Jump to content

[Adobe After Effects] Het schudden van een filmpje

Recommended Posts

Geplaatst:

Goedemorgen GTAForum! :cya:

In mijn vorige AE topic heeft Dieko gevraagd of ik nog meer tutorials wilde maken.

Omdat ik vandaag in zo'n goed humeur ben wil ik dat graag doen. :7

Laten we beginnen.

Benodigdheden:

- Adobe After Effects CS3

- Ik raad je aan om eerst mijn andere AE tutorial te lezen. >Tutorial<

Inleiding:

In deze tutorial zal ik uitleggen hoe je een filmpje kan laten schudden, het is eigenlijk heel simpel.

Ik heb de tut in twee vormen gemaakt, de eerste is een kleine video van rond de 15 MB. En de andere zijn gewoon wat plaatjes met tekst.

Aan jou de keus welke je gaat volgen.

Stappen:

Filmpje:

Ik zal nu eerst uitleggen hoe je het filmpje kan gebruiken.

Eerst download je het filmpje: >Download filmpje< (14,6 MB)

Als je download klaar is kun je hem bekijken, ik heb in het filmpje al een beetje tekst gezet maar om het even te verduidelijken:

1. Wanneer je, je filmpje hebt ingevoegd en te zien is in AE druk je onderin op je filmpje en druk je op P.

2. Nu ga je naar waar het trillen moet beginnen en klik je op de stopwatch die voor Position staat.

3. Nu ga je naar waar het trillen moet stoppen en klik je op het balletje helemaal links, zie filmpje.

4. Nu houdt je Shift ingedrukt en klik je op de twee gedraaide vierkantjes op de tijdbalk, zie filmpje.

5. Nu klik je rechts bij The Wiggler op de cijfers en vul 20 in, hoe hoger het getal hoe harder het schudt!

(Als er geen schermpje van The Wiggler staat ga je naar Window -> The Wiggler)

screen1xx7.jpg

6. Na stap 4 klik je op apply, nu kun je alle stappen nog eens volgen om verschillende momenten te laten schudden.

Plaatjes met tekst:

eindresultaat1qt1.jpg

Dit was de tutorial, als je mijn eindresultaat wil zien kun je die hier downloaden: >Download<

Ik hoop dat je er iets van geleerd hebt!

Grtz Devanna :cya:

Geplaatst:

Ik zal er morgen mee aan de slag gaan en een filmpje plaatsen :Y

:$ :$ Sorry dat ik het vraag maar kan je een tut maken voor een intro filmpje met letters erin :$ :$

Geplaatst:
Ik zal er morgen mee aan de slag gaan en een filmpje plaatsen :Y

:$ :$ Sorry dat ik het vraag maar kan je een tut maken voor een intro filmpje met letters erin :$ :$

Enige voorkeur aan effecten?

Want dan kan ik net zo goed een filmpje maken met een zwarte achtergrond en wat letters erop.

Grtz Devanna

Geplaatst:

Wil je zulke intro's maken moet je nogal wat ervaring hebben.

Ik kan zelf ook nog niet zoveel, maar alleen genoeg om een paar basic tutorials te maken.

Check anders mijn nieuwe topic in het showroom gedeelte.

Grtz Devanna

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...