Jump to content

Geheugen ddr3 kopen


nick11123

Recommended Posts

Hallo,

ik ben van plan om DDR3 in me pc te steken van 1333 mhz heb nu 3x ddr2 800 mhz

maar die ga ik verkopen.

maar nu heb ik deze op het oog

alleen de timings zijn 7-7-7-20

en bij deze zijn de timings 9-9-9

en de CL is ook 9 en bij de andere is die 7

maar wat is nouw het verschil? die van Kingston is stuk goedkoper dan die van OCZ en nu is mijn vraag maken die timings veel uit zal je dat merken zo ja ? koop ik de duurdere zo niet dan koop ik gewoon die van Kingston

Bewerkt: door nick11123
Link to comment
Delen op andere websites

Het verschil tussen DDR2 en DDR3 is bijna niet te voelen. DDR2 kost geen ruk meer, dus je kunt daar beter in investeren dan in DDR3, wat véél meer kost en bijna evenveel presteert. :)

Daar heeft Megapilot helemaal gelijk in, DDR 3 is veel duurder, maar presteert niks tot nauwelijks beter (zoek maar eens een vergelijkings vid op youtube), daarnaast kun je ook niet klakkeloos van DDR 2 naar DDR3 overstappen, als je moederbord het niet ondersteund, zou je ook een nieuw moederbord nodig hebben, en daardoor weer eventueel een nieuwe voedig, als je oude je nieuwe moederbord niet meer aankan.

Kortom: Het is het niet waard om van DDR2 naar DDR3 te gaan, aangezien heterg duur is en het nauwlijks beter is.

Link to comment
Delen op andere websites

DDR3 geheugen is niet zo duur meer als voorheen. Je kan nou ook 6GB DDR3 1066MHz (PC-8500, 3x2 GB) modules kopen voor €90,-. Dit geheugen is 'slechts' 1066MHz wat de hoge toegangstijd (latency) niet compenseert. Voor 90 euro kan je 8GB DDR2 PC6400 (of hoger) kopen. Alleen, wat heb je eraan? Ik adviseer om gewoon lekker door te sparen en een mooie upgrade te halen over een aantal maanden.

Link to comment
Delen op andere websites

sowieso is het best nutteloos als je je processor toch niet gaat overclocken, dan loopt je proc fsb bijvoorbeeld 333mhz terwijl 800mhz geheugen op 400mhz FSB loopt ( ja dat werkt allemaal met multipliers ;) )

dus dan heb je al een 5:6 verhouding, met ddr3 geheugen krijg je een 4:6 verhouding ofzo ( te lui om te gaan rekenen ) in andere woorden geeft het je dus geen tot amper prestatiewinst.

Link to comment
Delen op andere websites

sorry maar was helemaal vergeten te melden dat me moederbord DDR3 ook ondersteunt!

er zitten 4 bankjes voor DDR2 modules en 2 bankjes voor DDR3 modules en me moederbord kan tot 1333 mhz

met DDR3 en het is de Asus P5KC

dus geen upgrade shit enz heb ik allemaal niet nodig en ik had toen die ddr2 gekocht omdat ddr3 gewoon ff te duur was maar nu is het wel tijd voor ddr3 aangezien het een stuk goedkoper is.

maare alleen de timings want die van Kingston die maar 65 euro kost die kan ik dan beter nemen dan die van OCZ die 90 euro kost ??

het enige verschill is de timings maar dat is niet te merken zeker of wel ?

owja dit is de rest van me system spec

Core2Duo E8500 3,16ghz

500 Watt antec voeding

Ati Radeon 3870

3GB ddr2 800mhz

Bewerkt: door nick11123
Link to comment
Delen op andere websites

Die verschillen in snelheid merk jij echt niet. Dat gaat om zulke kleine prestaties dat je ze gewoon niet kunt waarnemen ;)

dus ik ken gewoon beter die van Kingston nemen

dies ook mooi goedkoop want die van OCZ is dus eigg geld verspilling ? alleen maar omdat de timings strakker staan?

Link to comment
Delen op andere websites

er zitten 4 bankjes voor DDR2 modules en 2 bankjes voor DDR3 modules en me moederbord kan tot 1333 mhz

met DDR3 en het is de Asus P5KC

dus geen upgrade shit enz heb ik allemaal niet nodig en ik had toen die ddr2 gekocht omdat ddr3 gewoon ff te duur was maar nu is het wel tijd voor ddr3 aangezien het een stuk goedkoper is.

maare alleen de timings want die van Kingston die maar 65 euro kost die kan ik dan beter nemen dan die van OCZ die 90 euro kost ??

Zoals ik al zei, OCZ gaat conflicten geven met een Asus mobo, me zus vriend had hetzelfde, OCZ geheugen op ze Asus mobo geprikt, en krijg om de haver klap bsod's, en propte er een ander merk geheugen in en zijn pc liep als een zonnetje.

Link to comment
Delen op andere websites

er zitten 4 bankjes voor DDR2 modules en 2 bankjes voor DDR3 modules en me moederbord kan tot 1333 mhz

met DDR3 en het is de Asus P5KC

dus geen upgrade shit enz heb ik allemaal niet nodig en ik had toen die ddr2 gekocht omdat ddr3 gewoon ff te duur was maar nu is het wel tijd voor ddr3 aangezien het een stuk goedkoper is.

maare alleen de timings want die van Kingston die maar 65 euro kost die kan ik dan beter nemen dan die van OCZ die 90 euro kost ??

Zoals ik al zei, OCZ gaat conflicten geven met een Asus mobo, me zus vriend had hetzelfde, OCZ geheugen op ze Asus mobo geprikt, en krijg om de haver klap bsod's, en propte er een ander merk geheugen in en zijn pc liep als een zonnetje.

ik heb 2x1 gb OCZ balkjes en 2x1gb kingston valueram's en geen problemen hoor :) heb een asus p5k

Link to comment
Delen op andere websites

er zitten 4 bankjes voor DDR2 modules en 2 bankjes voor DDR3 modules en me moederbord kan tot 1333 mhz

met DDR3 en het is de Asus P5KC

dus geen upgrade shit enz heb ik allemaal niet nodig en ik had toen die ddr2 gekocht omdat ddr3 gewoon ff te duur was maar nu is het wel tijd voor ddr3 aangezien het een stuk goedkoper is.

maare alleen de timings want die van Kingston die maar 65 euro kost die kan ik dan beter nemen dan die van OCZ die 90 euro kost ??

Zoals ik al zei, OCZ gaat conflicten geven met een Asus mobo, me zus vriend had hetzelfde, OCZ geheugen op ze Asus mobo geprikt, en krijg om de haver klap bsod's, en propte er een ander merk geheugen in en zijn pc liep als een zonnetje.

ik heb 2x1 gb OCZ balkjes en 2x1gb kingston valueram's en geen problemen hoor :) heb een asus p5k

Hmm, weet zo niet wat voor moederbord hij heeft, iig een Asus, maar hij had ook 4 OCZ strips van 1gb, dus misschien dat het daar aan ligt, who knows, hij heeft nu andere erin zitten.

Hier hebben ze het er ook over(tis wel Engels): Klik

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...