Jump to content

8800GTS naar de filistijnen door GTAIV!?


itseasyforyou

Recommended Posts

Beste iedereen,

Ik heb alle gta's gespeeld in het verleden en heb helaas geen xbox 360 of ps3 dus heb ik GTA IV gekocht voor de pc. Ik moet zeggen dat ik zelf vind dat je GTA goed beleefd op de pc had er vroeger Vice ook wel op gespeeld maar zoals ik al hoorde zijn er veel problemen met de pc. Het speel loopt slecht bij veel mensen of lagt. Systemen kunnen het spel slecht hebben.

Nu lijkt het mij dat m'n pc (eigenlijk die van mijn broertje) het wel moet kunnen draaien immers bezit deze over o.a. een 8800GTS video kaart, 4gb snel 600watt power twee koelers en windows xp 32bit. De processor ect. weet ik niet precies maar die zullen ook ruim voldoende moeten zijn. In het vereleden kon ik Crises op normal uitspelen en COD World at War staat ook op high of very high zonder problemen.

Maar dan nu richting mijn probleem, ik had het spel geïnstalleerd en toen zag ik eerst een extra scherm maar dat loste zich op door de eerste patch die ik kreeg bij live. Dit had ik ook al gelezen bij de fixes. Daarna had ik patch 2 erop gezet en zag ik extra instelling om bijvoorbeeld het water ect. te kunnen veranderen. Ik heb het spel daarna gewoon gespeeld en ik moet zeggen dat het niet slecht liep. Wellicht handig om mijn instellingen te noemen die dingen als water staan op high, en de rest op 50 twee keer 70 en 12 of zo. Dat zijn die balken in het menu die je kan instellen om het beeld mooier te maken. Ik zie daaronder dat er 500/612 in gebruik is met deze instellingen dus dat leek mij wel netjes?

Game zelf ervaar ik als zeer goed met het verhaal en de nieuwe opties en beelden en los van wat lag bij regen en in de nacht ging het vrij goed. Ik had wel het idee dat het niet super snel liep maar het was goed te spelen. In totaal was het 2 keer vastgelopen waarbij ik het spel moest sluiten of pc resetten. Maar soms zoals gisteren speelde ik nog 4 uur zonder een vastloper. Dan nu het probleem voor ik veel te lang lul, ik zit nu op 22% done en net bij mijn 2de safehuis mijn 1ste is afgefikt door die Dimitrie. Maar na zo'n 2 missies gedaan te hebben blijft mijn pc steeds hangen op het beeld en loopt hij geheel vast. Dan krijg ik hem nog naar windows maar dan hoor ik een piep en kan ik alleen nog resetten, zelfs de muis beweegt niet meer!!. Het lijkt wel of hij opeens sinds ik op eiland 2 zit met het safehuis ik problemen heb. Ik hoorde ook al een rare toon toen ik voor die ene nieuwe bling bling neger een missie moest uitvoeren waarbij ik criminelen moest doden in zo'n loods.

Dus steeds als ik het spel nu speel blijft het beeld hangen, en de laatste keer na dat in game hangen 3 keer te hebben gehad liep hij zelfs vast in het menu zelf!! Mijn broertje zegt nu dat waarschijnlijk heel de video kaart naar de kloten is omdat nu heel de pc niet meer werkt. Daarvoor werkte hij perfect. Het is zeer waarschijnlijk dat de kaart het te zwaar heeft gehad met het spel of zo? WTF is er aan de hand? Ik denk zelf dat de pc naar alternate terug mag en dat het een en ander bekeken moet worden. Maar wellicht is dit een waarschuwing of kent iemand dit probleem? Het beeld flikkert nu blauw met strepen of iets dergelijks en mijn broertje had gesproken met iemand die verstand heeft van pc’s of iets meer weet dan normaal en die zei dat het door de video kaart moest komen.

Het enige geluk is dat als die kaart kapot is er maar een 9800GTX moet worden aangeschaft dan moet het wat makkelijker gaan mits de andere onderdelen van de pc goed zijn. Wel idioot dat er voor een spel zoveel kosten moeten worden gemaakt:S.

Maar kent iemand dit probleem met beelden die vast lopen en een video kaart die kapot is? Als dat door het spel komt kan ik Rockstar misschien aansprakelijk stellen met hun pc game die ze NIET goed getest hebben. Erg jammer want het spel zelf is awesome! Ik weet zelf ook wel dat het erg raar is als een spel de video kaart molt maar er moet toch iets gebeurd zijn? Wel klote want nu is de pc buiten werking:S.

Misschien weet iemand er wat over en anders als je eigen beeld zo blijft hangen snel je spel uit voor je je pc molt!

Als ik meer info heb zal ik wel plaatsen wat het is geweest in dit topic.

Maar het blijft raar dat je eerst redelijk kan spelen tot goed, en dan complete vastlopers waarbij gereset moet worden en een kapotte kaart opeens:S:S.

Bedankt voor het lezen van dit stuk en bedankt voor eventuele reacties! Ik wil nog wel extra info geven als er vragen zijn maar dat moet ik dat wel opzoeken dit is alles wat ik nu weet. Mijn broertje is in elk geval niet blij dat zijn pc naar de klote is die hij zelf heeft betaald! lol

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan kloppen dat je videokaart stuk is, maar dat hoeft niet persee door IV te komen.

Ik heb ook een 8800GTS videokaart van XFX, en heb ik GTA eigenlijk nooit een grafische vastloper. Dat het ik één keer meegemaakt en gaf verder geen problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Onmogelijk. GTA IV stessed je videokaart niet zo sterk vergeleken met andere games. Crysis is pas een test. GTA IV vergt veel processorkracht.

Intel Pentium 4

2GB RAM (langzaam, DDR1)

8600GT (Overclocked welliswaar, maar na lang spelen geef die nog steeds geen kik)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat misschien te denken dat het door oververhitting kan komen omdat IV opeens achter elkaar vastliep. Wellicht dat de video kaart dat teveel is geworden, tijdens Crices waarover wordt gezegd dat dat harder is voor je kaart had ik nooit een vastloper. Kan ik hierover ergens een mail naar Rockstar sturen of naar iets anders om in ieder geval mijn ongenoegen te uiten over de werking van het spel?

En ik ben benieuwd hoe jullie instellingen zijn, als je alles ver naar rechts schuift kom je over je 612 heen, tenminste dat is wat er bij mij staat. Dan wordt het rood en zie je een waarschuwing staan. het lijkt mij als je dan door gaat een vast loper krijgt? Hoe zijn die instellingen bij jullie? Alles op high zoals water detail en zo?

Vooral de instelling waarbij je het detail van ver zien kan regelen laat de balk erg op lopen. Maar hoe ver moet je gaan, hoe veel kan je gebruiken van je 612 wat je onder in beeld ziet bij dat menu?

Wellicht moet ik dus ook effe naar de processor vragen. Al bij al wel verdacht dat de problemen net bij dit spel komen, al mijn andere mensen die ik ken met dit spel ervaren ook problemen zoals lag en die hebben zeer goede pc's. Lijkt op een debacle van Rockstar, zou er graag wat over willen zeggen tegen ze.

Link to comment
Delen op andere websites

ow btw ik heb de processor opgezocht aangezien die goed moest zijn en het is een dual core E6400 (2.13 GH?). 2.13 gh ongeveer of zoiets maar in elk geval een dual core E6400, die moet toch voldoende zijn?

En over het beeld, dat is gewoon zwart je hoort nu alleen nog het opstart geluid en verder zie je niks.

Mijn instelling van het beeld helemaal boven aan zijn trouwens op het hoogst wat standaard zo was aangegeven van 1024*1256 of iets dergelijks.

Bewerkt: door itseasyforyou
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had hetzelfde met de missie Escuela of the streets,nooit problemen gehad,toen ik bij die missie kwam spawnde de marker niet:(

Uiteindelijk kon ik niet eens meer IV opstarten door die bug,en als ik hem kon opstarten bleef het telkens haken:(

Heb toen Systeemherstel gedaan,en hij loopt weer helemaal geweldig!

Probeer BTW als hij het weer doet dingen zoals MSN,Virusscanners,al die dingen rechtsonderin ff af te sluiten!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een XFX geforce 8800 GTS maar met 320 mb (nog met de oude g80 chip) Probleem met deze kaarten is dat ze zeer warm worden , soms wel 70 -75 graden , De kaart op zich is super maar de Koeling die erop zit is niks waard , dit werd ik al gewaar toen ik andere games speelde , toen ik dit toch zeer gevaarlijk vond voor de kaart heb ik maar bij alternate de Arctic Accelero Xtreme 8800 koeling besteld en gemonteerd op de kaart , ik kon het niet geloven , maar ze gaven de garantie de kaart 20 graden meer te koelen dan de originele koeling , nu heb ik geen last meer van overheating en kan ik zelf de kaart nog wat clocken ook. (30 euro bij Alternate).

Link to comment
Delen op andere websites

Ok thanks allemaal, morgen ga ik naar Rotterdam (Alternate) en ik heb nog garantie dus ik zie het wel. Ik zal het wel zeggen maar wellicht dat hun het zelf ook wel zien. Daar ga ik wel van uit. Ik dacht zelf, als deze kaart kapot is kan ik misschien via garantie en wat bij betalen een betere krijgen. Dan is het nog een geluk bij een ongeluk, want ik mis het spel wel lol.

Maar ik ben wel benieuwd naar nog twee zaken:

1: WAT ZIJN JULLIE INSTELLINGEN IN HET MENU?!! HOeveel kunnen jullie instellen, vooral diegene met een 8800 en een beetje processor? Ik heb alles op high en de rest op 50 met dat zien van ver af ingestel gedoe.

Ik zie dan dat ik 500 van de 612 gebruikt heb. Als ik te dicht bij de 612 kom of erover dan geeft hij in het rood een waarschuwing. Wat doen jullie hiermee en wat is de normale gang van zaken???????

en dan 2: is mijn processor goed?? Dual Core E6400 zo'n 2.13GH of iets.???

Bedankt.

Bewerkt: door itseasyforyou
Link to comment
Delen op andere websites

lol, blijkbaar weet niemand zijn instellingen maar hoe dan ook ik ben bij Alternate geweest en heb een nieuwe kaart.

Geen Nivida meer maar een ATI Radeon HD4850 1024 MB 256 Bit

' De HD4850 van Sapphire is gebaseerd op de ATI Radeon HD4850 Chip en beschikt over 1024 MB GDDR3 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 625 MHz en het geheugen een snelheid van 993 MHz.'

Deze was 1.5 maal zo goed als mijn oude 8800gts. De prijs was 170 piek, had dus ook een 9800gtx kunnen kopen maar deze was beter voor mijn pc zei die man. Ik weet het ook allemaal niet.

Ik zal later nog wel zeggen hoe hij nu loopt moet nu eerst zaken instaleren ect. Wellicht kent iemand deze kaart?

Bewerkt: door itseasyforyou
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...