Hackman Geplaatst: 13 februari 2009 Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Beste mensen, Wie weet hoe ik poort 90 kan openen met mijn router/modem? Ik heb het namelijk ergens voor nodig en anders sites geven me vaak ook niet echt de goede informatie die ik nodig heb. Verder dacht ik dat het moet kunnen bij Uitvoeren --> Cmd/command --> ipconfig. Anderen krijgen dat de juiste informatie die ik wil. Bij mij komt er enkel iets te staan over Medium status en verbindingsstatus. Ik wil ook wel vertellen wat voor router/modem ik precies heb maar volgens mij zijn jullie die informatie helemaal niet nodig.. Mvg, Hackman Reageren
Hayte Geplaatst: 13 februari 2009 Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Als je in bijv. FireFox als adres in typt 192.168.1.1 kom je in het menu van je router terecht Daarna hangt het af van je router hoe het verder gaat Reageren
Hackman Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Heb je hier wel verstand van? Ik heb het in ieder geval in FF en in IE geprobeerd en bij beiden loopt het dood. Heeft er nog iemand een goede suggestie ervoor? Reageren
Hayte Geplaatst: 13 februari 2009 Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Ik heb er niet veel verstand van, maar als iemand iets probeert moet je hem ook niet meteen afkraken wat is je modem/router? Reageren
Hackman Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Ik weet die totale naam zo niet. Maar waarom zou ik eigenlijk naar je luisteren als je zelf toegeeft dat je er geen snars van begrijpt? Straks heb ik de hele boel weer in de war en dan zit ik er weer mooi mee. Reageren
Hayte Geplaatst: 13 februari 2009 Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Je internet zal je met ports forwarden niet verkloten Als je de naam niet weet wordt het moeilijker om je te helpen kijk eens op portforward.com Reageren
Hackman Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Ik heb hier wel een foto van waar mijn apparaatje ongeveer op lijkt. We hebben ons apparaat (router/modem) dus van KPN. Hier is de foto, in een link omdat ie nogal groot is! Ik hoop dat jullie aan deze informatie genoeg hebben, anders zal ik morgen proberen om nog betere informatie over dat ding te geven. Reageren
Hayte Geplaatst: 13 februari 2009 Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Als je weet hoe hij eruit ziet weet je toch ook wel hoe hij heet... Kijk anders even op de site die ik je gaf Reageren
RoL0 Geplaatst: 13 februari 2009 Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Ik heh ook een router/modem van kpn. Probeer eens: http://192.168.1.254 . RoL0 Reageren
Hackman Geplaatst: 14 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2009 Als ik dat in FF intyp dan kom ik inderdaad op een pagina dat gaat over: - Speedtouch - Breedbandverbinding - Toolbox - Thuisnetwerk De informatie erachter zeg ik niet want ik weet niet wat ik wel of niet mag verlullen van wat daar staat en ik wil natuurlijk geen onnodig risico nemen.. Hoe open ik nu Poort 90. Als jij ook een soortgelijke hebt kan je me dat vast wel uitleggen toch? Reageren
RoL0 Geplaatst: 14 februari 2009 Rapport Geplaatst: 14 februari 2009 (bewerkt) Als ik dat in FF intyp dan kom ik inderdaad op een pagina dat gaat over:- Speedtouch - Breedbandverbinding - Toolbox - Thuisnetwerk De informatie erachter zeg ik niet want ik weet niet wat ik wel of niet mag verlullen van wat daar staat en ik wil natuurlijk geen onnodig risico nemen.. Hoe open ik nu Poort 90. Als jij ook een soortgelijke hebt kan je me dat vast wel uitleggen toch? Ja sorry, zat gisteren op mn psp en kon niet veel typen, maar ik weet nu in ieder geval (bijna) zeker dat ie hetzelfde werkt als bij mij: Klik op Toolbox Kies dan 'Delen van spellen en toepassingen' Klik onderin bij 'Kies een taak...' op 'Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken' Vul dan een naam in voor de toepassing (onnodig maar verplicht) en kies 'Handmatige invoer van poortkaarten' en klik op 'volgende'. In dit scherm kun je de poortbereiken doorgeven. Als het alleen om poort 90 gaat, vul je gewoon 4X 90 in. Dan klik je op 'toevoegen'. Vervolgens kun je eventueel extra poortbereiken invoeren, als dit niet nodig is, klik je op toepassen. BTW af en toe heeft ie zo'n irritante bug dat je de naam moet veranderen, dan zegt ie dat ie al bestaat :S Nu het 'spel' is aangemaakt moet je hem nog even aan het (interne) IP adres van je computer toekennen. (IP vind je als je bij 'uitvoeren' of de zoekbalk in vista 'CMD' intypt, en vervolgens 'ipconfig' intypt in het scherm [iPv4 adres]) Klik hiervoor op 'Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen' Vervolgens kies je de naam van de toepassing die je net hebt aangemaakt, en in het vakje ernaast de computernaam of het IPadres (gedefineerd door gebruiker kiezen). Dan kun je nog kiezen of je het logboek wilt opslaan en dan klik je gewoon op 'Toevoegen' Klaar! (Soms duurt het een tijdje voordat ie werkt) Ik hoop dat het hiermee lukt, RoL0 Bewerkt: 14 februari 2009 door RoL0 Reageren
Hackman Geplaatst: 14 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2009 Ik ben nu bij het stuk dat ik de interne ip moet geven. Ik weet wel waar hij is alleen niet waar ik hem precies moet invullen. Verder heel erg bedankt voor het posten want dit maakt het al veel makkelijker. Zo ziet het er nu bij mij uit op dit moment: Ik hoop dat je me dan nog heel even met dat ene zou kunnen helpen. Reageren
RoL0 Geplaatst: 14 februari 2009 Rapport Geplaatst: 14 februari 2009 (bewerkt) Ik ben nu bij het stuk dat ik de interne ip moet geven. Ik weet wel waar hij is alleen niet waar ik hem precies moet invullen. Verder heel erg bedankt voor het posten want dit maakt het al veel makkelijker. Zo ziet het er nu bij mij uit op dit moment: Ik hoop dat je me dan nog heel even met dat ene zou kunnen helpen. Dat komt pas later, lees mn eerdere post nog even goed door. [Klik hiervoor op 'Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen' etc.] RoL0 Bewerkt: 14 februari 2009 door RoL0 Reageren
Hackman Geplaatst: 14 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2009 Oké, maar ik heb dus een spel aangemaakt en ga daar naartoe om dat ene ip in te voeren alleen dit is mijn beeld dan, volgens mij zie ik helemaal geen spel waar ik uit kan kiezen? :S Reageren
RoL0 Geplaatst: 14 februari 2009 Rapport Geplaatst: 14 februari 2009 Oké, maar ik heb dus een spel aangemaakt en ga daar naartoe om dat ene ip in te voeren alleen dit is mijn beeld dan, volgens mij zie ik helemaal geen spel waar ik uit kan kiezen? :S Je moet kiezen in die uitklapmenuutjes die je zo leuk zwart gemaakt hebt. Bij die linkse kies je de naam van het 'spel', bij die rechtse 'gedefineerd door gebruiker', je wacht even, en je krijgt zo'n invulbalkje zoals op het onderste plaatje van mij te zien is, en daar vul je het IP-adres in, en dán klik je op toevoegen. Zo misschien iets duidelijker? RoL0 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.