Big Boss Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Heb je strtok er wel in staan? strtok(const string[], &index) { new length = strlen(string); while ((index < length) && (string[index] <= ' ')) { index++; } new offset = index; new result[20]; while ((index < length) && (string[index] > ' ') && ((index - offset) < (sizeof(result) - 1))) { result[index - offset] = string[index]; index++; } result[index - offset] = EOS; return result; } Reageren
Remi-X Geplaatst: 26 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 (bewerkt) Nee, maar nu wel. Allen lost het niet erg veel op C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(295) : error 017: undefined symbol "cmd"C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(295) : error 017: undefined symbol "idx" C:\Users\Remi de Groot\Desktop\SAMP Server\gamemodes\remi-x.pwn(464) : error 017: undefined symbol "idx" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 3 Errors. Dus ik mis het identificeren van CMD en IDX dus Regel 295 is: cmd = strtok(cmdtext, idx); Als ik die weg haal houd ik nog maar 1 error over, namelijk die op regel 464: tmp = strtok(cmdtext, idx);.Als ik die weg haal kan ik gewoon compilen, met alleen een warning dat strtok nooit word gebruikt Bewerkt: 26 februari 2009 door Remi-X Reageren
Sandra Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Regel 295 is: cmd = strtok(cmdtext, idx); Klopt het dat je die (bijna) helemaal bovenin je OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) callback hebt staan? Zo ja, dan moet je boven die regel nog zetten: new cmd[256], idx; Dus: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new cmd[256], idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); Reageren
Remi-X Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 (bewerkt) new cmd[256], idx, tmp[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); Dat staat er boven. Als ik dat weg haal heb ik niks meer aan het Report command... EDIT: Ik weet niet hoe, maar ik heb het goto command werkend gekregen, en het report cmmand werkt ook nog steeds. Nu heb ik weer een nieuw vraagje Als iemand nou met een command een voertuig spawnt, en er daarna nog een wil, is het dan mogelijk dat de vorige word destroyed? Dan hoef ik niet op te letten dat iemand overspawn gaat maken, en is wel makkelijk opzich Bewerkt: 27 februari 2009 door Remi-X Reageren
Big Boss Geplaatst: 27 februari 2009 Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 Variabelen aanmaken: new Voertuig[MAX_PLAYERS]; // Hierin gaan we het vehicle id op slaan new bool:VoertuigSpawned[MAX_PLAYERS]; // hiermee checken we of er al een voertuig gespawned is public OnPlayerConnect(playerid) { VoertuigSpawned[playerid] = false; // Als de speler connect heeft hij nog geen voertuig gespawned } public OnPlayerDisconnect(playerid, reason[]) // Disconnect { if(VoertuigSpawned[playerid] == true) // Als een voertuig gespawned is ... { DestroyVehicle(Voertuig[playerid]); // Vernietig het ... } VoertuigSpawned[playerid] = false; // Zet de variabele weer naar false } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { // vehicle spawn command if(VoertuigSpawned[playerid] == true) // Als een voertuig gespawned is ... { DestroyVehicle(Voertuig[playerid]); // Vernietig het ... } Voertuig[playerid] = CreateVehicle(...); // Geef de speler een nieuw voertuig } Reageren
Remi-X Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 (bewerkt) Het werkt niet.. Ik krijg geen errors in compilen, en ingame ook geen errors. Alleen kan ik alsnog onbeperkt spawnen... Mijn pawno: Bovenaan: #include <a_samp> new Voertuig[MAX_PLAYERS]; // Hierin gaan we het vehicle id op slaan new bool:VoertuigSpawned[MAX_PLAYERS]; // hiermee checken we of er al een voertuig gespawned is Connecten public OnPlayerConnect(playerid) { GameTextForPlayer(playerid,"~r~Welcome at The X Server! ~n~ ~w~For all commands, read /cmds. ~n~ ~b~Have fun =D",5000,3); SendPlayerFormattedText(playerid, "For commands type /cmds.", 0); SendPlayerFormattedText(playerid, "Cheating in /cheat.", 0); SendPlayerFormattedText(playerid, "Read rules: /rules.", 0); GivePlayerMoney(playerid, 2500000); VoertuigSpawned[playerid] = false; // Als de speler connect heeft hij nog geen voertuig gespawned return 1; } Disconnecten public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) // Disconnect { if(VoertuigSpawned[playerid] == true) // Als een voertuig gespawned is ... { DestroyVehicle(Voertuig[playerid]); // Vernietig het ... } VoertuigSpawned[playerid] = false; // Zet de variabele weer naar false } Spawn code public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new Float:px, Float:py, Float:pz, Float:pa; if (strcmp("/infernus", cmdtext, true) == 0) { if(VoertuigSpawned[playerid] == true) // Als een voertuig gespawned is ... { DestroyVehicle(Voertuig[playerid]); // Vernietig het ... } GetPlayerFacingAngle(playerid,pa); GetPlayerPos(playerid, px, py, pz); Voertuig[playerid] = CreateVehicle(411, px+5, py, pz, pa,-1, -1,60000); SendClientMessage(playerid, GREEN,"Spawned a Infernus!"); return 1; } Bewerkt: 27 februari 2009 door Remi-X Reageren
Big Boss Geplaatst: 27 februari 2009 Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 Onder GetPlayerPos zet je dit nog: VoertuigSpawned[playerid] = true; Vergeten er bij te zetten. Je moet het script nog laten weten dat het voeruig gespawned is. Reageren
Remi-X Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 (bewerkt) Ja, nu werkt het perfect BTW: Is het mogelijk om Rcon ingelogde mensen meer skins te geven? Bewerkt: 27 februari 2009 door Remi-X Reageren
Pattypat Geplaatst: 17 mei 2009 Rapport Geplaatst: 17 mei 2009 Ik wil even terugkomen op het Report gedeeltje. op de 1e pagina. Waar moet je dit inzetten in het script ? Reageren
David22 Geplaatst: 17 mei 2009 Rapport Geplaatst: 17 mei 2009 Ik wil even terugkomen op het Report gedeeltje. op de 1e pagina.Waar moet je dit inzetten in het script ? Bij OnPlayerCmdText Reageren
Pattypat Geplaatst: 18 mei 2009 Rapport Geplaatst: 18 mei 2009 (bewerkt) Ik wil even terugkomen op het Report gedeeltje. op de 1e pagina.Waar moet je dit inzetten in het script ? Bij OnPlayerCmdText ik wil het in een leeg script. ( Om een filterscript te maken) . Hoe doe ik dit nu ?? Bewerkt: 18 mei 2009 door Pattypat Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.