Jump to content

Server opzetten op een andere host?


Remi-X

Recommended Posts

Ik wilde nu eens proberen een simpele SAMP server op te zetten, en eens te kijken wat ik er mee kan. Alleen host ik het liever niet op mijn eigen pc, dus is er een mogelijkheid om het op een andere host te zetten? En dan natuurlijk gratis, betalen voor een simpele server ga ik niet.

Ik hoop dat het kan :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt er van af wat je met 'andere host' bedoelt. Dat kan een webserver zijn maar net zo goed een andere PC.

Webserver of ander PC maakt me niet zoveel uit, zolang die andere PC dan niet van mij is. Of zit er ook verschil in gebruik in voor SAMP?

Link to comment
Delen op andere websites

Gratis iemand laten hosten? het is mogelijk maar met nadelen:

* Waarom zou iemand zijn server aan laten staan, wat hem dus geld kost, waar hij niks aan terug verdiend.

* De meeste gratis hosts zijn alleen uit op je gamemode.

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt er eigenlijk een beetje aan hoeveel mensen je op je server wilt laten, stel dat het er 10 zijn, dan ben je bij een betaalde server 2,5 euro per maand kwijt

maar daarvoor heb je verder gewoon omkijken ernaar, je kunt alles proberen en testen wat je wilt en je hebt een snelle verbinding.

Op het sa-mp forum staat een lijstje met verschillende (betaalde) servers die je met elkaar kunt vergelijken: -klik-

Wil je toch perse een gratis host dan zou ik het eerlijk gezegd niet weten. Zoals hierboven al gezegd laat de betrouwbaarheid van de host nogal eens te wensen over.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, in heb in de 3 jaar dat ik sa:mp speel, nog nooit van gevallen gehoord met betrekking tot hackers of virussen in je computer als je sa-mp speelt en/of een server erop host.

Maar natuurlijk is het wel altijd handig om een goede anti-virus (zoals Norton (ik weet niet of ik die naam wel mag zeggen hier:?)) te hebben.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, in heb in de 3 jaar dat ik sa:mp speel, nog nooit van gevallen gehoord met betrekking tot hackers of virussen in je computer als je sa-mp speelt en/of een server erop host.

Hmm, op het SA-MP forum staat wel dat als je je server op Windows host én fopen() gebruikt met een gebruikersnaam als bestandsnaam, je een potentieel risico loopt. Gelukkig is hier wel een oplossing voor, en wel te vinden in dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, in heb in de 3 jaar dat ik sa:mp speel, nog nooit van gevallen gehoord met betrekking tot hackers of virussen in je computer als je sa-mp speelt en/of een server erop host.

Hmm, op het SA-MP forum staat wel dat als je je server op Windows host én fopen() gebruikt met een gebruikersnaam als bestandsnaam, je een potentieel risico loopt. Gelukkig is hier wel een oplossing voor, en wel te vinden in dit topic.

Maar daar gaat het om dat de server alleen crasht, maar dus kan mijn PC verder niks overkomen? Die server kan me niks schelen, ik weet wel te backuppen.

En ik snap niet helemaal wat daar word beschreven, ben al geen engels expert en al zeker geen coding expert. Is het gewoon dat bestand van een van die mirrors downloaden en goed plaatsen?

En hoe zit het dan met de eerste, waar niet echt een beschrijving bij staat, en de 2de?

Link to comment
Delen op andere websites

Je zet dan bovenaan je script:

new IllegalNames[][7] = {
"com1","com2","com3",
"com4","com5","com6",
"com7","com8","com9",
"lpt1","lpt2","lpt3",
"lpt4","lpt5","lpt6",
"lpt7","lpt8","lpt9",
"nul","clock$","aux",
"prn","con"
};

En in je OnPlayerConnect-callback:

new rnumb = random(5000), pName[24], tString[128];
GetPlayerName(playerid, pName, sizeof(pName));
for(new i = 0; i < sizeof(IllegalNames); i++)
{
if(!strcmp(pName, IllegalNames[i] , true))
{
	format(tString,sizeof(tString),"Guest_%d",rnumb);
	SetPlayerName(playerid, tString);
	Kick(playerid);
}
}

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, mooi. Dan zal ik het eens proberen als ik thuis ben. Dan zal ik de server vanavond of morgen online zetten. Altans, als ik veilig ben. Maar waarschijnlijk wel na een goed script :)

Iemand nog een goede naam? [NL]The X Server ofzo?

Waarschijnlijk wil ik de server ook wel gebruiken voor GTAForum, of is er al een andere GTAForum server? Ik heb namelijk vaak gezien dat er wel en poging tot gedaan werd maar verder niks uitgevoerd, dus misschien ben ik de eerste.

En over kopieren en plakken dat niet altijd werkt: Dat snap ik, bijvoorbeeld voor menu namen, en coordienaten om te teleporten en dat soort dingen :puh: Maar ik kon hier zo snel niks in vinden dat je dan moet wijzigen.

Trouwens:

Werken voertuigen mods op SAMP? Dat iedereen die ziet?

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Oke, mooi. Dan zal ik het eens proberen als ik thuis ben. Dan zal ik de server vanavond of morgen online zetten. Altans, als ik veilig ben. Maar waarschijnlijk wel na een goed script :)

Iemand nog een goede naam? [NL]The X Server ofzo?

Waarschijnlijk wil ik de server ook wel gebruiken voor GTAForum, of is er al een andere GTAForum server? Ik heb namelijk vaak gezien dat er wel en poging tot gedaan werd maar verder niks uitgevoerd, dus misschien ben ik de eerste.

Er is geen officiële GtaForum server. Er zijn wel een paar pogingen gedaan. Je mag niet de naam 'GTAforum' of 'GTAforum.nl' gebruiken omdat daar copyright op rust.

Trouwens:

Werken voertuigen mods op SAMP? Dat iedereen die ziet?

Nee, mods kan je alleen zelf zien. Het is trouwens verboden om mods te gebruiken die de 'handling' veranderd. Gewone (car)skin-mods mogen wel, maar daarmee vergroot je de kans dat je je Gta (of sa-mp) crasht/kapot gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...