Jump to content

[PS] Je eigen Userbars maken

Forumrunner

Recommended Posts

Goede en duidelijke tutorial, ik heb met behulp van deze tutorial 3 4 userbars gemaakt en die even in een animatie gezet:

2whecgi.gif

PS: Ik heb geen border erin gezet i.v.m. de zwarte backgroundcolor.

Edit: Nog eentje bijgemaakt.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Delen op andere websites

Prachtige tutorial! Alles is gemakkelijk te volgen en je legt het ook goed uit.

@hierboven: Kan er me iemand zeggen hoe je zo'n animatie maakt, of mij doorlinken naar een topic? Ik heb Photoshop CS4 Full Version, so don't worry. ;)

Delen op andere websites

@hierboven: Kan er me iemand zeggen hoe je zo'n animatie maakt, of mij doorlinken naar een topic? Ik heb Photoshop CS4 Full Version, so don't worry. ;)

In CS4 (die ik ook heb) moet je naar Window gaan en dan Animation aanklikken. Dan zie je onderaan een timeline, waarin de eerste frame je huidige selectie is. Zorg dat je al je verschillende plaatjes in verschillende layers hebt, anders kan je problemen krijgen. Selecteer alleen de layer die je nodig hebt (door de oogjes naast de andere layers weg te klikken) en druk op 4dmqa.png (duplicate frame). Selecteer dan je andere layer door het oogje van de huidige layer weg te klikken en het oogje van de goede layer aanklikken. Selecteer dan 30su1qa.png (tween) en zorg dan voor de volgende instellingen:

cjj9l.png

15 kan ook iets anders zijn, hoe hoger hoe vloeiender (maar het bestand wordt ook groter).

Doe dit dan bij al je layers, en op het eind moet je je eerste layer opnieuw selecteren en 'tweenen', maar verwijder dan de laatste frame (waardoor het goed overloopt). Als je wil kan je nog je frames waar je layer volledig in zichtbaar is verlengen naar bijv. 2 sec., maar zorg dat alle andere frames waar het overloopt 0 sec. zijn.

Delen op andere websites

In CS4 (die ik ook heb) moet je naar Window gaan en dan Animation aanklikken. Dan zie je onderaan een timeline, waarin de eerste frame je huidige selectie is. Zorg dat je al je verschillende plaatjes in verschillende layers hebt, anders kan je problemen krijgen. Selecteer alleen de layer die je nodig hebt (door de oogjes naast de andere layers weg te klikken) en druk op 4dmqa.png (duplicate frame). Selecteer dan je andere layer door het oogje van de huidige layer weg te klikken en het oogje van de goede layer aanklikken. Selecteer dan 30su1qa.png (tween) en zorg dan voor de volgende instellingen:

cjj9l.png

15 kan ook iets anders zijn, hoe hoger hoe vloeiender (maar het bestand wordt ook groter).

Doe dit dan bij al je layers, en op het eind moet je je eerste layer opnieuw selecteren en 'tweenen', maar verwijder dan de laatste frame (waardoor het goed overloopt). Als je wil kan je nog je frames waar je layer volledig in zichtbaar is verlengen naar bijv. 2 sec., maar zorg dat alle andere frames waar het overloopt 0 sec. zijn.

Bedankt! Ik zal het zeker en vast proberen! Nogmaals Forumrunner, great topic!
Delen op andere websites

Goede tut maar die lettertype faalt.

Het is ook niet de bedoeling dat je hem op 72px gaat zetten :7 .

De bedoeling is dat het een pixel lettertype is die op 8 tot 10 px staat en een border van 1 px heeft. En daarnaast niet op smooth/sharpen/strong staat.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...