Jump to content

Mijn netwerksleutel

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi :D .

Op onze router staan een WAP TKIP (of zoiets) netwerksleutel.

Nu heb ik die netwerksleutel nodig om hem in Vista te zetten, maar ik zie alleen maar wat bolletjes.

Ik weet die code niet meer en ook mijn vader is hem kwijt.

Hoe kunnen we nu (eenvoudig) die code achterhalen?

Bedankt :cya:

Geplaatst:

Je draadloos netwerk gebruikt het WPA systeem ter beveiliging. Hierbij wordt PSK en TKIP gebruikt. Dat hoef je verder niet helemaal te begrijpen, maar als je er meer van wilt weten verwijs ik je door naar WikiPedia. PSK zorgt er voor dat jij zelf een sleutel in moet voeren om in het netwerk te komen. Als je gelukt hebt zijn er bepaalde tools waarover ik hier niet mag spreken waar je je wachtwoord nog mee terug kan vinden.

De enige echte oplossing die overblijft is het resetten van je draadloze router. Vaak zit er op het kastje zelf een 'reset'-knopje dat je ingedrukt moet houden. Anders kun je in de gebruiksaanwijzing kijken hoe dit moet. Als het goed is hoef je daarna geen wachtwoord in te tikken om in het netwerk te komen. Natuurlijk moet je dan wel zo snel mogelijk weer een nieuwe WPA-PSK beveiliging instellen.

Geplaatst: (bewerkt)

je link is incompleet ;)

moet vast .nl achter ;)

[edit]

.nl doet het niet :puh:

Bewerkt: door the_dan

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...