen de 3.5 ghz aan zitten als het moet
Limbolander Geplaatst: 10 februari 2009 Rapport Geplaatst: 10 februari 2009 Ja ik zal even iets anders doen, heb die inderdaad over het hooft gezien Moederbord heeft toch wel 2 PCI-e x16 slots, dus dat hoef ik toch niet te vervangen. Heb er dit van kunnen maken, 500GB HDD. zou die quadcore omruilen voor een E8400/E8500/E8600 de beste prijs/kwaliteit verhouding van die drie, dat ligt meer in zijn budget. als je quadcore neemt neem dan meteen een goede, niet zon Q8200, dan kan je beter een goede dualcore nemen zoals ik hierboven al noemde. Ik wil niet veel zeggen maar de Q8200 presteert beter dan de E8x00 in GTA IV en andere games die 4 cores ondersteunen. ja en hoeveel games zijn er die al 4 cores ondersteunen? 2 of 3 en meer niet
Recommended Posts