Big Boss Geplaatst: 10 februari 2009 Rapport Geplaatst: 10 februari 2009 (bewerkt) Hoi Ik heb een stock code gemaakt om ban messages te verzenden als iemand geband wordt (systeem, commando, ircban, etc.) maar ik heb nog een klein beetje hulp nodig. Dit is de code: http://www.plaatscode.be/91902/ Als ik SendBanMessages(playerid, reason); bij een commando plaats krijg ik een error. SendBanMessages(playerid, "random tekst"); werkt wel gewoon. In de stock code zit ook nog een fout, al wordt die niet weergegeven in de compiler. Het IP van de speler die gebanned wordt, moet volledig worden weergeven, maar ik krijg alleen de eerste 2 cijfers. EDIT: Nog een probleempje, als je connect, en de nickname is geregistreerd, moet je een bericht krijgen, maar dat gebeurt niet. #define PlayerFile udb_encode(PlayerName(playerid)) public OnPlayerConnect(playerid) { if(dini_Exists(PlayerFile)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "This nick is registered. Please login."); } //Hier worden gewoon de vars nog op 0 gezet, verder niks meer. return 1; } Bewerkt: 10 februari 2009 door Big Boss Reageren
Sandra Geplaatst: 10 februari 2009 Rapport Geplaatst: 10 februari 2009 format(banstring1, sizeof(banstring1), "IP: %d", playerip); IP is een string, geen integer. Je moet dus %d veranderen naar %s 2e probleem, misschien werkt dit beter? public OnPlayerConnect(playerid) { new pName[24]; GetPlayerName(playerid, pName, 24); if(dini_Exists(pName)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "This nick is registered. Please login."); } //Hier worden gewoon de vars nog op 0 gezet, verder niks meer. return 1; } Reageren
Big Boss Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2009 Ik gebruik ook een stock functie om de playername makkelijk te returnen, zodat ik niet overal string en GetPlayerName moet gaan plaatsen. stock PlayerName(playerid) { new playername[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, playername, MAX_PLAYER_NAME); return playername; } Ik zal er morgen nog eens naar kijken. Reageren
Sandra Geplaatst: 10 februari 2009 Rapport Geplaatst: 10 februari 2009 Oke, dan: public OnPlayerConnect(playerid) { if(dini_Exists(PlayerName(playerid))) { SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "This nick is registered. Please login."); } //Hier worden gewoon de vars nog op 0 gezet, verder niks meer. return 1; } Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.