Jump to content

Pc crashed vaker

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb sinds kerst een nieuwe pc, nou had ik mijn 500gb schijf, maar deze maakte vaker crashes(productiefout).

Nu heb ik een andere schijf, maar me pc crashed nog steeds.

Nu zei me zus vriend dat ik me geheugen(van de pc danwel :bonk: ) moest gaan testen, maar wie heeft hier een goede memory tester die ik niet hoef te branden of op een floppy hoef te zetten.

Want heb geen floppydraaier en heb geen zin om een proggie van 100kb op een dvd te zetten(aka verspilling).

En had een proggie die in windows zelf draaide maar daar kon ik maar testen tot 1000mb geheugen, en ik heb 4096 waarvan 3500(ofzo)mb ondersteunt.

Heb ook al geprobeerd om de chips apart te testen, maar dan moet ik ze op dezelfde manier stressen en weet niet hoe ik dat kan doen, heb al geprobeerd om CoD5 te draaien, maar daar crashed iedere strip mee, dus dat is geen goeie methode.

Wat kan het verder zijn dat me pc crashed?

Want ik krijg een blue screen en dan start ie opnieuw op.

Temperaturen zijn ook vrij normaal, dus dat is het ook niet.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Probeer orthos en dan memory test, Weet niet hoeveel geheugenbalkjes je hebt maar haal ze er allemaal uit en zet er een in om die te testen, doe wat dingen zoals orthos stress test etc, merk je zo of die stabiel is, zoniet is die dus kapot, en dit probeer je dan bij alle geheugenbalkjes, steeds maar een in je moederbord dus.

Geplaatst:
Probeer orthos en dan memory test, Weet niet hoeveel geheugenbalkjes je hebt maar haal ze er allemaal uit en zet er een in om die te testen, doe wat dingen zoals orthos stress test etc, merk je zo of die stabiel is, zoniet is die dus kapot, en dit probeer je dan bij alle geheugenbalkjes, steeds maar een in je moederbord dus.

Ben nu met de 3de strip bezig, eerste hield het 1x 2 minuten vol, en de 2x hield die 4 minuten vol, en de tweede strip hield de 1x 6 minuten vol, en de 2x 4 minuten.

Volgens me zus vriend zijn deze dus niet goed, kijken hoe de rest het volhoud, denk dat ze alle vier rot zijn.

Geplaatst:

check idd eens in je BIOS of ze wel allemaal op auto staan, en anders zet je ze handmatig op de standaard waardes, want 4 rot is wel heel erg raar idd

Geplaatst:

als je in je bios aan het kloten bent geweest kan dat het zijn.

Als dat zo is, open de bios en druk F9(bij de meeste) nu worden de fabrieksinstellingen van de bios geladen, dus alles staat weer zoals het eerst stond. Dit kan maarzo het probleem zijn.

Geplaatst: (bewerkt)

Hmm, hijs wel overclocked, maar heb ze nu alle vier gestressed twee keer, en daarna heb ik ze allemaal apart nog 1 keer gestressed en ze haalde toen veel meer, ze zijn zelfs niet meer vastgelopen, plus eentje kreeg errors en toen niet meer.

Testresulst waren:

Reepje nr. 1: 2 minuten, 4 minuten, 1u en 15 minuten.

Reepje nr. 2: 4 minuten, 6 minuten, 2u en 39 minuten.

Reepje nr. 3: 5 minuten, 15 minuten, 1u en 10 minuten.

Reepje nr. 4: 21 seconde met errors, 5 minuten met errors, 1u en 35 minuten zonder errors.

Let op, de laatste 4 scores(1uur+) heb ik ze zelf gestopt, dus ze zijn niet gestopt door vastlopers.

Plus, wat me nu pas opvalt, is dat me XP eerst 3gb aan geheugen zag, en nu 3,5gb.

Dus er zat iets flink fout.

Dus me reepjes zijn nog goed ofwat?

Ik denk dat ik ze nu alle vier tegelijk laat stressen en kijken wat ze doen.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Daar heb je het al. Je hebt zitten overclocken. Aangezien BIOS dingen het geheugen ook laten meegaan met de FSB is de kans groot dat de timings verrot zijn geworden. Nu moet je lossere timings instellen. je geheugen wordt niet slomer omdat de hogere frequentie alles weer compenseert.

Daar heb je het al. Je hebt zitten overclocken. Aangezien BIOS dingen het geheugen ook laten meegaan met de FSB is de kans groot dat de timings verrot zijn geworden. Nu moet je lossere timings instellen. je geheugen wordt niet slomer omdat de hogere frequentie alles weer compenseert.

Waarschijnlijk is het geheugen als terug gezet, omdat alle repen eruit zijn geweest en hij toen een melding gaf dat er een error was over het geheugen, misschien dat het daardoor weer teruggezet is, want de cpu draait nog steeds op 3300mhz per stuk, zoals na het overclocken.

Btw, ik heb de bios terug gedraaid, maar weet niet of hij het beter doet, maar me pc heeft van Orthos de 'Torture test' gehaald dus dat lijkt me goed.

Geplaatst:

Kijk, dat is een punt waar je goed op moet testen en/of oppassen, ik heb mijne ook overclocked, ik ga de Vcore niet verhogen, dus hij draait nu op het maximale(van 2.9 naar 3.14GHz), ik heb hem een keer naar 3.2 gezet maar toen crashte dat ding om de 5 minuten(vraag me af of het wel door de fsb kwam en niet door de target temp)

Nu is de vraag tot hoever jij hem hebt overclocked, je kunt je systeem er heel erg mee beschadigen, nu kan het dus al zijn dat je geheugen is beschadigd.

Geplaatst:
Kijk, dat is een punt waar je goed op moet testen en/of oppassen, ik heb mijne ook overclocked, ik ga de Vcore niet verhogen, dus hij draait nu op het maximale(van 2.9 naar 3.14GHz), ik heb hem een keer naar 3.2 gezet maar toen crashte dat ding om de 5 minuten(vraag me af of het wel door de fsb kwam en niet door de target temp)

Nu is de vraag tot hoever jij hem hebt overclocked, je kunt je systeem er heel erg mee beschadigen, nu kan het dus al zijn dat je geheugen is beschadigd.

kan heel moeilijk met shitclocks. Je krijgt hoogstens crashes. Pas als je met voltages gaat werken zit je op een gevaarlijk gebied ;)

@ FerryN: Maar heb je wel of niet geprobeerd je timings te verhogen? :puh: Hoge timings * hogere frequentie = weinig prestatieverschil met het origineel. Maar als alles goed werkt moet je het maar zo laten :Y

Geplaatst:

yep dat is zo, daarom ga ik mijn vcore nog niet verhogen, dat doe ik pa als ik een baantje heb, dan ga ik sparen voor een sli mobo en ander beter spul.

De cpu's zijn tegen overhitting bschermd dus dat is nog niet zo'n probleem, als je er teveel voltage doorheen schiet begeef je je op gevaarlijk terrein, als je dan geluk hebt schakelen ze zichzelf uit en zijn ze licht beschadigd.

als je echt serieus wilt overclocken zoek dan info over de processor op.

Bij mijn bios heb je als ware al standaard overclockwaardes(3%, 5%, etc.) en dus niet dat ik met voltages heb liggen kloten.

En Scrtz, ik heb een AMD processor :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...