Jump to content

HTML leden script..


Fiegel5

Recommended Posts

Ik heb een come2me website, daar is het ook mogelijk om HTML te gebruiken. En ik zou graag een ledensysteem hebben. Het is de bedoeling dat leden inloggen, dat ze dan 3 pagina’s kunnen bezichtigen die je als niet-lid niet kunt bezichtigen..

Wie o wie?

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, jammer. Kent er iemand misshien een (legale)website waar handige en leuke HTML scripts en codes staan?

Ikke wel :Y Kijk eens hier:

http://leejoo.nl/

Je kunt daar bijvoorbeeld een login scriptje maken. Deze is dan wel onveilig omdat je het WW en Pass in de broncode kan vinden :Y Maar op die site staat ook een manier om je broncode zegmaar.... te coderen zodat het niet meer normaal werkt. Dit zijn de twee links:

Link to comment
Delen op andere websites

Met HTML kun je dus helemaal geen loginscript maken. Het 'script' dat zamg0d1 je stuurde is JavaScript, geen HTML. Twee totaal verschillende talen. JavaScript is een client-side script taal en HTML een opmaaktaal. Je kunt helemaal niet 'scripten' in HTML. Bij het gebruik van SHTML zou je eventueel nog kunnen spreken over scripts, maar dat terzijde. Dat 'coderen' is trouwens wel kinderachtig simpel. In plaats van een normaal encryptie algoritme in JavaScript te ontwikkelen, gebruiken ze escape() om symbolen te veranderen in hun hexadecimale waarde. Iedereen die voldoende verstand heeft om een broncode te bekijken kan ook wel van Hex naar ASCII converteren, dus dit is nogal zinloos.

Als je daadwerkelijk een ledensysteem wilt hebben, raad ik je aan te verhuizen naar een andere host. Ik heb net eens naar die website van Come2Me gekeken, en ze bieden wel bijzonder weinig opties. Er is zelfs een limiet van 30 pagina's per klant. Belachelijk weinig om eerlijk te zijn. Er zijn honderden gratis hosts te vinden die je veel meer kunnen bieden, en die daarnaast ook gewoon PHP ondersteunen. Sterker nog, je zult moeite hebben met het vinden van hosts die géén PHP ondersteunen. Stap dus over naar een andere host en leer PHP. Om een fatsoenlijk ledensysteem te bouwen is het gebruik van MySQL inderdaad het meest voor de hand liggende, maar als je daar per se van af wilt zien (bijvoorbeeld omdat je host geen MySQL ondersteunt, ook iets dat maar zeer zeldzaam is) zijn er alternatieven beschikbaar.

Overigens zijn voor HTML maar weinig sites die stukken code in een database hebben staan. Als je kijkt naar PHP, ASP, Perl, CGI en JavaScript zijn dit er al een hoop meer. Bijvoorbeeld deze.

Link to comment
Delen op andere websites

Naar wat in het nederlands zou ik moeten overstappen dan?

Uhm... Tja... Ik denk dat er geen free-site (bv. Freewebs etc.) is die PHP ondersteunt. Misschien eens kijken om met Photoshop een Layout te maken en gewoon op een gratis host te werken en de Bestandjes etc. gewoon zelf maken en beheren?

Link to comment
Delen op andere websites

Naar wat in het nederlands zou ik moeten overstappen dan?

Uhm... Tja... Ik denk dat er geen free-site (bv. Freewebs etc.) is die PHP ondersteunt. Misschien eens kijken om met Photoshop een Layout te maken en gewoon op een gratis host te werken en de Bestandjes etc. gewoon zelf maken en beheren?

Kijk eens op freehostia.com Gratis, nederlands geen reclame, php, mysql en de hele rotzooi. Zit ook een scriptinstaller bij die vast wel een gastenboek erbij heeft staan.

RoL0

Link to comment
Delen op andere websites

Uhm... Tja... Ik denk dat er geen free-site (bv. Freewebs etc.) is die PHP ondersteunt. Misschien eens kijken om met Photoshop een Layout te maken en gewoon op een gratis host te werken en de Bestandjes etc. gewoon zelf maken en beheren?
Waar slaat dat nou weer op? Geen gratis host die PHP ondersteunt? Van de duizenden gratis hosts die je kunt vinden zal er maar een belachelijk klein percentage zijn dat géén PHP ondersteunt. Als je Perl wilt gebruiken zul je inderdaad (misschien) moeten zoeken, maar PHP is zo ongeveer de eerste functie die elke host aanbiedt. Ik lees op internet meer stemmen van mensen die beweren dat gratis hosts vrijwel nooit PHP, MySQL of FTP access ondersteunen, maar uit eigen ervaring zijn er echt wel genoeg hosts die dit aanbieden.

Fiegel5, heb je heel veel problemen met Engels? In het Nederlands zijn ook wel genoeg hosts te vinden, maar de wat grotere en vaak ook betere hosts zijn allemaal in het Engels. Nou heb ik daar persoonlijk geen enkel probleem mee, maar ik kan me voorstellen dat je dit liever niet hebt als je niet zo goed bent in Engels. Als je niks tegen Engels hebt, kijk eens op webs.com, freehostia.com, 110mb.com en awardspace.com. Als je echt liever Nederlands hebt dan moet je eens Googelen naar 'gratis php host' of iets dergelijks.

Link to comment
Delen op andere websites

Uhm... Tja... Ik denk dat er geen free-site (bv. Freewebs etc.) is die PHP ondersteunt. Misschien eens kijken om met Photoshop een Layout te maken en gewoon op een gratis host te werken en de Bestandjes etc. gewoon zelf maken en beheren?
Waar slaat dat nou weer op? Geen gratis host die PHP ondersteunt? Van de duizenden gratis hosts die je kunt vinden zal er maar een belachelijk klein percentage zijn dat géén PHP ondersteunt.

Ik zei iets heel anders. Ik zei dat het moeilijk is iets te vinden zoals Freewebs of Come2Me dat PHP ondersteunt. Dit is wat ik zei. Er zjin genoeg gratis hosts die PHP ondersteunen. Dat weet ik wel

Link to comment
Delen op andere websites

Uhm... Tja... Ik denk dat er geen free-site (bv. Freewebs etc.) is die PHP ondersteunt. Misschien eens kijken om met Photoshop een Layout te maken en gewoon op een gratis host te werken en de Bestandjes etc. gewoon zelf maken en beheren?
Waar slaat dat nou weer op? Geen gratis host die PHP ondersteunt? Van de duizenden gratis hosts die je kunt vinden zal er maar een belachelijk klein percentage zijn dat géén PHP ondersteunt. Als je Perl wilt gebruiken zul je inderdaad (misschien) moeten zoeken, maar PHP is zo ongeveer de eerste functie die elke host aanbiedt. Ik lees op internet meer stemmen van mensen die beweren dat gratis hosts vrijwel nooit PHP, MySQL of FTP access ondersteunen, maar uit eigen ervaring zijn er echt wel genoeg hosts die dit aanbieden.

Fiegel5, heb je heel veel problemen met Engels? In het Nederlands zijn ook wel genoeg hosts te vinden, maar de wat grotere en vaak ook betere hosts zijn allemaal in het Engels. Nou heb ik daar persoonlijk geen enkel probleem mee, maar ik kan me voorstellen dat je dit liever niet hebt als je niet zo goed bent in Engels. Als je niks tegen Engels hebt, kijk eens op webs.com, freehostia.com, 110mb.com en awardspace.com. Als je echt liever Nederlands hebt dan moet je eens Googelen naar 'gratis php host' of iets dergelijks.

Maar ik kan geen engels, en ik zou gewoon het liefste een simpele editor houden zoals come2me. Dat is een soort van word opmaak. En dan ernaast HTML en PHP en de mogelijkheid om een .tk host te nemen..

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Je kan geen Engels, maar wel PHP, begrijp ik dat nou goed?

Dit vind ik ook vreemd.

php is engels.

Alle progameringstalen zijn engels!

De computer is engels (escape bv.)

Hoe wil jij dan een website maken?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...