Jump to content

Nieuwe videokaart

Recommended Posts

Geplaatst:

Met zo' n lage resolutie lukt het gemakkelijk. Met een 8800 GT op 1680 kon ik nog met alles op hoog spelen :Y

• Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

9

• TaartJJ~!

9

• Sprunk

8

• .Senne

7

Geplaatst:
Met zo' n lage resolutie lukt het gemakkelijk. Met een 8800 GT op 1680 kon ik nog met alles op hoog spelen :Y

Tja, dat kan ik ook :puh:

Maar een 8800GT is niet een 9600GT.

Geplaatst:

De videokaart die er nu insteekt is PCI-e, dus ik moet dan wel PCI-e hebben denk ik xD

Dual core heb ik ook, en voor de rest is alles in orde denk ik :D

Helaas is het nu drie weken school en daarna examens, dus het zal voor over 5 weken zijn dat ik 'm pas kan kopen, in de paasvakantie. :N

Maar tegen dan is mijn budget misschien al wat uitgebreider, en kan ik voor een betere kaart gaan, maar voorlopig houd ik 't dan op een 9600 GT. :Y

Geplaatst:
De videokaart die er nu insteekt is PCI-e, dus ik moet dan wel PCI-e hebben denk ik xD

Dual core heb ik ook, en voor de rest is alles in orde denk ik :D

Helaas is het nu drie weken school en daarna examens, dus het zal voor over 5 weken zijn dat ik 'm pas kan kopen, in de paasvakantie. :N

Maar tegen dan is mijn budget misschien al wat uitgebreider, en kan ik voor een betere kaart gaan, maar voorlopig houd ik 't dan op een 9600 GT. :Y

toch weer eigenwijs he, die hd3870 is echt stukken beter als die 9600, maargoed als je liever merk over prijs/kwaliteit hebt, gl.

Geplaatst: (bewerkt)

Over onjuiste informatie gesproken. De 9600GT is minimaal gelijk aan een HD3870, in sommige gevallen zelfs beter. Dus als ik hem was zou ik gewoon voor nVidia gaan, gelijk aan de ATI en precies wat hij wilt.

Maar als je nou een hoger budget hebt na je examen (centjes van opa en oma, ed.) kun je ook gaan voor een 8800GT of 9800GT.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:
Over onjuiste informatie gesproken. De 9600GT is minimaal gelijk aan een HD3870, in sommige gevallen zelfs beter. Dus als ik hem was zou ik gewoon voor nVidia gaan, beter dan de ATI en precies wat hij wilt.

Fout.

De HD3870 kan goed meekomen met de 9800GT, die aardig wat sneller is dan de 9600GT.

Geplaatst:

Table.png

As you can see, based on the seven games we tested using a number of various quality settings, the performance difference between the Radeon HD 3870 and GeForce 9600 GT worked out to be very small. Each product had its ups and downs and on average the 9600 GT turned out to be less than 1% slower than the Radeon HD 3870. Those wanting to use AA/AF exclusively should note that the 9600 GT appeared to be slightly better when using these quality settings.

Crysis_01.png

En om niet het hele forum vol te posten: klik

Geplaatst:

Welke kaarten zijn beter over te clocken? Dat kan ook wel handig zijn, aangezien overclocken van videokaarten voor een flinke boost zorgt. Meer waar voor je geld. :)

@2 posts hierboven, ja... Dan kies je wel een game die het best werkt op Nvidia kaarten en niet op ATi kaarten. Tom's Hardware - Benchmark Mass Effect Vergelijk de cijfertjes en trek dan nog eens een conclusie :)

EDIT: Te snel op verzenden gedrukt: je moet niet alleen kijken naar hoe een kaart presteert in games (ok, daar is hij wel voor) maar een game is meestal gebaseerd op 1 merk (Nvidia / ATi). Crysis werkt het beste met Nvidia kaarten, hoewel ATi kaarten wel aardig meekomen. Verder kan je kijken wat de benchmarks van 3DMark06 v1.1.0 zijn. Deze test wordt nog veel gebruikt om GPU's te vergelijken.

@ikt: dat hangt o.a. van de koeling af. Ook speelt het productieprocedé mee (bv. 55nm of 40nm). Hoe lager het productieprocedé, hoe minder warmte er vrij komt en hoe hoger de prestaties per watt zijn. Verder speelt ook het type geheugen mee. GDDR3 is slomer dan GDDR5 (High-end ATi kaarten). Het is niet zo dat je 123 kunt zeggen welke kaart beter overklokt. Dat hangt echt af van meerdere factoren.

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:

@ scrtz: >:-(

Ik ben geen Nvidia fanboy, ben er gewoon mee vertrouwd, mag het? Jij neigt daarentegen meer naar de ATI fanboy dan ik naar de Nvidia.

@ ikt: aan overclocken begin ik niet, 't zijn de gemeenschappelijke huis-pc's, : niet van mij.

Dus voorlopig nog steeds de 9600GT, maar misschien tegen dan de 8800 of 9800, hangt ervan af. ^_^

@2 posts hierboven, ja... Dan kies je wel een game die het best werkt op Nvidia kaarten en niet op ATi kaarten. Tom's Hardware - Benchmark Mass Effect Vergelijk de cijfertjes en trek dan nog eens een conclusie :)

EDIT: Te snel op verzenden gedrukt: je moet niet alleen kijken naar hoe een kaart presteert in games (ok, daar is hij wel voor) maar een game is meestal gebaseerd op 1 merk (Nvidia / ATi). Crysis werkt het beste met Nvidia kaarten, hoewel ATi kaarten wel aardig meekomen. Verder kan je kijken wat de benchmarks van 3DMark06 v1.1.0 zijn. Deze test wordt nog veel gebruikt om GPU's te vergelijken.

Als je de quote gelezen had, had je geweten dat er meer games zijn getest (7) en de 9600GT slechts 1% minder presteerd. Dat ik Crysis heb gekozen is omdat Crysis gewoon een zwaar spel is voor je videokaart. Maar ook op de site van jouw link komt de 9600GT vaak beter uit de bus, dus gaan de kaarten ongeveer gelijk op. Dus is het voor senneken helemaal geen slechte keus als hij voor de 9600GT gaat. Hij is nou eenmaal gewend aan nVidia, en aangezien ATI erg veel verschilt t.o.v. nVidia begrijp ik zijn standpunt.

Maar voor verdere discussies verwijs ik je graag door naar de PM/PB knop, want senneken word er niet echt vrolijk van dat zijn topic nu een oorlogsgebied is rondon graka's. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:
Dus voorlopig nog steeds de 9600GT, maar misschien tegen dan de 8800 of 9800, hangt ervan af. ^_^

Tegen die tijd zijn er geen nieuwe 8800GT's (Zijn er nu al niet meer) of 9800GT's in de verkoop.

Verdomde NVIDIA met hun naam veranderingen...

GTS240.

Geplaatst:

Tegen die tijd zijn er geen nieuwe 8800GT's (Zijn er nu al niet meer) of 9800GT's in de verkoop.

Verdomde NVIDIA met hun naam veranderingen...

GTS240.

Maar is het ook echt alleen een naamsverandering, en dus een slim verkoop trucje, of is het ook echt een andere kaart. De 9800GT is t.o.v. de 8800GT ook wel iets veranderd.

Overigens klinkt 9800GT veel beter dan GTS240. Dat lijkt mij te erg op een auto naam. :puh:

@ scrtz: >:-(

Ik ben geen Nvidia fanboy, ben er gewoon mee vertrouwd, mag het? Jij neigt daarentegen meer naar de ATI fanboy dan ik naar de Nvidia.

@ ikt: aan overclocken begin ik niet, 't zijn de gemeenschappelijke huis-pc's, : niet van mij.

nee hoor, ik raad je gewoon de hd3870 aan omdat die beste prijs/kwaliteit heeft voor ongeveer jou budget, dat hebben er al heel wat gezegd in dit topic maar je blijft bij nvidia hangen, dat heeft dus niks met mij te maken.

@ ikt, het kan goed met allebij, je moet gewoon geluk hebben dat je een goede kaart en goede chipset hebt, zelfde als met processors, een goede batch etc hebben, dus al je heb je precies dezelfde grafische kaart of processor, kan het goed zijn dat de een beter overclockt dan de ander.

@ sprunk, een lichte overclock, alhoewel je dat zelf ook wel makkelijk kunt doen.

Bewerkt: door Scrtz
  • 2 weken later...
Geplaatst:

ik heb nu de 8800GTS 640MB Edition 2 weekjes terug gekocht voor 75 euro en die speelt GTA4 op medium settings en Fallout3 op High.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...