Jump to content

Pc crashed vaker

Recommended Posts

Geplaatst:

oke cool, ik heb een 5600+

Houd er rekening mee dat je ze niet zo ver kunt overclocken, maximaal 300 MHz waarschijnlijk.

Geplaatst: (bewerkt)
oke cool, ik heb een 5600+

Houd er rekening mee dat je ze niet zo ver kunt overclocken, maximaal 300 MHz waarschijnlijk.

Ja, mijne draaide eerst ongeveer 300mhz meer als normaal, nu draait ie niet overclocked 3.01ghz en eerst 3.30ghz.

Nu draait me pc ook een stuk stabieler, en dat vind ik toch iets belangrijker dan die extra snelheid wat je amper merkt.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

die van mij werd bij 3.2 pas echt instabiel, maar e vraag is of het echt 100% met de cpu te maken had.

Zo heb ik al een bsod gehad en als je cpu zihc utischakeld krijg je dat niet.

Nu heb ik mijn hdd op de andere aansluiting aangesloten en hij lijkt het te doen, vanochtend vile mijn pc ook uit terwijl hij op 3.14 draaide.

Met goede koeling zou je met de 6000+ die standaard op 3.1 draait de 3.3 kunnen halen zonder de vCore te verhogen.

Het ligt er ook een beetje aan wat voor bios je hebt bij het overclocken. Ikzelf heb de bios van american Megatrends en die is echt goed.

Het schijnt ook zo te zijn dat als je de multiplier verlaagt(de x3 heeft 14.5 als multiplier) je de fsb hoger kunt krijgen, maar dat kan ik niet vaststellen.

Anyway, ik ga morgen de 3.2 weer proberen en kijken of hij nu wel stabiel blijft.

Geplaatst:
die van mij werd bij 3.2 pas echt instabiel, maar e vraag is of het echt 100% met de cpu te maken had.

Zo heb ik al een bsod gehad en als je cpu zihc utischakeld krijg je dat niet.

Nu heb ik mijn hdd op de andere aansluiting aangesloten en hij lijkt het te doen, vanochtend vile mijn pc ook uit terwijl hij op 3.14 draaide.

Met goede koeling zou je met de 6000+ die standaard op 3.1 draait de 3.3 kunnen halen zonder de vCore te verhogen.

Het ligt er ook een beetje aan wat voor bios je hebt bij het overclocken. Ikzelf heb de bios van american Megatrends en die is echt goed.

Het schijnt ook zo te zijn dat als je de multiplier verlaagt(de x3 heeft 14.5 als multiplier) je de fsb hoger kunt krijgen, maar dat kan ik niet vaststellen.

Anyway, ik ga morgen de 3.2 weer proberen en kijken of hij nu wel stabiel blijft.

Mijn cpu word nu ongeveer 33 graden, zonder zware dingen te draaien, dus dat valt nog wel mee.

Maar heb geen zin als die pc weer begint te kloten met bsod's, straks ff me 2de schijf flink gek maken, kijken of die blijft hangen :puh:.

Geplaatst:

Als je echt wil overclocken kun je beter gaan voor een intel processor, en nee dat zeg ik niet als fanboy opmerking ofzo ;)

Geplaatst:
Als je echt wil overclocken kun je beter gaan voor een intel processor, en nee dat zeg ik niet als fanboy opmerking ofzo ;)

De phenoms zijn ook neit bepaald mis, de phenom II werd overclocked naar 7GHz en toen werd hij een beetje instabiel.

De intels zijn idd beter dan de athlon, maar de phenoms en intels gaan gelijk tegen elkaar op.

Geplaatst:

De phenoms zijn ook neit bepaald mis, de phenom II werd overclocked naar 7GHz en toen werd hij een beetje instabiel.

De intels zijn idd beter dan de athlon, maar de phenoms en intels gaan gelijk tegen elkaar op.

Ligt eraan welke Phenoms, de oude Phenom X4 is bedoelt hem het op te nemen tegen Intels Core 2 Duo's terwijl de nieuwe Phenom II's zijn bedoelt om tegen de Core 2 Quad's te concurreren.

Geplaatst: (bewerkt)

Ligt eraan welke Phenoms, de oude Phenom X4 is bedoelt hem het op te nemen tegen Intels Core 2 Duo's terwijl de nieuwe Phenom II's zijn bedoelt om tegen de Core 2 Quad's te concurreren.

ik had het idd nog over de "oude" phenoms

Bewerkt: door Scrtz
  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...