Jump to content

Computer !

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb zelf een pctje van 2.500 euro staan met 1 van de meest grafische cpu's van intel (Pentuim D 3.4ghz) mijn systeem kan echt makkelijk gta 4 runnen. Vandaar dat ik voor de Pentuim D 2.5 ghz koos. Dat zou in principe het minimale moeten zijn wat de game aan kan.

De specs van gta 4 zeggen ook dat Dual core minimaal gewenst is ;)

En deze cpu's kan ik persoonlijk tot 1ghz mee overclocken met de nieuwe asus mobo's.

Dus dan zou die cpu van hem tegen de 3.5 ghz aan zitten als het moet :dans:

Ik wil niet veel zeggen, maar mijn vriend had een Pentium D 3GHz en 9500GT en haalde bij GTA IV rond de 12 FPS op de laagste settings.

ja en hoeveel games zijn er die al 4 cores ondersteunen? 2 of 3 en meer niet ;)

GTA IV

Call of Duty 4 en World at War.

EDIT:

Dubbelpost :s

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

ja 2 games dus, niet echt veel :puh: maargoed tis net wat jij het meeste speelt, ik speel het meeste wat verouderde spellen dus ligt dualcore mij nog meer, speel je echt alleen cod4/gta IV dus de nieuwere spellen dan is quadcore idd een aanrader.

>>> Door Thundercover: Lange quote verwijderd.<<<

Geplaatst:
Ik heb zelf een pctje van 2.500 euro staan met 1 van de meest grafische cpu's van intel (Pentuim D 3.4ghz) mijn systeem kan echt makkelijk gta 4 runnen. Vandaar dat ik voor de Pentuim D 2.5 ghz koos. Dat zou in principe het minimale moeten zijn wat de game aan kan.

De specs van gta 4 zeggen ook dat Dual core minimaal gewenst is ;)

En deze cpu's kan ik persoonlijk tot 1ghz mee overclocken met de nieuwe asus mobo's.

Dus dan zou die cpu van hem tegen de 3.5 ghz aan zitten als het moet :dans:

Ik wil niet veel zeggen, maar mijn vriend had een Pentium D 3GHz en 9500GT en haalde bij GTA IV rond de 12 FPS op de laagste settings.

tsjah daar ken ik niks aan doen xD. T gaat niet alleen om de cpu en vidkaartje eh...

Ik zit met n asus nvidia engtop gtx260 896mb....

En me mobo is de p5n32e-sli.

En kzit met overgeclokte HyperX memmory modules..

En kspeel t spel op de meest grafische settings vloeiend..tegen de...wat zal t zjn..40-60fps op 1600x1050 resolutie.

Mjah, ben niet achterlijk als 21 jarige programmeur :puh:

Gruten, reflax z'n neef!

Geplaatst:

Dus er zitten nu 2 mensen te posten op reflax zijn account? Dat is zeker om het duidelijk te houden. :bonk:

Anyway. Misschien dat nu nog weinig games gebruik maken van 4 core's, maar denk ook aan te toekomst. Er komen vast veel meer games die 4 core's gaan ondersteunen. En oudere games kun je gewoon op 1 core laten draaien. Gewoon heel simpel via Taakbeheer kun je instellen welke applicatie op welke core('s) draait. Je kunt denk ik dan beter alvast in een Quad investeren.

En zoveel kennis zul je nou ook niet ervan hebben, want dan had je je overleden Pentium D al lang vervangen. Een Pentium D licht overigens onder het minimum. Dat je met die beestachtig sterke kaart natuurlijk wel wat comenseert, blijft de CPU onder de maat. Met een sterkere CPU haal je nog meer uit je PC en je videokaart.

40-60 FPS is slechts een gok, meet het is met FRAPS. :)

Geplaatst:

Jah me neefje vroeg of ik wilde posten want hij volgde t ffe ni meer xD

En het gaat erom dat m'n neefje een beetje met de toekomst mee kan. Dus een goede mobo is wel gewenst.

De rest komt later wel als hij wat geld gaat verdienen :puh:

T is alleen n beetje geld verspilling als hij over n jaartje of 2 weer een nieuwe pc kan gaan assembleren. Beetje zonde van z'n geld.

Mijn mobo daarentegen is bijv. wel goed voorbereid op de toekomst ;)

T kan Quad-Sli aan, en Quad core extreme cpu's.

Jammer genoeg kwam pas n jaartje ofzo later mobo's uit die hogere mhz aan kon wat geheugen betreft.

Die van mij gaat maar tot 800mhz :(

Vandaar de hyperX memmory met n zo laag mogelijke latency :puh:

En indd, mijn cpu zit wel tussen de 70-90% aan met gta 4.

Mijn gigantische videokaart neemt gelukkig bijna alles over :puh: t shared ook n deel van mijn ram geheugen, in totaal zit het tegen de 1.700mb aan video memmory :puh: maar het werkt en daar gaat het om :D

Mjah, zoiets probeer ik dus ook samen te stellen voor hem.

Alle adviezen zijn natuurlijk welkom. Ik weet veel over assembleren omdat ik daar voor studeer...Maar kben geen expert :puh:

Zal ik es proberen van de week :D

Gruten, Reflax z'n neef

Geplaatst:
Jah me neefje vroeg of ik wilde posten want hij volgde t ffe ni meer xD

En het gaat erom dat m'n neefje een beetje met de toekomst mee kan. Dus een goede mobo is wel gewenst.

De rest komt later wel als hij wat geld gaat verdienen :puh:

T is alleen n beetje geld verspilling als hij over n jaartje of 2 weer een nieuwe pc kan gaan assembleren. Beetje zonde van z'n geld.

Mijn mobo daarentegen is bijv. wel goed voorbereid op de toekomst ;)

T kan Quad-Sli aan, en Quad core extreme cpu's.

Jammer genoeg kwam pas n jaartje ofzo later mobo's uit die hogere mhz aan kon wat geheugen betreft.

Die van mij gaat maar tot 800mhz :(

Vandaar de hyperX memmory met n zo laag mogelijke latency :puh:

En indd, mijn cpu zit wel tussen de 70-90% aan met gta 4.

Mijn gigantische videokaart neemt gelukkig bijna alles over :puh: t shared ook n deel van mijn ram geheugen, in totaal zit het tegen de 1.700mb aan video memmory :puh: maar het werkt en daar gaat het om :D

Mjah, zoiets probeer ik dus ook samen te stellen voor hem.

Alle adviezen zijn natuurlijk welkom. Ik weet veel over assembleren omdat ik daar voor studeer...Maar kben geen expert :puh:

Zal ik es proberen van de week :D

Gruten, Reflax z'n neef

na " een jaartje of 2 " is je pc sowieso te verouderd om nog goed mee te kunnen gaan, wil je de nieuwere spellen blijven spelen moet je sowieso toch elke 2 jaar een nieuwe pc samenstellen. Hardware gaat sowieso erg snel dus naar 2 jaar heb je alweer het idee dat je PC sterk verouderd en sloom is.

En een videokaart kan geen geheugen "sharen" met je ram geheugen, alleen onboard VGA's doen dat.

Geplaatst: (bewerkt)

Er zijn bepaalde kaarten die geheugen van je RAM af snoepen, zodat je meer videogeheugen tot je beschikking hebt. nVidia noemt dit TurboCache, en ATI HyperMemory. Echter zijn dit niet al te briljante kaarten, en dus zal reflax óf een slechte kaart hebben, óf uit zijn nek lullen.

En Vista die doet ook maar een gok in de ruimte via DXdiag. In vista is mijn videogeheugen opeens van 320MB naar meer als 1 GB gegroeid. Niet erg betrouwbaar dus.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Hi :cya:

me budget is nu 540 euro , wie kan eventueel voor mij een packet samenstellen die gta IV normaal kan spelen ? ( niet high ofzo )

het liefst bij http://www.informatique.nl/

Reflax zelf (en niet ze neef :puh: )

----

Er zijn bepaalde kaarten die geheugen van je RAM af snoepen, zodat je meer videogeheugen tot je beschikking hebt. nVidia noemt dit TurboCache, en ATI HyperMemory. Echter zijn dit niet al te briljante kaarten, en dus zal reflax óf een slechte kaart hebben, óf uit zijn nek lullen.

En Vista die doet ook maar een gok in de ruimte via DXdiag. In vista is mijn videogeheugen opeens van 320MB naar meer als 1 GB gegroeid. Niet erg betrouwbaar dus.

gtx260vs7.jpg

w402.png

mijn vidkaartje.

Gruten Reflax z'n neef.

ohh btway. Ik zit op een winXP pro pctje.

pctje is tot nu toe 1.5 jaartjes oud en speelt alle spellen op high in 1680x1050 soepeltjes.

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Geplaatst:

sorry voor dubbel post

>>> Door Thundercover: Is nu oké, er zijn immers alweer bijna twee dagen verstreken. ;)<<<

Kast : CoolerMaster Centurion 5 Zwart/Zilver, noPSU

Moeder bord : Asus P5N-D, S775, nF750i, 4xDDR2, ATX

psu : CoolerMaster Real Power M520 Modular, ATX12V

cpu : Intel Core 2 Duo E7400 2.80GHz, 1066MHz, S775, Box

ram : Kingston HyperX 2GB(2x1GB) DDR2 PC2-6400, 800MHz

hdd : Maxtor DiamondMax 22, 500GB, 7200rpm, 32MB, SATAII

Vid : MSI GeForce 9800 GT OC 512MB

heb ik nu , heeft me neef 2 dagen geleden samen gesteld . goede samenstelling om gta iv normaal te spelen ?

-

Reflax

Geplaatst:

Ga voor de E8400 dualcore, en pak een fatsoenlijker moederbord zoals een P5Q ofzo, want dat SLI moederbord ga je hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken ( sli geeft sowieso een waardeloze prestatiewinst voor het geld dat je moet neerleggen voor een 2e grafische kaart ).

Geplaatst:

ja en hoeveel games zijn er die al 4 cores ondersteunen? 2 of 3 en meer niet ;)

Kijk ook naar de toekomst :eten: nieuwe periode nieuwe technieken!

Geplaatst:

Ik zou ook een aparte cpu koeler erbij kopen, deze koelen beter dan die standaard prut.

ff voor de duidelijkheid; de standaard bijgeleverde koeler is op de limiet gebouwd, als je er ietwat stof op hebt zitten raakt de cpu al oververhit, dus neem een nieuwe cpu koeler erbij, dan kun je ook goed overclocken.

Geplaatst:

Een tevreden klant verlaat het pand, dat zien wij graag. :D Veel plezier met je nieuwe pc! ^_^

De klant blijft koning, dus... :slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...