Jump to content

CSS Textarea border

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey mensen,

Ik ben bezig met een site bouwen. Nu maak ik daar een contactformulier mee. Alleen ik heb daar nog één probleempje mee. De textarea's zijn wit, op een witte achtergrond zonder border. Moeilijk te zien dus. Nu heb ik het volgende aangepast en toegevoegd in de CSS:

INPUT,SELECT,TEXTAREA {	
border: 1px black;	
background-color: #ffffff; }

De bg-color werkt prima. Alleen die wil ik dus gewoon wit houden. Ik wil er wel een zwarte border omheen hebben. Alleen hij werkt niet als ik hem in de CSS op deze manier zet. De BG-color werkt prima, alleen de border niet. Weet iemand wat het probleem is? Dank u! :)

Geplaatst:

Misschien kun je kijken in de broncode van het formuliertje zelf. Ik weet hier weinig van maar ik denk dat het in de broncode zit van het formuliertje en niet in de CSS :)

Geplaatst:
Misschien kun je kijken in de broncode van het formuliertje zelf. Ik weet hier weinig van maar ik denk dat het in de broncode zit van het formuliertje en niet in de CSS :)

Het formuliertje heb ik zelf geschreven, en daar heb ik niks ingezet over kleuren of borders. Maar ik heb het liefst dat het in de CSS wordt gewijzigd, aangezien ik op de site misschien/waarschijnlijk meerdere formulieren zal maken. Dan heb ik het het liefst gewijzigd in de CSS, zodat het vanzelf bij de rest ook veranderd.

Geplaatst:

Niets aan de hand, je moet enkel aangeven dat je border solid is. Dus dan wordt dit dus de code:

INPUT,SELECT,TEXTAREA {	
border: 1px solid black;	
background-color: #ffffff; }

Ik heb het meteen even uitgetest en het komt nu gewoon goed. ^_^

Geplaatst:

Ik heb nog even een vraag over het contactformulier. :$

Ik wil namelijk dat mensen een afbeelding kunnen versturen. Hiervoor hoeven ze dan alleen maar op "bladeren" te klikken en de afbeelding van hun PC af te halen. Zelf heb ik het al uitgeprobeerd, en het werkt nog niet. Ik krijg namelijk geen afbeelding in mijn mailbox. Er komt gewoon de tekst te staan waar de afbeelding staat. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Kan dit ook met HTML of is hier ook nog CSS voor nodig? Dank u! _O_

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb nog even een vraag over het contactformulier. :$

Ik wil namelijk dat mensen een afbeelding kunnen versturen. Hiervoor hoeven ze dan alleen maar op "bladeren" te klikken en de afbeelding van hun PC af te halen. Zelf heb ik het al uitgeprobeerd, en het werkt nog niet. Ik krijg namelijk geen afbeelding in mijn mailbox. Er komt gewoon de tekst te staan waar de afbeelding staat. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Kan dit ook met HTML of is hier ook nog CSS voor nodig? Dank u! _O_

Ik zal eens voor je kijken :) Ik moet dan zoeken op Image Upload Script ofzo :Y Ik kijk even voor je :) Ik heb dit gevonden: http://www.htmlgoodies.com/beyond/webmaste...cle.php/3548746 ik heb het niet gelezen maar aan de titel te zien :)

Bewerkt: door zamg0d1
Geplaatst:

Dat gaat niet met HTML. Je hebt PHP nodig om een bestand te versturen via email. Je moet dan eerst het geselecteerde bestand uploaden naar je host en dan een link sturen in de mail zodat jij het bestand kan downloaden.

Geplaatst:
*tekst*

Ik zal eens voor je kijken :) Ik moet dan zoeken op Image Upload Script ofzo :Y Ik kijk even voor je :) Ik heb dit gevonden: http://www.htmlgoodies.com/beyond/webmaste...cle.php/3548746 ik heb het niet gelezen maar aan de titel te zien :)

Zoiets bedoel ik niet. Ik bedoelde dat er een bestand naar mijn mailadres wordt gestuurd. Niet dat mensen een afbeelding naar mijn site kunnen uploaden, zoals Tinypic ed. Maar bedankt voor je hulp! :tu:

Dan Woetsha: Weet je ook toevallig hoe dit moet? Want met PHP ben ik echt nog een n00b en weet ik totaal niks vanaf. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...