Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een model gemaakt met sketchup, deze wil ik graag in gtavc, maar in de tutorial staat niet hoe het werkt met een sketchup model.

want ik heb hem al textures gegeven, maar als ik hem wil plaatsen in vc moet met behulpt van vice TXD een texture maken. Moet ik dan alle textures plaatsen in een TXD file plaatsen.

Moet ik dan ook het 3ds model in zmodeller plaatsen en exporteren

please help

Geplaatst:

1) Je moet alle textures die je hebt gebruikt om het object te texturen in de .txd stoppen. (Dus al je textures in 1 txd)

2) Je moet vanuit sketchup eerst je object exporteren als .3ds. Daarna moet je het importeren in de Zmodeler, en weer exporteren als .dff (en .x om de .col te kunnen maken)

Ik hoop dat het zo duidelijk is :)

(Als er nog vragen zijn wil ik ze natuurlijk altijd beantwoorden.)

• 3 maanden later...
Geplaatst:

ik doe presies wat u secht maar als ik dan een bestand heb geopent en dan dat weer wil exporteeren als dff. dan secht die dit:

error importing/exporting file: Can not open the specifelde file. possible caused by: attributes or share violation

ik snap er niks van

Geplaatst:

als je .dff hebt gekozen moet je ook achter de naam die je gaat opslaan .dff typen, en dan moet het lukken

suc6

Geplaatst:

ok dank je wel _O_ t is nu helemaal voor elkaar aleen de textures kunen dat ook platjes zijn?? so niet waar staan dan de textures van sketsup??

Geplaatst:

Als je je model als 3d exporteer, staan daar meestal de textures bij die bij je object gebruikt zijn, en anders staan ze in de map: Materials

Geplaatst:
ok dank je wel _O_ t is nu helemaal voor elkaar aleen de textures kunen dat ook platjes zijn?? so niet waar staan dan de textures van sketsup??

alle textures zijn plaatjes ;)

Geplaatst:

Als ik een model in sketchup exporteer en probeer te importen in Z Modeller krijg ik dit te zien:

zmodeller6qu.jpg

er staat dus geen .3ds extensie in de lijst. Hoe kan dit?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...