Dutchy3010 Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 :START_CONTROL wait 10 if 0AB0: key_pressed 123 jf @START_CONTROL 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA jf @START_CONTROL Marker.Disable($TAHOMAM) Deze code is gemaakt door wesley123? Sorry, maar dan heb jij het ook helemaal verkeerd gedaan, want dit is echt een ONZIN stuk script. Ik geloof graag dat je hier een crash bij krijgt. Kan me ook wel voorstellen dat Donald F. Duck chagrijnig wordt als hij dit soort hulp krijgt... Wat wil je bereiken? Als hij in de Tahoma zit, en hij drukt op F12, dan moet de marker weg? Dan moet hij zo (lijkt meer op die van jou DFD, dan op die van wesley123!). :START_CONTROL wait 10 if and 0AB0: key_pressed 123 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA jf @START_CONTROL Marker.Disable($TAHOMAM) Als je dit stukje doet i.p.v. dat stukje van wesley123 dan werkt heel je script, voor zover ik kon zien ingame. Als je wilt dat je óf op F12 moet drukken, óf in de auto moet zitten, wil de marker weg gaan, dan moet je i.p.v. de "and" hierboven "or" gebruiken, that's all... Dus: :START_CONTROL wait 10 if or 0AB0: key_pressed 123 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA jf @START_CONTROL Marker.Disable($TAHOMAM) Ook getest, en dat werkt ook. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 26 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Ik zag gewoon dat dat script van wesley123 niet helemaal klopte. Maar over het aangepaste script: op de een of andere manier komt er toch een error bij het laden met de 0AB0 erbij. Is hier ook een oplossing voor? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Een error? Wat voor error? Ik heb het zelf getest en ook gecompileerd, en kreeg nergens errors! Reageren
wesley123 Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 @Dutchy; Ik snap niet wat er ofut aan is, aangezien er een extra jf instaat en de or weggelaten is, verder is hij compleet hetzelfde, nou wat een onzin script, er kloppen 2 kleine stukjes niet aan. Je hoeft mij echt niet dircet zo af te kraken omdat ik fouten in mijn script maak. @DFD; Als jij direct zag dat mijn script niet klopte, waarom zag jij dan niet dat bij jouw de if en wait omgedraait waren? en waarom zag jij dan ook niet dat er een or/and bij moest? Waarom zij je dan niet meteen dat het niet klopte aangezien jij het toch meteen zag? sorry hoor maar ik probeer gewoon iemand een beetje op weg te helpen, maar omdat ik 2 kleine foutjes maak is mijn hulp direct waardeloos en word ik compleet afgekraakt. >>> Door PatrickW: Lees je "hulp" nog eens terug. Niet bepaald vriendelijk iemand op weg helpen, je begint zijn werk af te kraken ("ff snel naar je script gekeken en er klopt geen bal van") en zegt dat die van jou wel correct is. Als dat dan niet zo is, kun je een reactie verwachten. Maar deze discussie is verder off-topic hier, dus als je er verder met iemand van gedachten over wilt wisselen, doe het dan per PM.<<< Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 26 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Een error? Wat voor error? Ik heb het zelf getest en ook gecompileerd, en kreeg nergens errors! De desbetreffende error: De instructie op 0x0000ffff verwijst naar geheugen op 0x0000ffff. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: read.Klik op OK als u het programma wilt beëindigen. Titel van de quote is titel van de error. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 @ DFD: ik weet niet wat je fout is, want ik heb het getest en toen lukte het wel! Heb je niet andere (CLEO)mods die het in de weg kunnen zitten, of iets dergelijks? edit: Ik zie een mogelijk probleem, probeer dit eens: :START_CONTROL wait 10 if player.defined($PLAYER_CHAR) jf @START_CONTROL if and 0AB0: key_pressed 123 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA jf @START_CONTROL Marker.Disable($TAHOMAM) Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 (bewerkt) Mijn hele cleo map is leeg (op GxtHook.cleo en die map die erbij hoort na), en het script ga ik nu even testen. Edit: Op de een of andere manier nog steeds die (nu wel irritant wordende) error... Bewerkt: 27 februari 2009 door Donald F. Duck Reageren
PatrickW Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Misschien een domme vraag, maar weet je heel zeker dat CLEO3 juist geinstalleerd is? Want het valt me op dat die '0AB0' de enige CLEO-opcode is die je gebruikt, en als je die weglaat heb je schijnbaar geen crash. Probeer eens "00E1: player 0 pressed_key 11 " in plaats van de regel met de '0AB0'-opcode. Je moet dan wel de 'Y' toets gebruiken in plaats van de F12. Als het op die manier wel werkt, ligt het toch op een of andere manier aan je CLEO3 installatie, ( heb je b.v. wel een compatible .exe file ?) Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Van een vorig script (zonder cleo) werkte de 00E1 goed, en het zou nog eens best kunnen over die exe, die heb ik naar mijn weten niet veranderd. Als je me even een link naar de goede exe zou kunnen sturen kan ik eens testen of het daar aan ligt. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Die kan je in deze tutorial vinden. Post anders je totale script even, dan kunnen wij kijken of we ook een foutmelding hebben en zo ja, dan kunnen we je helpen. Zoals ik het deed, deed SA het namelijk gewoon... Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Met deze gta_sa.exe alsnog die error.... Mijn complete code: DEFINE MISSIONS 0 //DEFINE MISSION {ID} 0 AT {LABEL} @ DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script //DEFINE SCRIPT {NAME} AT {LABEL} @ DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 {$VERSION 3.0.0000} var $PLAYER_CHAR: Player end // var 03A4: name_thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 0111: toggle_wasted_busted_check 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 465.1775 -1824.045 03CB: set_rendering_origin_at 465.1775 -1824.045 5.42752 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 465.1775 -1824.045 5.42752 01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 0373: set_camera_directly_behind_player 01B6: set_weather 0 0001: wait 0 ms 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "WORKTRCAMOGRN" model "WORKTR" body_part 2 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERPROWHT" model "SNEAKER" body_part 3 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "HOODYAGREEN" model "HOODYA" body_part 0 070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 016A: fade 1 time 0 04BB: select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box 054C: use_GXT_table 'MYOWN' // put your create_thread commands here create_thread @START :MAIN_LOOP 0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes 0002: jump @MAIN_LOOP // put your mods (threads) here :START thread 'START' Model.Load(#TAHOMA) 038B: load_requested_models :START_ALOAD wait 10 if Model.Available(#TAHOMA) jf @START_ALOAD $TAHOMA = Car.Create(#TAHOMA, 457.5014, -1827.497, 5.659498) :START_MARKER 0186: $TAHOMAM = create_marker_above_car $TAHOMA 0165: set_marker $TAHOMAM color_to 1 // green 00BB: show_text_lowpriority GXT 'START1' time 3000 flag 1 // ~w~Stap in de ~g~Tahoma~w~. :START_CONTROL wait 10 if player.defined($PLAYER_CHAR) jf @START_CONTROL if and 0AB0: key_pressed 123 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA jf @START_CONTROL Marker.Disable($TAHOMAM) :START_CONTROLC wait 10 if and 80DB: not actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAHOMA 8205: not actor $PLAYER_ACTOR near_car $TAHOMA radius 200.0 200.0 200.0 flag 0 jf @START_CONTROLC Car.Destroy($TAHOMA) 014B: $TAHOMAC = init_parked_car_generator #TAHOMA color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 457.5014 -1827.497 5.659498 angle 0.0 014C: set_parked_car_generator $TAHOMAC cars_to_generate_to 101 end_thread //-------------Mission 0--------------- // put your missions here //-------------External script 0--------------- // put your external scripts here Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 1) Bij mij crasht dat script niet. 2) Het werkt nog niet helemaal naar behoren, omdat de code die ik als laatst gepost heb niet helemaal juist is voor de bedoeling die jij hebt. "and" daarin moet "or" zijn. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.