Jump to content

Drop Down Menu Antwoorden per mail versturen door klik op button?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik wilde eens een contest over gaming houden. Maar dit wil ik zegmaar in een HTML Manier doen. Dus zegmaar zoals GTAForum doet met de GTAIV L&D Actie. Maar ik wil dus bij bepaalde vragen een drop down menu'tje doen voor bv. de platformen, welke ze gebruiken. En dan als ze een bepaalde hebben ingevuld en ze klikken uiteindelijk op een button dat dit zegmaar naar mijn mailbox word verstuurd. Is dit mogelijk? Dus dat ik dan ook in het mailtje kan zien bv.:

Naam:

Platform:

Online Mogelijkheid: J/N

etc.

Kan dit is mijn vraag. En als het kan graag ook met een voorbeeld code of een link waar de code staat. En voor de mensen die me verwijzen naar google: 'Google is iets waar ik niet mee overweg kan. Evenals andere zoekmachines, dus verspil geen moeite met mij zover krijgen om google te gebruiken.'

Met Vriendelijke Groeten,

Zamg0d1

Geplaatst:

Ja, dat kan. Om het formulier daadwerkelijk te verzenden heb je PHP nodig, maar het formulier kan zelf gewoon met HTML zie ook: klik).

Een dropdownmenu maak je met de code:

<select name="naam">
<option value="">Kies...</option>
<option value="A">A</option>
<option value="B">B</option>									
</select>

De value wordt uiteindelijk meegezonden, zoals je in de code van Ewoud kan zien.

Edit: Zag ik jou laatst niet een tutorial over het gebruik van Google plaatsen? ^_^

Geplaatst: (bewerkt)
Ja, dat kan. Om het formulier daadwerkelijk te verzenden heb je PHP nodig, maar het formulier kan zelf gewoon met HTML zie ook: klik).

Een dropdownmenu maak je met de code:

<select name="naam">
</select>

De value wordt uiteindelijk meegezonden, zoals je in de code van Ewoud kan zien.

Oh ok. Is het ook mogelijk om zegmaar een simpele Mail-To te maken met zo'n invulformuliertje? Of dat ik bijvoorbeeld een iFrame maak met een PB Box ofzo. Of werkt dit allemaal niet? Want ik moet een HTML Versie hebben eigenlijk. Want het kan best ook op de manier die GTAForum gebruikt met de IV-Actie. Dat er een textbox word ingevuld en die word verzonden. Of is dit onmogelijk? EDIT: Hoe kan ik meerdere opties toevoegen aan dat script van Ewoud?

Edit: Zag ik jou laatst niet een tutorial over het gebruik van Google plaatsen? ^_^

Ja weet ik :7 Maar dat was gewoon met kleine simpele dingen (codetjes etc.). Meer niet.

Bewerkt: door zamg0d1

Kan iemand zamg0d1 nou 's uit z'n waan halen dat je met HTML dingen uit een formulier kunt halen?

Dat er een textbox word ingevuld en die word verzonden. Of is dit onmogelijk?
Om het formulier daadwerkelijk te verzenden heb je PHP nodig

Om maar even te refereren naar een magische uitspraak die me hier toch wel degelijk van toepassing lijkt..

'Lees aleer gij postende zijt, en postende lees dan nog!' -- Dutchy3010

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:
Kan iemand zamg0d1 nou 's uit z'n waan halen dat je met HTML dingen uit een formulier kunt halen?
Dat er een textbox word ingevuld en die word verzonden. Of is dit onmogelijk?
Om het formulier daadwerkelijk te verzenden heb je PHP nodig

Om maar even te refereren naar een magische uitspraak die me hier toch wel degelijk van toepassing lijkt..

'Lees aleer gij postende zijt, en postende lees dan nog!' -- Dutchy3010

Ik heb het al :7 Met dat script van Ewoud :Y Maar hoe moet ik daarin dingen toevoegen?

<select name="naam">
</select>

Je hebt 5 regels, waarvan 2 de goede zijn. 40% kans dat je de goede hebt, succes.

Misschien ook eens slim om een kijkje te nemen op www.handleidinghtml.nl.

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:
<select name="naam">
</select>

Je hebt 5 regels, waarvan 2 de goede zijn. 40% kans dat je de goede hebt, succes.

Die snap ik niet wat je zegt :7 Maar ik heb die Option er wel in gekregen, want die snap ik wel. Ik krijg er ook meerdere naast elkaar :Y Maar ik bedoelde bij de code van Ewoud als ik daar een nieuwe textarea toevoeg dan vervormt de layout helemaal :?

Misschien ook eens slim om een kijkje te nemen op www.handleidinghtml.nl.

Ik zal eens kijken

Geplaatst:

Het formulier van Ewoud staat in een tabel, dus let wel op dat je de tabel een beetje heel laat. Na het weekend wil ik best in een korte tutorial uitleggen hoe het formulier precies werkt, want dat is voor sommigen misschien beter dan een lap code. Al is de werking ervan niet erg moeilijk te begrijpen als je het rustig bestudeerd. Wel verwacht ik dat je dan de soorten input (tekstvak, tekstbalk, radiobuttons, dropdownmenu, etc.) van een formulier kent, anders heeft het weinig zin.

Nee, onmogelijk. :N

Geplaatst:
Het formulier van Ewoud staat in een tabel, dus let wel op dat je de tabel een beetje heel laat. Na het weekend wil ik best in een korte tutorial uitleggen hoe het formulier precies werkt, want dat is voor sommigen misschien beter dan een lap code. Al is de werking ervan niet erg moeilijk te begrijpen als je het rustig bestudeerd. Wel verwacht ik dat je dan de soorten input (tekstvak, tekstbalk, radiobuttons, dropdownmenu, etc.) van een formulier kent, anders heeft het weinig zin.

Ik snap de code wel ongeveer maar het nadeel is dat ik niet bijvoorbeeld een textarea erbij gezet krijg... Wel is het me gelukt om twee drop downs te plaatsen ipv een textarea erin :D

Geplaatst:

Gezien het feit dat de code in een tabel staat, zul je je textarea kleiner moeten maken. Echter raad ik dit niet aan, omdat hij dan, tjah, kleiner wordt. ^_^

Wat ik je aanraad is om de textarea buiten de tabel te zetten. Dan krijg je de textarea namelijk niet in je tabel en zal je tabel ook niet helemaal vervormen.

Gezien het feit dat de code in een tabel staat, zul je je textarea kleiner moeten maken. Echter raad ik dit niet aan, omdat hij dan, tjah, kleiner wordt. ^_^

Wat ik je aanraad is om de textarea buiten de tabel te zetten. Dan krijg je de textarea namelijk niet in je tabel en zal je tabel ook niet helemaal vervormen.

En hoe doe ik dit dan? Als iemand verteld hoe ik een Tabelreeks erbij kan krijgen vind ik het ook best :Y Dan plaats ik het daarin. Maar ik heb het nodig als inschrijfformulier en ik bewaar die grote valk voor de games die de persoon heeft.

EDIT: Ik heb meerdere codes bewerkt maar krijg de volgende error:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /usr/home/deb15335/domains/gaming-freak.nl/public_html/testjes/send.php on line 7

Maar het rare is dat ik zover geen fout kan vinden in vergelijking met de code van Ewoud. Dit zijn de codes van mij:\

Form.php

<form name="contact" method="post" action="send.php">
<table cellspacing="2" cellpadding="2">
 <tr valign="top" align="left">
   <td> Naam:</td>
<td>
<input  name="naam" type="text" size="25"/>
</td>
</tr>
<td>Email: </td>
<td>
<input name="mail" type="text" size="25" /></td>
</tr>
<td>Games in bezit: </td>
<td><textarea name="bericht" rows="7" cols="40" /></textarea></td>
</tr>
<td>Platformen: </td>
<td>
<select name="platform">
<option value="PS3">PS3</option>
<option value="Xbox 360">Xbox 360</option>                                    
<option value="PC">PC</option>
</select>
<select name="platform1">
<option value="Geen">Geen</option>
</select>   
<select name="platform2">
<option value="Geen">Geen</option>
</select>   
     <td> </td>
     <td>
       <input type="submit" name="Submit" value="Verzend">
     </td>
</tr>
</table>
</form>

Send.php

<?php
$mailsupport= "zamg0d1@gaming-freak.nl";
$titel= "Gaming Freak - Gaming Contest
// Bericht
$mssg = 
$mssg .= "Ingevuld Contact Formulier \n\n";
$mssg .= "Naam: " .$_POST['naam'] . "\n";
$mssg .= "Mail Adres: " .$_POST['mail'] . "\n";
$mssg .= "Games in bezit:" .$_POST['bericht'] . "\n";
$mssg .= "Platformen: " .$_POST['platform'] . "\n";
//Afzender
$headers = "From: " . $_POST['naam'] . " <" . $_POST['mail'] . ">";

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

if (empty($_POST['naam']) or empty($_POST['mail']) or empty($_POST['bericht'])) {
echo "U bent iets vergeten in te vullen !!<br>
Klik <a href=\"java script:history.back(1)\">hier</a> om terug tegaan.";

} else {

mail ($mailsupport, $titel, $mssg, $headers);
header ("Refresh: 0; URL=verzonden.php");
}
}
?>

Wie weet het misschien?

Gewoon je code nog eens nalezen. Verander dit:

// Bericht
$mssg =

in dit:

$titel = "Gaming Freak - Gaming Contest";
// Bericht
$mssg = "Ingevuld Contact Formulier \n\n";

Je moet de $titel string natuurlijk wel weer afsluiten met een " en de regel met een ;

Dan is de regel $mmsg = totaal overbodig en bovendien foutief (want niet afgesloten). Deze kun je dus weglaten.

Bewerkt: door K.O.
Gewoon je code nog eens nalezen. Verander dit:

// Bericht
$mssg =

in dit:

$titel = "Gaming Freak - Gaming Contest";
// Bericht
$mssg = "Ingevuld Contact Formulier \n\n";

Je moet de $titel string natuurlijk wel weer afsluiten met een " en de regel met een ;

Dan is de regel $mmsg = totaal overbodig en bovendien foutief (want niet afgesloten). Deze kun je dus weglaten.

Oh dus dat was het :$ Nouja heel erg bedankt _O_ Is het ook mogelijk om de maker automatisch een kopie te laten ontvangen?

Natuurlijk, voeg gewoon een Cc (Carbon Copy) header toe aan je mail. Op deze manier dus:

$headers .= "\nCc: " . $_POST['mail'];

(De server draait toch wel onder *nix hè? Bij een Windows server moet je alle Line Feeds (LF: \n) veranderen in Carriage Return, Line Feed (CRLF: \r\n).)

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:
Natuurlijk, voeg gewoon een Cc (Carbon Copy) header toe aan je mail. Op deze manier dus:

$headers .= "\nCc: " . $_POST['mail'];

(De server draait toch wel onder *nix hè? Bij een Windows server moet je alle Line Feeds (LF: \n) veranderen in Carriage Return, Line Feed (CRLF: \r\n).)

Volgens mij gewoon een Linux Server hoor :Y En waar moet ik die code toevoegen? Onder mijn ei-mailadres?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...