nick11123 Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 februari 2009 nja ik ga wel voor deze dan dat is een Corsair das wel een goed merk denk ik ? of is Kingston toch het beste of maakt dat toch niks uit met geheugenkaarten ? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 18 februari 2009 Rapport Geplaatst: 18 februari 2009 Met Corsair is niets mis. Reageren
Limbolander Geplaatst: 18 februari 2009 Rapport Geplaatst: 18 februari 2009 nja ik ga wel voor deze dan dat is een Corsair das wel een goed merk denk ik ? of is Kingston toch het beste of maakt dat toch niks uit met geheugenkaarten ? Corsair is idd ook gewoon een goed merk, net zoals kingston, als je maar een a-merk hebt zit je goed. Reageren
nick11123 Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 februari 2009 okej mooi ga ik die nemen als mijn loon binnen is xD Bedankt nog voor de reacties allemaal Reageren
wesley123 Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 hoezo eigenwijs?! Er is al meerdere malen vertelt dat het geen of weingi prestatiewinst oplevert, dus waarom zou je geld uitgeven aan duur DDR3 geheugen? Je kunt beter DDR2 geheugen kopen met een andere latency, en daar dan 4 stuks van zodat je 4 gb hebt, het ksot geen bal en het is waarschijnlik nog sneller dan het DDR3 ehuegen Reageren
Limbolander Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 verschillende latency's ga je ook niet merken in prestatiewinst, voor de normale persoon is gewoon 800mhz geheugen meer als genoeg, ddr3 geheugen heb je eigenlijk alleen nodig als je ver gaat overclocken. Neem bijvoorbeeld een processor die op 1333mhz loopt, dat is dus 333 FSB, en 800mhz geheugen loopt op 400 fsb dan heb je dus 333:400 dus een 5:6 verhouding clock je je pc over naar 1600mhz dan heb je 400fsb, en je geheugen ook 400fsb en dus 400:400 oftewel een 1:1 verhouding. gebruik je DDR3 1066mhz is het 533 en met een standaard processor van nu, 1333mhz = 333 mhz dus dan heb je een verhouding van 333:533 en dat is rond de 4:6 verhouding. Het is dus net als een buis water, je kunt daar ook niet meer water door laten lopen als die al helemaal volgestroomd is. Door te overclocken maak je dus die buis als het ware groter om 1:1 verhoudingen te krijgen, en dat is het hele punt van overclocken, het magische 1 op 1 verhouding krijgen Reageren
nick11123 Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 hoezo eigenwijs?!Er is al meerdere malen vertelt dat het geen of weingi prestatiewinst oplevert, dus waarom zou je geld uitgeven aan duur DDR3 geheugen? Je kunt beter DDR2 geheugen kopen met een andere latency, en daar dan 4 stuks van zodat je 4 gb hebt, het ksot geen bal en het is waarschijnlik nog sneller dan het DDR3 ehuegen dan kan ik netzogoed me oude geheugen kaarten erin laten want ik hoor ook dat andere latencies dat je dat toch niet merkt. dus dan zit ik weer met 800 mhz? ik wil gewoon geheugenkaarten van 1333mhz hebben omdat ik voornamelijk mijn processor ook ga overklocken en ik heb nu ook maar 3x 1 GB en ik wil 2x2 GB en als ik 4 kaarten van 1 GB op me mobo douw en dan gaat overklocken dan is het zwaarder voor het moederbord dan 2x2 GB toch? vanwege dat het moederbord meer volts moet geven enz waardoor het weer onstabiel enz word. (Ik kan het fout hebben hoor) maar zoiets heb ik wel is gelezen ergens. Reageren
wesley123 Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 tja, als je wilt overclocken zou je het kunnen overwegen, maar ik blijf er eigenlijk op tegen. Met het overclocken zou de ddr3 idd prestatiewinst kunnen opleveren tov van het ddr2 geheugen bij overclocken Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 Wil je je FSB helemaal verhogen tot 667? dat zou betekenen dat je werkelijke FSB 666*4 = 2664 MHz word. Want wanneer je FSB op die snelheid loopt, word het pas 1:1. Reageren
Limbolander Geplaatst: 20 februari 2009 Rapport Geplaatst: 20 februari 2009 hoezo eigenwijs?!Er is al meerdere malen vertelt dat het geen of weingi prestatiewinst oplevert, dus waarom zou je geld uitgeven aan duur DDR3 geheugen? Je kunt beter DDR2 geheugen kopen met een andere latency, en daar dan 4 stuks van zodat je 4 gb hebt, het ksot geen bal en het is waarschijnlik nog sneller dan het DDR3 ehuegen dan kan ik netzogoed me oude geheugen kaarten erin laten want ik hoor ook dat andere latencies dat je dat toch niet merkt. dus dan zit ik weer met 800 mhz? ik wil gewoon geheugenkaarten van 1333mhz hebben omdat ik voornamelijk mijn processor ook ga overklocken en ik heb nu ook maar 3x 1 GB en ik wil 2x2 GB en als ik 4 kaarten van 1 GB op me mobo douw en dan gaat overklocken dan is het zwaarder voor het moederbord dan 2x2 GB toch? vanwege dat het moederbord meer volts moet geven enz waardoor het weer onstabiel enz word. (Ik kan het fout hebben hoor) maar zoiets heb ik wel is gelezen ergens. Het werkt met multipliers dus wat jij denkt klopt helaas niet, ik raadt je aan wat tutorials door te gaan lezen over overclocken en hoe die multipliers allemaal werken Reageren
nick11123 Geplaatst: 20 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 februari 2009 ow okej bedankt maar de mhz van de geheugenkaarten lopen ook omhoog toch en dan moet er meer volts gegeven worden toch?? Reageren
Limbolander Geplaatst: 20 februari 2009 Rapport Geplaatst: 20 februari 2009 bij de 775socket processors is het hoogste fabriekssnelheid 1333mhz nu dat is 333 fsb en een beetje hedendaagse pc heeft al standaard 800mhz is 400 mhz, dus je bij een 20% overclock hoef je nog NIKS te veranderen aan je geheugen. Ik raadt het je ook sterk af te gaan kloten met je geheugen, begin eens eerst met de processor, dat is wat makkelijker en veiliger dan te gaan overclocken met je geheugen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.