Jump to content

SA loopt vaak vast

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey luitjes ik kan inmiddels gta spelen zonder haper gedoe maar gta loopt heel vaak vast :o kan ik daar wat tegen doen?

Geplaatst: (bewerkt)

Misschien staan je instellingen iets te hoog.

Je moet eens tijdens het spelen op ESC drukken, dan op Options, dan op display en dan op "advanced settings" of zo iets. Daarna kan je proberen om enkele dingen op low te zetten (je resolutie eventueel ook heel laag) en zo te kijken of die nog veel blijft hangen. Het kan ook zijn dat je computer gewoon te zwak is... Maar bij mij heeft het allesiends geholpen!

Let niet op de eerste 23 seconden... Ik weet niet precies waarom ze dat ook toonde maar ja.

Bewerkt: door vice
Geplaatst: (bewerkt)

Je kunt natuurlijk doen wat vice hierboven al zei, maar het is misschien handig om eerst eens te controleren of je PC aan de minimale systeemeisen voldoet. De minimale en aanbevolen systeemeisen kun je hier vinden.

Je kunt ook eens op deze site kijken. Je kunt hier het spel in de lijst selecteren, en vervolgens zal de website je systeem automatisch analyseren, waarna je een handig overzicht krijgt waaruit je kunt opmaken of je PC de game wel of niet goed kan draaien.

Als je modificaties (hebt) gebruikt die niet goed zijn geïnstalleerd, kan dat ook conflicten met het spel veroorzaken. Als dit het geval is, kun je controleren of het spel niet vastloopt als je zónder modificaties speelt.

Ten slotte kan het zo zijn dat bepaalde instellingen onjuist ingesteld zijn. Ga eens naar je 'Mijn Documenten' map, en kijk vervolgens in het 'GTA San Andreas User Files' mapje. Hier vind je het configuratiebestandje 'gta_sa.set'. Verwijder dit eens, en start het spel opnieuw op. Het spel zal het configuratiebestand dan opnieuw aanmaken, wat ervoor zorgt dat alle instellingen teruggezet worden naar de standaardwaarden.

Veel succes! :cya:

Bewerkt: door Silverbyte
Geplaatst:

alles van die video gedaan enne hij kan een ding niet vinden die shade geval :o maar vroeger deed hij het (op de zelfde pc) perfect :O

Je kunt natuurlijk doen wat vice hierboven al zei, maar het is misschien handig om eerst eens te controleren of je PC aan de minimale systeemeisen voldoet. De minimale en aanbevolen systeemeisen kun je hier vinden.

Je kunt ook eens op deze site kijken. Je kunt hier het spel in de lijst selecteren, en vervolgens zal de website je systeem automatisch analyseren, waarna je een handig overzicht krijgt waaruit je kunt opmaken of je PC de game wel of niet goed kan draaien.

Als je modificaties (hebt) gebruikt die niet goed zijn geïnstalleerd, kan dat ook conflicten met het spel veroorzaken. Als dit het geval is, kun je controleren of het spel niet vastloopt als je zónder modificaties speelt.

Ten slotte kan het zo zijn dat bepaalde instellingen onjuist ingesteld zijn. Ga eens naar je 'Mijn Documenten' map, en kijk vervolgens in het 'GTA San Andreas User Files' mapje. Hier vind je het configuratiebestandje 'gta_sa.set'. Verwijder dit eens, en start het spel opnieuw op. Het spel zal het configuratiebestand dan opnieuw aanmaken, wat ervoor zorgt dat alle instellingen teruggezet worden naar de standaardwaarden.

Veel succes! :cya:

Had ik al van t begin gedaan.
Geplaatst:

Installeer de nieuwste drivers van je videokaart. Misschien heb je jouw PC geformatteerd ofzo, en moet je de drivers van de videokaart installeren.

Geplaatst:
Installeer de nieuwste drivers van je videokaart. Misschien heb je jouw PC geformatteerd ofzo, en moet je de drivers van de videokaart installeren.

waar kan ik zien welke videokaart ik heb ;) stond ergens :tu:

Geplaatst:
waar kan ik zien welke videokaart ik heb ;) stond ergens :tu:
Ga daarvoor even naar Start -> Uitvoeren, en typ daar 'dxdiag' in. Je krijgt nu een overzicht te zien waaruit je kunt opmaken welke videokaart je hebt. Veel succes! :cya:
Geplaatst:

dankje :D hij doet het nu maare mijn beeld staat nu op groot en ik wil m op 640 zetten als ik dat doe en op back wil drukken springt hij weer op die grote 12 nogwat :duh: dus ik lag nu een beetje erg

Geplaatst:

Bij het veranderen van de resolutie in het spel-menu moet je dit wel eerst met [Enter] bevestigen, anders wordt er namelijk niets veranderd. Dus zodra je de gewenste resolutie geselecteerd hebt moet je dit dus eerst bevestigen met de [Enter]-toets en pas daarna met 'Back' terug gaan. Succes ^_^

Geplaatst:
Bij het veranderen van de resolutie in het spel-menu moet je dit wel eerst met [Enter] bevestigen, anders wordt er namelijk niets veranderd. Dus zodra je de gewenste resolutie geselecteerd hebt moet je dit dus eerst bevestigen met de [Enter]-toets en pas daarna met 'Back' terug gaan. Succes ^_^

*slaat mend hand tegen hoofd* doh xD maar tog bedankt ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...